جاباما
۱۰۷۲۹۴۷
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

افشین قطبی: قلب پرسپولیس در فینال شکست

بعد از صعود به سوپر لیگ و کسب نتایج درخشان در ابتدای راه، کمتر کسی تصور می‌کرد شیجیاژوانگ با مربیگری افشین قطبی به دسته پایین‌تر سقوط کند.

روزنامه ایران ورزشی: بعد از صعود به سوپر لیگ و کسب نتایج درخشان در ابتدای راه، کمتر کسی تصور می‌کرد شیجیاژوانگ با مربیگری افشین قطبی به دسته پایین‌تر سقوط کند. این اتفاق اما با بدشانسی‌های متوالی رخ داد و قطبی و شیجیاژوانگ طعم سقوط را در پایان فصل چشیدند.

حالا قطبی که پیشنهادهای مختلفی از ایران، چین و برخی دیگر از کشورهای آسیایی دریافت کرده، از پیشنهاد تمدید قرارداد با شیجیاژوانگ استقبال می‌کند و معتقد است دوباره می‌تواند این تیم را به سوپر لیگ برگرداند. او از شرایط تیم ملی و شکست پرسپولیس در فینال هم صحبت می‌کند.

من می‌خواهم از سقوط تیم شما ابراز تأسف کنم. همه ما دیدیم که چقدر خوب بودید اما بدشانسی آوردید. آیا می‌خواهید در مورد فصل گذشته کمی توضیح بدهید؟

فصل گذشته پشت سر ما است. همه‌گیری جهانی چشم‌انداز ناب ورزش را در همه سطوح، داخل و خارج از زمین تغییر داد. مشکلات مالی باشگاه‌ها، برنامه متراکم، تغییر شکل لیگ و آسیب‌دیدگی مهم‌ترین بازیکنان در لحظه‌های حساس و به طور همزمان و موارد دیگر باعث شد بدشانسی بیاوریم و به نتیجه مورد نظر نرسیم.

بیش از همه، ما از ۲۰ بازی با ۱۱ امتیاز همچنان یازدهم هستیم اما شکل جدید برگزاری لیگ و حضور در پلی‌آف ما را به پایین رساند. رسانه‌ها، مالکیت و همه هواداران فوتبال چین از محتوا و عملکرد تیم ما قدردانی کردند. آنها تعجب کردند که چطور شیجیاژوانگ سقوط کرد و نتوانست در سوپر لیگ بماند. به همین دلیل و به اتفاق آرا، این باشگاه خواستار تمدید قرارداد کادر مربیگری شد و به من و همکارانم پیشنهاد داد.

برنامه شما برای آینده چیست؟

باشگاه شیجیاژوانگ به لیگ برتر صعود خواهد کرد و دوباره این کار مهم را انجام خواهیم داد. ما به آن اطمینان داریم و من می‌خواهم بخشی از بازسازی تیم بهتر و تعقیب رویای کسب اولین جام برای باشگاه باشم.

یعنی برای فصل آینده در تیم خود و فوتبال چین خواهید ماند؟

چندین پیشنهاد از باشگاه‌های مختلف به من ارائه شده است اما من متعهد هستم که به دلیل ارادت خود به طرفداران شیجیاژوانگ و ارتباط و همکاری با گروه مالکیت این تیم به مربیگری ادامه بدهم. این هدف فعلی من در مربیگری است که آن را پیگیری می‌کنم.

شرایط تیم ملی ایران را چگونه می‌بینید؟ آیا می‌تواند به جام جهانی صعود کند؟

ایران از یک نسل طلایی استفاده می‌کند و لذت می‌برد و بازیکنان باکیفیتی در اختیار دارد. من به آینده تیم ملی بسیار خوشبین هستم و امیدوارم که به جام جهانی صعود کند.

اگر حق انتخاب داشته باشید، دوست دارید دوباره در کدام تیم مربیگری کنید؟

من در تمام تیم‌هایی که مربیگری کرده‌ام، خوشحال بودم و نمی‌توانم نامی از یکی از باشگاه‌ها ببرم.

در مورد پرسپولیس و بازی با اولسان هم صحبت کنید. فکر می‌کنید چرا پرسپولیس در این بازی شکست خورد؟

پرسپولیس یک نمایش خارق‌العاده در لیگ قهرمانان آسیا داشت و من به باشگاه، کادر فنی، بازیکنان و از همه مهم‌تر هواداران محبوب و پرشمار این تیم افتخار می‌کنم. قلب پرسپولیس در فینال شکست. چون بسیار دشوار است که شما در اواخر نیمه گل بخورید و بتوانید آن را جبران کنید.

دریافت گل تساوی قبل از این نیمه از نظر روانی چهره تیم را تغییر می‌دهد! ضمن اینکه بازیابی پس از گرفتن دو پنالتی کمی سخت بود اما بازیکنان و کادرفنی تلاش خود را انجام دادند تا به بازی برگردند اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد. قطعاً پرسپولیس در آینده به تکامل و پیروزی خود ادامه خواهد داد زیرا پشتیبانی باور نکردنی میلیون‌ها هوادار در سراسر جهان را کنار خود دارد و این می‌تواند یکی از عوامل موفقیت این تیم در آینده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قطبی جان قلب ما هم شکست گفتم برات یخ وپماد بیارن ناراحت نباش

    • بدون نام

      قلب شیر چی شد خخخخ

    • بدون نام

      زارررت تو هم توهم زدی قطب

    • بدون نام

      قطبی جان بس کن پیش بینیت صددرصد اشتباه ازآب درآمد بعدش هم مگرخط وخبری شده نکنه تیزکرده ای برای مربیگری درباشگاه پرسپولبس؟

    • ص

      بابا برو توهم فقط بلدی کلمات قلمبه بزنی..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج