۱۰۶۶۰۳۷
۲۹ نظر
۵۰۱۱
۲۹ نظر
۵۰۱۱
پ

وزیر ارتباطات: خبری از رفع فیلتر تلگرام نیست

وزیر ارتباطات درباره امکان رفع فیلتر تلگرام گفت: بعید می‌دانم نظر دستگاه قضایی درباره رفع فیلتر تلگرام عوض شده باشد. آن‌ها نه برای فیلتر و نه رفع فیلتر تلگرام از ما نظر نخواسته‌اند.

ایرنا: وزیر ارتباطات درباره امکان رفع فیلتر تلگرام گفت: بعید می‌دانم نظر دستگاه قضایی درباره رفع فیلتر تلگرام عوض شده باشد. آن‌ها نه برای فیلتر و نه رفع فیلتر تلگرام از ما نظر نخواسته‌اند.

«محمدجواد آذری جهرمی» شنبه شب در ارتباط تلفنی با برنامه تهران ۲۰ درباره این‌که چرا فیلتر تلگرام هنوز برقرار است، گفت: بعید می‌دانم که نظر دستگاه قضایی درباره رفع فیلتر تلگرام عوض شده باشد اما پیشنهاد می‌کنم از دادستان کل کشور این سوال را بپرسید. نه زمان انسداد تلگرام از ما نظر خواستند نه الان برای رفع آن از ما چیزی می‌پرسند. طبیعتاً این مقوله‌ای است که به نظر دستگاه قضایی بستگی دارد چراکه با حکم دستگاه قضایی بسته‌شده است و با همین حکم هم قابل‌ بازگشایی است.

درباره برنامه شاد گفت: من دو بچه مدرسه‌ای دارم و با این موضوعات درگیر هستم. شرایط دشواری برای معلمان، مدارس و والدین است. این روزها تربیت از طریق مدارس تعطیل است و در شرایط کنونی و با آموزش مجازی، تعلیم هم شرایط خوبی ندارد. درباره برنامه شاد بهتر است که سازندگان آن توضیحات لازم را بدهند. زیرساخت ارتباطی این شبکه کاملا به وزارت ارتباطات برمی‌گردد.

وی افزود: قاعدتا خانواده‌ها مشکلات زیاد در حوزه کیفیت ارتباطات دارند. بیش از ۴۶ هزار روستا پراکنده در سراسر کشور داریم که در شرایط فعلی نمی توانند از ظرفیت مدارس به صورت حضوری استفاده کنند و انتظار دارند که ارتباط مجازی شان فراهم باشد. البته در مناطق شهری نیز این مشکلات وجود دارد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: اکنون امکان دسترسی به اینترنت از طریق یکی از شیوه‌های ممکن برای بیش از ۹۵ درصد جمعیت ایران در محل زندگی‌شان فراهم است. این ارتباط یا از طریق فیبر نوری، وای فای خانگی یا تلفن همراه است. اکنون از مجموع روستاهای کشور حدود ۹۰ درصد و شهرهای کشور ۱۰۰ درصد به پوشش اینترنت متصل هستند.

وی درباره اینترنت رایگان برای معلم‌ها و دانش‌آموزان گفت: سیاستی که وزارت آموزش و پرورش اتخاد کرد این بود که آموزش مجازی به شکل متمرکز بر بستر شبکه دانش آموزی شاد انجام شود. بنابراین بحث در نظر گرفتن اینترنت رایگان برای شبکه شاد مجزا است اما این که آموزش مجازی رایگان باشد از طریق شبکه شاد فراهم شده و دولت هزینه آن را به اپراتورها پرداخت می‌کند.

جهرمی تصریح کرد: برآورد وزارت ارتباطات این است که ۱۱ درصد مدارس غیر انتفاعی هستند که از ابرازهای مربوط به خودشان استفاده می‌کنند و امروزه شاهد رشد تقریبا ۱۲۰۰ برابری ابزارها و اپلیکیشن‌های آموزشی هستیم. از مجموعه مدارس باقی مانده ۴۰ درصد از شبکه شاد استفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات در خاتمه در ارتباط با مشکلات دانش آموزان روستایی برای آموزش مجازی گفت: این روزها عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از مناطق مختلف روستایی منتشر می‌شود که دانش آموزان برای جا نماندن از تحصیل، خود را به نقاطی می‌رسانند تا به شبکه ارتباطی دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: واقعیت امر این است که ما و همه همکارانمان در وزارت ارتباطات و اپراتورها، تک‌تک این بچه‌ها را مثل بچه‌های خودمان می‌دانیم و مشکلات آن‌ها را مشکلات خودمان می‌دانیم؛ اما نمی‌توانیم این را نادیده بگیرم که اگر سیاست‌گذاری‌های سال ۱۳۹۲ مبنی بر اینکه ۱۲۸ کیلوبایت اینترنت برای مردم کافی است، باقی می‌ماند و کرونا به وجود آمده بود امروز قطعاً با مشکلات ارتباطی جدی مواجه می‌شدیم.

آذری جهرمی تصریح کرد: یا اگر در موضوع توسعه ارتباطات روستایی در مقابل فشارهایی که به ما وارد می‌شد و مخالفت‌هایی که درباره این توسعه مطرح می‌شد و آن را جزو برنامه ۲۰۳۰ عنوان می‌کردند و خواستار توقف توسعه ارتباطات روستایی بودند کوتاه می‌آمدیم امروز نمی‌دانم پاسخ آن ۳۹ هزار روستایی که امروز به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل هستند چه می‌خواستیم بدهیم.

وی تأکید کرد: هنوز ۵ هزار روستا به شبکه ارتباطی متصل نیستند و قلبمان برای تک‌تک بچه‌هایی که در آن روستاها از تحصیل مجازی بازمانده‌اند می‌تپد و همه وجودمان را گذاشته‌ایم برای توسعه و اتصال آن‌ها به شبکه ارتباطی و این قول را هم می‌دهیم که تا پایان امسال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ارتباطی متصل شوند.

وزیر ارتباطات: خبری از رفع فیلتر تلگرام نیست

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مخوای من درخواست کنم.اگر وقت نداری

    • امیرمهدی

      بنظرم من بزارن فیلتر بمونه چون الان دیگه روبیکا داریم

    • بدون نام

      ما که باهاش کار میکنیم ....

    • بدون نام

      بهتر فیلتر کنید

    • خخخ

      واقعا ممنونیم..وزارتی که نه در قطع اینترنت دخالت داره نه فیلترها...عجب دولت و وزارت خونه های مترسکی ...چرا انتخابات میگذارید ؟ یهو بگید دولت هیچ کاره هستش و .....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لازم به گفتن نیست همه میدونن
        منتها نفع خیلیها تو همین

    • بدون نام

      الان قیلتر شد دنیا گل و بلبل شد ؟

    • جانم فدای ایران

      خخخ رفع نکنید همه با فیلتر دارن استفاده میکنن

    • ابی

      قاضیی که حکم به فیلتر داده بود الان زندانه پس تمام حکماش باطله

    • arta

      خودتو فیلتر کن چون جامع مث تو تو نیست

    • بدون نام

      از این فیلتر چه خیری دیدین آخه
      مردم که در هر صورت از تلگرام استفاده میکنن فقط مجبورن با فیلترشکن و اینترنت بیشتر استفاده کنن

    • بدون نام

      انهایی که اهل تلگرام بودند بطریقی وصل شدند و فیلترینگ فقط بچه های مثبت ایران زمین را حذف کرد و میدان را برای رقبا باز کردند

    • اریوبرزن..

      مگه قرابود خبری بشه؟؟؟اگه قراربود فیلتربرداشته بشه که فیلترنمیشد....برعامودلت خوشه...صحبت ازپژمردن یک برگ نیست...جنگل رابیابان میکنند...یابهتربگم جنگل رابیابان کردند...یادجمله صادق هدایت افتادم...بهتره نگم....چون گفتن گوش شنوا میخواد...اما..وطن ابنجاهمه حرفهادروغه...رفاقتهاسرشیپوروبوغه...هنوز بازارنامردها شلوغه..

    • بدون نام

      با فیلتر شکن میریم بچرخ تا بچرخیم

    • بدون نام

      به درک!
      ما قندشکن داریم...

    • بدون نام

      پس چرا میگفتندبازپرسی که الان زندان رشوه گرفته فیلتر کرده

    • بدون نام

      مشکلشون چیه اینا با همه چی

    • بدون نام

      فازشون چیه

    • بدون نام

      زشته دیگه انقدر ممنوعیت محدودیت بیخودی

    • بدون نام

      جالبه توییتر تریبون خودشون هم فیلتر کردند با فیلتر شکن میرن توش

    • حسین عزیر

      صبح تا شب آنلاین هستیم وزیر جوان

    • بدون نام

      مگه تلگرام فیلتره؟

    • یک ایرانی ( کاربر قدیمی )

      کسی به تو امیدی هم نداره که کاری بتونی بکنی

    • یک ایرانی

      با توجه به این که اکثر مردم ایران استفاده از تلگرام رو در برنامه خود دارند اصرار بر فیلتر بودن این شبکه مجازی جالب نیست.

    • مردم

      چه عجب !! پیدات نیست...نه اونکه هر روز تو خیابون و راهپیمایی و .. حضور داشتی نه به الان اصلا نیستی
      شاید تو هم مثل رییست از ترس کرونا تمام قرنطینه ایی بابا بیا حضور داشته باش انتخابات نزدیکه ها جا میمونی

    • بدون نام

      به نظر من کشور ما در عرصه اینترنت، کشور بسیار نوین و پیشرفته در جهان با فناوری 5G قرار دارد، از این رو زیر ساخت های اپلکیشن های قدیمی در اینترنت کشورمان جز خرابی و مشکلات در کابل های نوری اینترنت چیزی به ارمغان نخواهد داشت. پس فناوران و تولید کنندگان اپلکیشن ها باید هر ۲ سال یکبار اپلکیشن های جدیدتر عرضه و روانه بازار کنند که این اقدام بسیار مقرون به صرفه و ایمنی تر است.

    • بدون نام

      از وقتی تلگرلم بت فیلتر شکن باز می شود متاسفانه پای خیلی از جوانان به علاوه تلگرام به سایتهای مستهجن نیز باز شده است ، هم تلگرام مسدود نشده و از طرفی ابتذال را رواج داده اید

    • حامد

      سلام اشکالی نداره فیلتر شکن داریم

    • مهرداد آبادانی ۴پوکر فساد

      تلگرام دست تو نیس وزیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج