۱۰۷۲۰۷۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ایران حق دارد با تردید به هر توافقی با غرب بنگرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در جمع دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد "بنیاد مطالعات راهبردی و بین‌المللی" اسپانیا سخنرانی و رئوس سیاست خارجی کشورمان در زمینه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی را برای حاضرین تشریح کرد.

ایسنا: حسن قشقاوی در این نشست که با حضور رئیس و مدیران ارشد بنیاد مذکور همراه بود، گزارش مبسوطی از برنامه هسته‌ای ایران از دوران پیش از انقلاب ( با تشویق دولت وقت آمریکا) تا مذکرات ۱۲ ساله هسته‌ای و امضای برجام و همچنین خروج یکجانبه آمریکا از این توافق بین‌المللی همزمان با بی عملی و سکوت همراه‌گونه اتحادیه اروپا ارائه کرد.

وی با اشاره تحریم ها آمریکا علیه کشورمان تصریح کرد: این تحریم‌ ظالمانه آشکارا بر خلاف حقوق بین‌الملل، منشور ملل متحد و قطعنامه‌های مختلف شورای امنیت از جمله قطعنامه ۲۲۳۱ است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: دولت و مردم ایران حق دارند با دیده تردید و بی اعتمادی به هر گونه توافق با طرف غربی بنگرند، چون مشاهد کردند که در اوج التزام ایران به تعهدات بین‌المللی خود بی‌سابقه‌ترین و سخت‌ترین تحریم‌ها علیه آحاد ملت ایران اعم از هموطنان داخل و خارج از کشور اعمال شد، خصوصا در حوزه های بانکی، دارویی و پروازی که در این شرایط سخت کرونایی هموطنان ما با آن مواجه هستند.

قشقاوی در این نشست همچنین موضع ایران در خصوص مسائل مختلف منطقه خلیج فارس، خاورمیانه و قفقاز از جمله جنگ بین ارمنستان و آذربایجان را تشریح کرد.

در پایان، قشقاوی به سوالات دانشجویان حاضر در این سخنرانی و همچنین گروه دیگری از دانشجویان که این سخنرانی را به صورت زنده و آنلاین دنبال می‌کردند، پاسخ داد.

رئیس بنیاد مطالعات راهبردی و بین‌المللی اسپانیا نیز در این نشست ضمن اشاره به سابقه تاریخی و تمدنی ایران، اهمیت ژئواستراتژیک کشورمان را مورد تاکید قرار داد و از سخنرانی قشقاوی در تشریح آخرین مواضع جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه قدردانی کرد .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج