۱۰۶۹۳۰۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

دنبال راهی برای مدال‌آوری زنان در آسیا هستیم

لیلا ابراهیمی می‌گوید برای آنکه به المپیک فکر کنیم ابتدا باید در سطح آسیا و سپس جهان عملکرد قابل قبولی ارائه دهیم.

ایسنا: فدراسیون دوومیدانی برای اولین بار کمیته زنان را تشکیل داده است تا مسائل و برنامه‌های دختران دوومیدانی‌کار را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهد. البته این سوال ایجاد شده که این کمیته و تصمیماتی که برای زنان می‌گیرد در تداخل با تصمیمات سایر کمیته‌ها نیست و فدراسیون می‌تواند به درستی بین برنامه‌های کمیته‌های مختلف خود هماهنگی ایجاد کند؟

لیلا ابراهیمی، ملی‌پوش سابق دوومیدانی ایران یکی از اعضای کمیته زنان است، او با ایسنا به گفت‌وگو نشست و در این مورد و همچنین موضوعاتی مثل وضعیت دوومیدانی زنان، استعدادیابی در این بخش و فعالیت کمیته‌ها توضیحاتی ارائه داد.

مشروح گفت‌وگوی ابراهیمی با ایسنا را در ادامه می‌خوانید.

ارزیابی شما از وضعیت دوومیدانی زنان ایران از نظر سطح رکوردی و فاصله آن با آسیا چیست؟

زنان با وجود شرایط سخت شیوع کرونا، در مسابقاتی که سال جاری برگزار شد، رکوردهای خوبی به جا گذاشتند و ارتقاء رکوردها چشمگیر بود. امیدوارم که با مدیریت آقای صیامی بستر اجرای برنامه‌ای طولانی مدت برای مسابقات آسیایی و جهانی فراهم شود تا دختران رکوردهای ورودی را به دست بیاورند. علاوه بر این باید شرایط مهیا شود تا شاهد تداوم ارتقاء رکورد آنها باشیم و موفقیت‌های بهتری بدست بیاورند.

وضعیت استعدادیابی در این بخش چگونه است آیا در سال‌های اخیر استعدادیابی خوبی داشته‌ایم؟

قرار است در چند گروه و بخش‌های مختلف بستر قوی و محکمی برای این کار فراهم شود تا شرایط برای افراد مستعد به وجود بیاید که ضمن داشتن تمرینات خوب، از نظر موقعیت ورزشی هم رکوردهای خوبی ثبت کنند و به میادین بزرگی مثل مسابقات آسیایی وارد شوند. شروع این کار که در حال انجام است.

از مدت‌ها قبل بوده و مسابقاتی که تابستان برگزار شد شاهدی برای آن است، چون بسیاری از رکوردشکنان خانم در رده جوانان بودند. فدراسیون در حال بسترسازی است تا افرادی که در رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان شرایط بهتری دارند را پوشش بدهد. البته دست و بالش به دلیلی شرایط ناشی از شیوع کرونا تا حدودی بسته است اما اگر برنامه‌ریزی هدایت شده باشد، به طور قطعی در آینده نتایج بهتری را در بخش زنان می‌بینیم.

با توجه به اینکه کمیته‌های دیگر فدراسیون هم به ورزشکاران زن خود توجه دارند و برای آنها برنامه‌ریزی می‌کنند آیا کمیته زنان با این برنامه‌ها هماهنگ است و موازی کاری پیش نمی‌آید؟

کمیته‌ها از قبل در فدراسیون فعالیت داشتند. البته به دلیل انتخابات و حضور دو سرپرست در فدراسیون و پس از آن شیوع کرونا تا حدودی نوسان داشتند اما فعال بودند و بدون نگاه و تبعیض جنسیتی برنامه‌هایی را برای مردان و زنان در نظر می‌گرفتند. نتیجه آن را هم در مسابقات دیدیم که رکوردشکنی زنان بیشتر از مردان بود. این کمیته‌ها اکنون هم به قوت خود باقی هستند و بهتر شده‌اند. در کنار آنها کمیته زنان نیز آغاز به کار کرده تا شرایط زنان از نظر سطح حرفه‌ای بالاتر برود و تعدادشان در میادین مختلف پررنگ‌تر شود. همچنین این کمیته از توانمندی مربیان زن استفاده می‌کند و به دنبال بهبود نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف این بخش هستند.

برخی از ورزشکاران و پیشکسوتان دوومیدانی معتقدند بخش زنان فدراسیون به ویژه نایب رئیس زنان باید بیشتر از حق زنان دفاع کنند، نظر شما چیست؟

باید دید عملکرد کلی زنان در سال گذشته چگونه بوده است یعنی به نتیجه کلی توجه کرد. اگر کسی در فدراسیون ضعف و قوتی داشته باشد، بازوها به هم متصل هستند و مسئول دیگری آن ضعف را پر می‌کند، بنابراین باید ببینیم مجموعا عملکرد فدراسیون چگونه بوده است. ارزیابی من به عنوان مربی و داور بین المللی که داوری مسابقات زنان و مردان را انجام داده‌ام، این بود که امسال با وجود شرایط بحرانی ناشی از شیوع کرونا مسابقات به شکل حرفه‌ای برگزار و رکوردهای چشمگیری در بخش زنان زده شد.

آیا ورزشکاری را شناسایی کرده‌اید تا برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس روی او سرمایه‌گذاری و حمایتش کنید؟

با شرایط فعلی که حتی مسابقه ی داخل کشور با ترفندها، سختی‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، چگونه می‌توان به المپیک فکر کرد؟ الان تمرکز بر این است که مسابقات داخل کشور برگزار شود تا در صورت برگزاری مسابقات آسیایی ورزشکاران به این رویدادها ورود پیدا کنند.

بحث شناسایی ورزشکار و حمایت آن در طولانی مدت متفاوت از چیزی است که شما می‌گویید.

ما هنوز برای آسیا نیروی قدرتمندی نداریم، بنابراین باید قدم اول را با فرستادن زنان به مسابقات و کسب مدال برداریم. پس از آن می‌توانیم بگوییم که چه کسی در مسابقات جهانی و چه کسی در آسیا مدال می‌گیرد. هنوز در حال پیدا کردن راه برای مدال آوری در آسیا هستیم و هر کاری را باید پله به پله انجام بدهیم.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج