۱۰۷۲۹۲۴
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

واتیکان مجوز استفاده از واکسن کرونا را صادر کرد

این حکم پس از آن صادر شد که برخی مقامات کلیسا در ایالات متحده اعلام کردند استفاده از چنین محصولاتی غیراخلاقی است

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ در پی ابراز نگرانی گروه‌های مخالف سقط جنین در مورد منشأ واکسن کووید-۱۹ که از جنین سقط‌شده است، واتیکان اعلام کرد که کاتولیک‌های رم «اخلاقاً مجازند» از این واکسن استفاده کنند.

دفتر دیدبان واتیکان در امور فقهی ارتدوکس در یادداشتی اعلام کرد حتی اگر در ساختار این واکسن رشته‌یاخته‌های برگرفته از بافت جنین سقط‌شده به کار رفته باشد تا وقتی گزینه دیگری در دست نباشد، استفاده از آن مجاز است.

این حکم پس از آن صادر شد که برخی مقامات کلیسا در ایالات متحده اعلام کردند استفاده از چنین محصولاتی غیراخلاقی است. این اسقف‌های آمریکایی گفتند در ساختار این واکسن از رشته‌یاخته‌های برگرفته از بافت جنین‌هایی استفاده کرده‌اند که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی سقط شده‌اند و از آن پس اغلب از روی آن‌ها همانندسازی کرده‌اند.

واتیکان مجوز استفاده از واکسن کرونا را صادر کرد

جماعت اعتقادات ایمانی اذعان کرد که در ماه‌های اخیر درخواست‌های زیادی برای صدور «حکم فقهی» دریافت کرده است. دفتر این جماعت به این نکته اشاره کرد که اسقف‌ها، گروه‌های کاتولیکی و متخصصان «نظرات مختلف و بعضاً متناقضی» در این مورد داشته‌اند.

واتیکان در پایان این یادداشت نوشت وقتی «واکسن‌هایی که با رعایت اصول اخلاقی ساخته شده باشد در دسترس عموم نیست»، دریافت واکسن‌های کووید-۱۹ که در روند تحقیقات و تولید آن‌ها «از رشته‌یاخته‌های جنین‌های سقط‌شده استفاده شده اخلاقاً مجاز است». البته در این یادداشت آمده صدور «مجوز» استفاده از این واکسن‌ها «به هیچ وجه به معنی صدور حکم برائت اخلاقی استفاده از رشته‌یاخته‌های برگرفته از جنین سقط‌شده نیست و نباید چنین تلقی شود».

براساس فقه کاتولیک سقط جنین از گناهان کبیره است.

در این یادداشت آمده است که بدین ترتیب به علت خطر زیادی که این همه‌گیری دارد «می‌توان» از چنین واکسنی « بدون عذاب وجدان استفاده کرد، با علم قطعی به این که سازندگان آن در انجام سقط جنینی دست نداشته‌اند که یاخته‌های به کار رفته در واکسن حاصل آن است».

واتیکان در بیانیه خود همچنین توضیح داد ساخت واکسنی که ما را بر سر دوراهی اخلاقی قرار ندهد، همیشه ممکن نیست. در این بیانیه بدون نام بردن از واکسن مشخصی به شرایط کشورهایی اشاره شده است که «در آن‌ها واکسن ساخته‌شده با رعایت اصول اخلاقی در دسترس پزشکان و بیماران قرار ندارد» یا به علت نیاز به شرایط خاص نگهداری یا انتقال توزیع واکسن سخت‌تر است.

واتیکان همچنین از صنعت داروسازی خواست تا واکسن‌های کاملاً اخلاقی تولید کنند و از دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی نیز خواست این واکسن‌‌ها را در دسترس ملت‌های فقیر نیز قرار دهند.

در یادداشت واتیکان آمده است که مردم در تزریق واکسن آزادند، اما «صلاح عموم در واکسیناسیون است مخصوصاً برای محافظت از افراد ضعیف و کسانی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند.»

در بیانیه واتیکان سخنی از زمان تزریق واکسن به پاپ به میان نیامده است اما پیش‌بینی می‌شود این رهبر ۸۴ ساله و دستیارانش پیش از سفر به عراق که قرار است در ماه مارس ۲۰۲۱ انجام شود، واکسن بزنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخ خواب تشریف داشتن اینها بیشتر از دو هفته اس که واکسناسیون تو کشور های غربی شروع شده اینها تازه مجوز دادن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج