۱۰۶۷۵۹۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس و قهرمانی آسیا؛ قله یا شروع جدید؟

شاید قهرمانی آسیا همان چیزی باشد که پرسپولیسی‌ها مدام واهمه آن را داشته‌اند؛ رسیدن به قله موفقیت که بعد از آن فرود آغاز می‌شود.

ورزش سه: شاید قهرمانی آسیا همان چیزی باشد که پرسپولیسی ها مدام واهمه آن را داشته‌اند؛ رسیدن به قله موفقیت که بعد از آن فرود آغاز می‌شود.

چهار قهرمانی لیگ برتر و چهار جام در دیگر تورنمنت را اگر در کنار دو فینال آسیا گذاشته شود، پرسپولیس را به عنوان موفق ترین تیم پنج سال اخیر فوتبال آسیا معرفی می‌کند. تیمی که در این سال ها اگرچه افت مقطعی داشته اما هرگز برای چند ماه متوالی در سراشیبی نبوده و هر طور که شده راه صعود و موفقیت را پیدا کرده.

آخرین بار شاید در هفته های نخست لیگ پانزدهم بود که پرسپولیسی ها از نتایج تیم خود ناامید بودند اما در همان دوران نیز بارقه های امید و شکوفه های موفقیت در اردوی تیم برانکو مشاهده می‌شد. در نهایت برانکو پرسپولیس را در نیم فصل به رتبه چهارم رساند و در آخر فصل در جایگاه دوم قرار داد و بعد از چیزی نبود جز صدرنشینی، صدرنشینی و صدرنشینی.

پس از کسب قهرمانی لیگ شانزدهم، رسیدن به قله و آغاز دوره افت از سوی بسیاری مطرح می‌شد. محرومیت نقل و انتقالاتی در فصل جدید سبب شد تا این تئوری طرفداران بیشتری را به خود جلب کند اما آنچه که رقم خورد با هواداران نظریه سقوط برانکو در تضاد بود و آن ها بعد از فتح هر قله، هدفی جدید را برای خود ترسیم می‌کردند. اما آخر این راه کجاست؟ چه زمانی قرار است موفقیت های پرسپولیس به سر برسند و این تیم قرار است جای خود را به تیم دیگری بدهد؟

ابتدا باید گفت که نمونه هایی چون یوونتوس و بایرن مونیخ که در ۱۰ سال اخیر بیش از ۱۰ جام کسب کرده‌اند، نشان می‌دهد که اساسا ممکن است یک تیمی با حفظ مولفه هایی که منجر به موفقیتش شده، راه خود را ادامه دهد و نتایج درخشان را تکرار کند. اما این که در سطح فوتبال ایران و آسیا، تیمی با هدایت مربی داخلی پس از قهرمانی در آسیا نیز موقعیت خود را نگه دارد، بسیار سخت و شاید حتی از دید برخی نشدنی باشد.

ولی نباید فراموش کرد که برای بسیاری از هواداران پرسپولیس، نتایج درخشان پس از جدایی برانکو هم قابل تصور نبود و غیرممکن به نظر می‌رسید. اما گابریل کالدرون و یحیی گل‌محمدی در دو نیم فصل پرسپولیس را صدرنشین لیگ کردند و به پوکر قهرمانی رساندند.

این که راه تکرار موفقیت پس از قهرمانی احتمالی در آسیا چیست را کادرفنی پرسپولیس باید بگویند. اما شاید آنچه به مدیریت مربوط باشد، حفظ ثبات ترکیب کادرفنی و بازیکنان است که بدون برخورد درست و همچنین بهبود بنیه مالی باشگاه، چندان امکان پذیر نیست.

یحیی گل‌محمدی در ذوب آهن و همین پرسپولیس نشان داد که از تشنه موفقیت است و به این زودی ها سیر نمی‌شود اما این که چنین خصیصه ای را بعد از فتح لیگ قهرمانان هم داشته باشد، مسئله ای است که زمان ثابت خواهد کرد. روی دیگر ماجرا شکست در بازی فینال است که می‌تواند تبعات جدی داشته باشد و مسیر سرخ ها را منحرف کند که در این صورت شاید نقش هواداران بیشتر از این به چشم بیاید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج