جاباما
۱۰۷۲۷۵۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

واکسن کرونای حاوی ژلاتین، خوک حرام نیست

شورای فتوای امارات عربی متحده، عالی‌ترین نهاد مذهبی این کشور با صدور فتوایی اعلام کرد استفاده مسلمانان از واکسن کرونا، حتی با وجود ژلاتین خوک در ترکیب آن مباح است.

یورو نیوز: شورای فتوای امارات عربی متحده، عالی‌ترین نهاد مذهبی این کشور با صدور فتوایی اعلام کرد استفاده مسلمانان از واکسن کرونا، حتی با وجود ژلاتین خوک در ترکیب آن مباح است.

این فتوا در حالی صادر می‌شود که دغدغه مومنان مسلمان از به کار رفتن ژلاتین خوک در ترکیب این واکسن، نگرانی‌های را از امتناع کاربرد آن در برای جلوگیری از شیوع ویروس دوچندان کرده بود.

شیخ عبدالله بن بیه، رئیس شورای فتوا در توضیح این دستور دینی گفته است که در صورت اضظرار، واکسن ویروس کرونا مشمول ممنوعیت استفاده از خوک نخواهد بود چرا که اولویت حفاظت از جان و بدن انسان است.

به گزارش آسوشیتدپرس، مفتیان اعظم امارات در توجیه این نظر افزوده‌اند که ژلاتین خوک، در حکم دارو است و غذا به شمار نمی‌رود که استفاده از آن حرام باشد.

تاکنون بیش از ۱۹۵ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ در امارات شناسایی شده و ۶۴۲ نفر جان خود را در اثر این بیماری از دست داده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج