۱۰۷۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

یحیی و افشین حاشیه‌سازی‌ها را خنثی می‌کنند

بعضی‌ها قصد دارند برای پرسپولیس حاشیه‌سازی و تیم قهرمان را از مسیر اصلی‌اش منحرف کنند، اما پرسپولیس اینقدر تجربه دارد که اسیر جوسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها نخواهد شد.

روزنامه ایران ورزشی: بعضی‌ها قصد دارند برای پرسپولیس حاشیه‌سازی و تیم قهرمان را از مسیر اصلی‌اش منحرف کنند اما پرسپولیس اینقدر تجربه دارد که اسیر جوسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها نخواهد شد.

ناصر محمدخانی، مهاجم سابق پرسپولیس از مرگ هوادار یاسوجی بشدت ناراحت و متأثر است و در این رابطه توصیه‌هایی برای بازیکنان دارد. جدا از این موضوع محمدخانی از هجمه اخیر علیه پرسپولیس از سوی بعضی تیم‌ها ناراحت و معتقد است همه چیز باید در داخل میدان رقم بخورد و تیم‌ها نباید علیه یکدیگر جوسازی کنند. در رابطه با موارد مختلف اخیر گپ‌و‌گفتی با ناصر محمدخانی داشتیم که در ذیل از نظرتان می‌گذرد.

از تساوی پرسپولیس مقابل نساجی مصاحبه‌مان را شروع کنیم.

پرسپولیس در آن زمین باتلاقی خوب بازی کرد و خیلی فرصت خلق کرد اما پرسپولیس نباید مساوی کند چون در هفته‌هایی که سپری شده پرسپولیس آمار مساوی‌هایش زیاد شده و این اصلاً به سود پرسپولیس نیست و تیمی مانند پرسپولیس که مدافع عنوان قهرمانی بوده و هست، برای کسب پنجمین قهرمانی فقط باید ببرد و پیروز شود. دوره‌های قبل هم پرسپولیس در بازی‌های دور رفت بیشترین امتیازات را می‌گرفت و جمع می‌کرد و با پشتوانه همین امتیازات قهرمان می‌شد به همین دلیل من کسب مساوی‌های زیاد برای تکرار قهرمانی را اصلاً جالب نمی‌دانم و آن را برای پرسپولیس بسیار مضر و خطرناک می‌دانم.

بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

این بازی باید قبل از لیگ قهرمانان انجام می‌شد اما متأسفانه این دیدار هم مانند بازی با نساجی قبل از فینال آسیا برگزار نشد تا پرسپولیس بدون بازی به فینال برود و کلی هم از این موضوع متضرر شود، با این وجود حالا این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و سرخ‌پوشان باید از سد ذوب‌آهن بگذرند چون در استادیوم آزادی پرسپولیس محکوم به برد است و اصلاً نباید امتیاز از دست بدهد.

و بازی بعدی پرسپولیس هم قبل از دربی با تیم مدعی سپاهان خواهد بود.

این دو بازی فرصت خوبی برای آماده‌سازی پرسپولیس برای دربی است و من اطمینان دارم پرسپولیس با فرم خوبی که از بازی فینال پیدا کرده از سد دو تیم اصفهانی می‌گذرد و با روحیه بالا به استقبال حریف سنتی می‌رود تا در دربی رودرروی استقلال قرار بگیرد.

در لیگ نوزدهم تعداد تیم‌های مدعی بیشتر شده. فکر نمی‌کنید این موضوع شانس تکرار قهرمانی پرسپولیس را کاهش می‌دهد؟

تیمی که یک فصل از حضورش در لیگ برتر می‌گذرد بهترین شرایط را دارد به همین دلیل من فکر می‌کنم در چنین تیمی اگر اتفاق خاصی نیفتد پرسپولیس می‌تواند باز هم با هفت هشت امتیاز اختلاف قهرمان شود و بازیکنان و کادر فنی‌اش این توانایی را دارند.

پرسپولیس در بعضی پست‌ها با کمبود بازیکن مواجه است بخصوص در دفاع میانی و پست مهاجم که اگر بازیکنانش آسیب ببینند جایگزین قابلی وجود ندارد، با این شرایط پرسپولیس تا نیم‌فصل که عملاً نمی‌تواند بازیکنی بگیرد به مشکل نمی‌خورد؟

به هر حال شرایط خاصی به وجود آمده و کادر فنی هم باید از موجودی‌اش بهترین بهره را ببرد چون چاره دیگری وجود ندارد و به قولی مهاجمان و مدافعان باید کمی بیشتر حواس‌شان را جمع کنند و دست‌به‌عصاتر کار کنند که خدایی ناکرده اخطار الکی نگیرند یا به مصدومیت دچار نشوند و خودشان و تیم‌شان را به مشکل نیندازند.

به نظرتان سیدجلال که این فصل در غیاب شجاع عالی کار کرده تا کجا می‌تواند با قدرت فعلی به کارش ادامه دهد؟

سیدجلال واقعاً اسوه تعصب و تجربه در پرسپولیس است؛ بازیکنی که خودش را جلوی توپ قرار می‌دهد تا توپ به دروازه پرسپولیس نرسد. سید سالم زندگی کرده به همین دلیل است که در ۳۹سالگی هم عالی کار می‌کند و کم نمی‌آورد. او زندگی حرفه‌ای را فهمیده و خوب درک کرده است. در مورد خداحافظی‌اش هم خودش تصمیم‌گیرنده است چون بازیکنی با شاخصه‌های سیدجلال شرایط خودش را بهتر از هرکس دیگری تشخیص می‌دهد.

جدایی بشار چه تأثیری در پرسپولیس می‌گذارد؟

بهترین پلی‌میکر پرسپولیس بود و به نظرم جای او در پرسپولیس تا حدودی به چشم خواهد آمد، هرچند نوراللهی بازیکنی است که می‌تواند در پست هافبک طراح هم برای پرسپولیس کار کند.

چند بازیکن ایرانی در کنار چند بازیکن کره‌ای، قطری و... برای مرد سال آسیا کاندیدا شده‌اند، در این بین شانس چه بازیکنی را بیشتر می‌دانید؟

من هم مانند همه ایرانی‌های دیگر دوست دارم بازیکنی مانند طارمی، شجاع، کنعانی یا بشار که در پرسپولیس بازی می‌کرد عنوان مرد سال آسیا را کسب کنند، اما فکر می‌کنم سوون کره‌ای بیشترین شانس را داشته باشد و از آنجا که سوون درخشش خیلی زیادی در تاتنهام داشته، فکر می‌کنم عنوان مرد سال را به او بدهند و بقیه بازیکنان خیلی شانسی ندارند.

در چند مدت اخیر هجمه زیادی علیه پرسپولیس درست شده که این تیم باید بعد از انجام بازی‌های معوقه‌اش به دربی پای بگذارد و در این بین ایراد گرفته شده که چرا پرسپولیس باید سه بازی اخیرش در تهران باشد. در این رابطه چه صحبتی دارید؟

من فکر می‌کنم بعضی‌ها قصد دارند برای پرسپولیس حاشیه‌سازی و تیم قهرمان را از مسیر اصلی‌اش منحرف کنند اما پرسپولیس اینقدر تجربه دارد که اسیر جوسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها نخواهد شد. یحیی و افشین بسیار باتجربه‌اند و حاشیه‌سازی‌ها علیه پرسپولیس را به‌خوبی خنثی خواهند کرد. برای من واقعاً بعضی بهانه‌ها عجیب است چون در مقطعی می‌گفتند پرسپولیس باید بعد از انجام همه بازی‌های معوقه‌اش به مصاف استقلال برود و بعداً گفتند پرسپولیس بعد از فینال باید دربی را برگزار می‌کرد.

این سیاست یک بام و دو هوا نمی‌تواند برای پرسپولیس مشکلی به وجود بیاورد چون سازمان لیگ با قدرت کارش را انجام می‌دهد و کسی نمی‌تواند در برنامه‌ریزی به وجود آمده خللی به ایجاد کند. همه چیز هم باید در زمین فوتبال به شکل جوانمردانه در رقابت منصفانه و برابر رقم بخورد، نه اینکه عده‌ای بخواهند دائم علیه...

در خصوص مرگ هوادار یاسوجی و دیدار یحیی با خانواده هوادار مرحوم پرسپولیس چه صحبتی دارید؟

از مرگ هوادار متعصب و عاشق پرسپولیس واقعاً ناراحت و غمگین شدم؛ هواداری که نشان داد چقدر به پرسپولیس عشق و علاقه داشته است. خداوند بیامرزدش و روحش قرین رحمت الهی قرار گیرد، اما در این بین می‌خواهم به بازیکنان پرسپولیس بگویم هوادار برای پرسپولیس و نتایجش جانش را از دست می‌دهد پس بازیکنان باید بیشتر تلاش کنند و راحت امتیاز از دست ندهند چون هواداران میلیونی پرسپولیس با برد‌های پرسپولیس خوشحال شده و با تیم‌شان زندگی می‌کنند و از باخت تیم‌شان و ناکامی‌اش افسرده و ناراحت و زندگی‌شان تلخ شده و حتی مانند هوادار یاسوجی دچار مشکل شده و سکته می‌کنند، به همین دلیل بازیکنان پرسپولیس باید با احساس مسئولیت و تعصب بیشتری بجنگند و بیشتر تلاش کنند چون بردها و بازی‌های آنها برای هواداران بسیار مهم و تعیین‌کننده است. هوادار برای نتیجه تیمش جان خودش را می‌دهد، این پیغام بزرگی برای بازیکنان دارد تا آنها تا سرحد توان‌شان بجنگند و هرچه دارند خرج کنند تا تیم‌شان پیروز و قهرمان شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خود این دونفره حاشیه سازند

      پاسخ ها

      • کریم پرسپولیسی

        نه قدمحمودکتری وجوادنکونام

    • محمد

      تو افشین پیروانی بدبختت کرد روت میشه ازش حمایت میکنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج