۱۰۷۳۷۲۹
۱ نظر
۵۲۲۵
۱ نظر
۵۲۲۵
پ

ورزش کردن در زمستان؛ ۹ ترفند برای تازه کار‌ها

سردی و بدی هوا در کنار شب‌های طولانی می‌تواند انگیزه‌ی ورزش کردن در زمستان را در آدم کم‌رنگ‌تر کند؛ اما همیشه راه‌حل‌هایی وجود دارد که می‌تواند این انگیزه را در شما بیدار نگه دارد.

مجله دیجی‌کالا - مهدیه اکبری پارسا: ورزش کردن در روز‌های سرد سال نسبت به دیگر روز‌ها کار سخت‌تری است و حتی ورزشکارترین آدم‌ها هم برای بیدار شدن از خواب و ورزش کردن ممکن است به مشکل بخورند. سردی و بدی هوا در کنار شب‌های طولانی می‌تواند انگیزه‌ی ورزش کردن در زمستان را در آدم کم‌رنگ‌تر کند؛ اما همیشه راه‌حل‌هایی وجود دارد که می‌تواند این انگیزه را در شما بیدار نگه دارد. همراه ما شوید تا به شما بگوییم چطور با رعایت چند نکته می‌توانید تناسب اندامتان را در زمستان حفظ کنید و انگیزه‌ی لازم را برای ورزش در زمستان داشته باشید.

ورزش کردن در زمستان؛ ۹ ترفند برای تازه کار‌ها

چرا ورزش در زمستان از دیگر فصل‌ها سخت‌تر است؟

فصل زمستان می‌تواند برنامه‌هایی که برای ورزش کردن ریخته‌اید را به هم بریزد. مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می‌دهد شروع فصل سرما، باعث می‌شود سطح فعالیت‌های بدنی به طور کلی کم شود. نور هم عامل دیگری است که می‌تواند روی ورزش در زمستان اثر بگذارد. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که هنگام بازگشت به خانه هوا تاریک می‌شود، ممکن است کم‌کم انگیزه‌ی خود را برای ورزش کردن از دست بدهید.

این گزینه‌ها در کنار سردی و بدی هوای بیرون، از عواملی است که ورزش کردن در زمستان را سخت‌تر می‌کند؛ اما همان‌طور که همه می‌دانیم ورزش در تمام طول سال برای حفظ تناسب اندام ضروری است و حتی باعث می‌شود به کمک آن بتوانیم بر افسردگی فصلی در زمستان غلبه کنیم. در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که می‌تواند انگیزه شما را در طول زمستان برای ورزش کردن حفظ کند.

۱. به دنبال یک شریک یا گروه ورزشی باشید

زمانی که تنهایی ورزش می‌کنید تنها کسی که باید او را برای انجام ندادن یک جلسه‌ی تمرینی متقاعد کنید، خود شما هستید. اما اگر همراه با یک شریک یا گروه ورزش کنید فشاری روی شما برای کنسل کردن جلسه‌های تمرین وجود دارد و باید به خاطر آن‌ها هم که شده، در جلسه‌های تمرینی خود حاضر شوید.

دوستان تمرینی همچنین می‌توانند حامی شما برای ورزش کردن باشند و باعث شوند با وجود هوای بد، حاضر شوید همراه آن‌ها ورزش کنید. همچنین همراهی و دوستی با گروهی از افراد، که مانند شما فکر می‌کنند مزیت‌های دیگری هم دارد. حتی اگر ورزش کردن شما محدود به خانه است، باز هم سعی کنید این کار را همراه با دیگر افراد در یک کلاس آنلاین (که در اینستاگرام یا برنامه زوم برگزار می‌شود) انجام دهید. ورزش از طریق کلاس‌های آنلاین برای ورزش در زمستان انتخابی عالی محسوب می‌شود چرا که نیازی ندارد تا در هوای سرد یا در شرایط همه‌گیری (پاندمی، مانند شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان) یا هر شرایط دیگر، از خانه بیرون بزنید و شجاعت خود را به رخ بقیه بکشید.

۲. حضور در جلسه‌ی تمرینی را به‌عنوان یک هدف در نظر بگیرید

ورزش کردن در زمستان؛ ۹ ترفند برای تازه کار‌ها

فقط روی لباس پوشیدن و رفتن به باشگاه ورزشی یا حاضر شدن در اتاق نشیمن روبه‌روی لب‌تاپ‌تان تمرکز کنید نه هیچ چیز دیگر. بعد از آن دیگر اهمیتی ندارد که بعد از چند دقیقه باشگاه یا کلاس آنلاین ورزشی‌تان را ترک می‌کنید (البته بسیاری از افراد این کار را نمی‌کنند.) زمانی که در محل تمرین حاضر هستید، مشکلات برطرف شده است و شما آماده‌ی کار شده‌اید. وقتی که لباس‌هایتان را می‌پوشید و نخستین قدم‌ها را برای تمرین ورزشی بر می‌دارید، ناگهان به خود می‌آیید و می‌بینید که در حال انجام آن کار هستید. پس در مرحله‌ی اول، فقط روی لباس پوشیدن تمرکز کنید.

۳. در زمان ناهارتان ورزش کنید

خیلی از افراد هنگامی که صبح زود یا هنگام بازگشت به خانه هوا تاریک است، احساس ناامیدی می‌کنند. راه‌حلی که به این افراد می‌توان پیشنهاد داد این است که در طول روز ورزش کنند، زمانی که هوا در روشن‌ترین حالت خود قرار دارد.

اگر هوای بیرون قابل تحمل است، می‌توانید بخشی از زمان ناهارتان را به یک پیاده‌روی تند اختصاص بدهید. با این کار از هوای تمیز و تازه بیرون هم لذت برده‌اید. البته ورزش در هوای آزاد در شهر‌های بزرگ و آلوده‌ای مانند تهران، به‌ویژه در فصل زمستان زمانی که هوا در وضعیت ناسالم قرار دارد، اصلا توصیه نمی‌شود.

اگر هم برف زیادی سر راه پیاده‌روی شما قرار دارد می‌توانید به یکی از مراکز خرید بزرگ نزدیکتان سری بزنید و آنجا پیاده‌روی کنید. مهم این است بهانه‌هایی که ممکن است سر راهتان قرار بگیرد را با راه‌حل‌های ابتکاری کنار بگذارید.

۴. روی فواید سلامت روان از طریق ورزش تمرکز کنید

ورزش کردن در زمستان؛ ۹ ترفند برای تازه کار‌ها

به خیلی از افراد وقتی که شروع به ورزش می‌کنند و تغییری در وزنشان ایجاد نمی‌شود، احساس ناامیدی دست می‌دهد. اما باید بدانید برای اینکه بتوانید این تغییر را در بدنتان احساس کنید، نیاز به زمان دارید.

بهبود در سلامت و بهداشت روان از طریق ورزش، به سرعت خودش را نشان می‌دهد. افراد بعد از هر جلسه تمرینی حس و حال بهتری دارند، استرسشان کم شده است و آرامش بیشتری احساس می‌کنند؛ چیزی که در فصل زمستان، زمانی که معمولا افراد در آن به افسردگی فصلی دچار می‌شوند، می‌تواند کمک بزرگی به حساب آید.

از احساس خوب داشتن لذت ببرید و درباره‌ی کاری که دارید برای خودتان انجام می‌دهید و می‌دانید فواید بسیاری دارد، حس خوبی داشته باشید.

۵. از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید و پیش‌بینی کنید

اگر می‌خواهید برای ورزش بیرون بروید باید حتما پیش‌بینی‌های هواشناسی را دنبال کنید و بدانید روز بعد چه هوایی در انتظار شماست. لباس‌های مناسب این فصل را تهیه کنید و تمام وسایلتان را برای ورزش در کیف ورزشی خود از قبل آماده نگه دارید تا زمانی که نوبت جلسه‌ی تمرینی شد، بدون هیچ معطلی و بدون اینکه دنبال چیزی بگردید، تنها لباس بپوشید و از خانه بیرون بزنید.

این کار از نظر روانی کمک بزرگی برای شماست؛ چرا که وقتی می‌دانید چه چیزی پیش روی شماست و قرار است چه اتفاقی بیفتد دیگر آن مسأله خیلی شما را اذیت نمی‌کند. همان‌طور که پیش‌تر به شما گفتیم، سعی کنید از هر طریقی که می‌توانید بهانه‌ای دست خودتان ندهید و با آمادگی که از قبل ایجاد می‌کنید، انگیزه‌ی خود را برای ورزش در زمستان بالاتر ببرید.

۶. زمانی که از سرکار به خانه باز می‌گردید، لباس‌های ورزشی تن کنید

این کار ساده باعث می‌شود بدون تلاش زیادی، در مسیر درست قرار بگیرید. ایده‌ای که پشت این کار وجود دارد این است که حالا به یکی از اهدافی که برای خود تعیین کرده بودید، رسیده‌اید و خیلی سخت می‌شود اگر بخواهید بدون ورزش کردن این لباس‌ها را دربیاورید.

۷. با لباس ورزشی بخوابید

ورزش کردن در زمستان؛ ۹ ترفند برای تازه کار‌ها

این، ورژن سختگیرانه‌تر هدف قبلی است. مزیت انجام این کار در این است که به محض بیدار شدن از خواب و بیرون آمدن از رختخواب، برای ورزش کردن حاضر و آماده هستید و می‌توانید خیلی سریع به سراغ جلسه تمرینی‌تان بروید.

از طرف دیگر، همین مراسم لباس پوشیدن برای ورزش می‌تواند انگیزه‌ای برای انجام آن به شما بدهد. مهم این است که قدم اول را برداشته و لباس ورزشی بپوشید، حالا با استفاده از هر ترفندی که می‌خواهد باشد. چون به محض انجام این کار مغزتان برای ورزش آماده شده است و شما را به سمت ورزش کردن هل می‌دهد. زمانی که لباستان را به تن می‌کنید، قلبتان سریع‌تر می‌زند و هیجان بیشتری برای انجام این کار دارید.

۸. در استخر شنا کنید

اگر اصلا علاقه‌ای به ورزش در هوای سرد ندارید، شنا در استخر‌های سربسته می‌تواند گزینه‌ای عالی برای کمک به سلامت قلبتان باشد. شنا کردن یکی از بهترین ورزش‌ها برای یک زندگی طولانی و سالم است. یک استخر آب‌گرم سربسته بهترین مکان برای ورزش کردن در فصل سرد سال است.

۹. زنگ مناسبی برای ساعت بیدارباش صبح انتخاب کنید

ورزش کردن در زمستان؛ ۹ ترفند برای تازه کار‌ها

از آهنگی استفاده کنید که به شما کمک می‌کند از خواب بیدار شوید و ضربان قلبتان را بالا می‌برد. مثل اینکه زنگ مسابقه به صدا در آمده باشد و شما نتوانید دکمه تعویق یا خاموش کردن آن را بزنید.

اگر گزینه‌های مختلفی برای به تعویق انداختن ساعت بیدارشدن داشته باشید، زمان زیادی را از دست می‌دهید و از زمان ورزشتان کم و کمتر می‌شود، چرا که دلتان نمی‌آید در هوای سرد رختخواب نرم و راحتتان را ترک کنید.

در انتها

به هیچ عنوان ورزش کردن را کنار نگذارید! متخصصان می‌گویند برای داشتن یک زندگی سالم باید حداقل ۵ روز در هفته و هر روز نیم ساعت ورزش کنیم.

بهانه‌هایی مانند سردی و آلودگی هوا، تاریکی و احساس افسردگی یا حتی کرونا را کنار بگذارید و همین الان دست به کار شوید. برای هر کدام از این بهانه‌ها راه‌حلی وجود دارد. با استفاده از نکات بالا می‌توانید بهانه‌هایی که ممکن است برای ورزش در زمستان به سراغتان بیاید را از ذهنتان دور کنید و برای داشتن یک زندگی سالم، دست به کار شوید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اتفاقا بنده تو فصل پاییز و زمستان بیشتر ورزش میکنم . چون پارک ها خلوت و شرایط خیلی مساعده برای ورزش کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج