۱۰۷۵۰۰۶
۱۴ نظر
۵۰۷۱
۱۴ نظر
۵۰۷۱
پ

ویلانل و ایو؛ دزد و پلیسِ خوش‌پوش و دلبر

«کشتن ایو» یک سریال بریتانیایی در ژانر کمدی سیاه - درام - جاسوسی است که برای پخش از بی‌بی‌سی آمریکا ساخته شد. در این مقاله قصد داریم برخی از برجسته‌ترین پوشش‌های دو شخصیت اصلی سریال را بررسی کنیم.

برترین‌ها - آرمان رمضانی: «کشتن ایو» یک سریال بریتانیایی در ژانر کمدی سیاه - درام - جاسوسی است که برای پخش از بی‌بی‌سی آمریکا ساخته شد. این سریال با اقتباس از سری رمان‌های «ویلانل» اثر نویسنده بریتانیایی، لوک جنینگ، ساخته شده است و هر فصل آن، تیم نویسندگی متفاوتی با فصول دیگر دارد.

ویلانل و ایو؛ دزد و پلیسِ خوش‌پوش و دلبر

داستان سریال حول دو شخصیت اصلی زن می‌چرخد. ایو پلاستری (با بازی ساندرا اه) زنی باهوش است که در سازمان جاسوسی انگلیس (ام‌آی‌سیکس) مشغول به کار است. مسئله اینجاست که زندگی و کار ایو به هیچ‌وجه به آن چیزی که تصورش را می‌کرد شبیه نیست. پس ما از یک طرف با زنی باهوش طرفیم که از شرایط ناراضیست و احساس می‌کند روزهایش را با پشت میز نشستن هدر می‌دهد؛ و از طرف دیگر ویلانل (با بازی جودی کامر) آدمکشی به شدت توانا که بر عکس ایو اوقات فراغتش را درنهایت رفاه می‌گذراند.

زندگی این دو زمانی به هم مربوط می‌شود که وظیفه‌ی پیدا کردن و دستگیری ویلانل به ایو محول می‌شود. از این نقطه به بعد هرچه بازی موش و گربه این دو پیش می‌رود گویی هر دو به یک اندازه جذب دیگری می‌شوند.

امتیاز این سریال در سایت آی‌ام‌دی‌بی ۸.۳ است و جوایز زیادی را از آن خود کرده‌است. پرداختن به تمام این جوایز وقت زیادی می‌طلبد، اما بد نیست بدانید دو بازیگر شخصیت اصلی و تیم نویسندگی، بیشترین تحسین را از آنِ خود کرده‌اند.

درکنار هنر کارگردان و اقتباس بی‌نقص تیم نویسندگی، انتخاب لباس شخصیت‌ها بیش از همه توجهات را به خود جلب کرده‌است.
در این مقاله قصد داریم برخی از برجسته‌ترین پوشش‌های دو شخصیت اصلی سریال را بررسی کنیم.

ویلانل

پوشش ویلانل در عروسی

ویلانل و ایو؛ دزد و پلیسِ خوش‌پوش و دلبر

سم پری طراح لباسِ فصل سوم در مورد پوشش ویلانل در مجلس عروسی در قسمت اولِ فصل سوم می‌گوید: از همان ابتدا می‌دانستیم ویلانل از آن دست زن‌هایی نیست که شبیه ساقدوش‌ها با لباس‌شب سفید در عروسی حاضر شود. درواقع می‌دانستیم ویلانل از آن دست آدم‌هایی است که کاری را می‌کند که دلش می‌خواهد. او عادت به جواب پس دادن ندارد و به پیامد رفتارهایش فکر نمی‌کند. بعد از بررسی زیاد درنهایت آن کت دنباله‌دار مشکی و بلوز سیمون روشا را انتخاب کردیم و باتوجه به بازخوردها، انتخاب درستی هم بود.

پوشش ویلانل در بازگشت از روسیه

ویلانل و ایو؛ دزد و پلیسِ خوش‌پوش و دلبر

شاید تنها صحنه‌ای از سریال که ویلانل مطابق با سلیقه‌ای که از او در ذهن داریم لباس نپوشیده است؛ همینجاست. در این صحنه ویلانل بعد از تجربه‌ای تراژیک در حال بازگشت از روسیه است. اینجا ویلانل را می‌بینیم که با مو‌هایی شلخته کت و شلوار دهه هشتادی مادرش را به تن دارد. تماشای ویلانلی آدمکش در این شرایط، این احساس را زنده می‌کند که انگار این بازگشت به خانه و اتفاقاتِ پس از آن به‌نوعی او را تغییر داده است.

پری در مورد این پوشش می‌گوید: در این صحنه توانستیم با استفاده از لباس مادر و تلفیق آن با استایل دختر (ویلانل)، حس نوستالژی و گرمی خاطرات خانوادگی را به بیننده منتقل کنیم.

ژاکت سبز برند شارلوت نوئلز و شلوار گوچی

ویلانل و ایو؛ دزد و پلیسِ خوش‌پوش و دلبر

جالب است بدانید در این صحنه هلن (شخصیت دیگر سریال) ویلانل را «یک هیولای زیبا» توصیف می‌کند. پری (طراح لباس) عقیده دارد: وقتی ویلانل را در آن ژاکت سبز شارلوت نوئلز که با شلوار گوچی سِت شده است می‌بینیم؛ این فکر به ذهنمان خطور می‌کند که او آماده‌ی شروعی دوباره است. در واقع تیم طراحی لباس با انتخاب این پوششِ جلب توجه کننده، می‌خواهد به مخاطب یادآوری کند که ویلانل همچنان اهمیتی به نظر دیگران نمی‌دهد و آماده است آنچه می‌خواهد را به دست بیاورد.

لباس زردرنگِ برند لو

ویلانل و ایو؛ دزد و پلیسِ خوش‌پوش و دلبر

شخصیت ویلانل در اواخر فصل سوم دچار تغییراتی می‌شود. اشاره به این تغییرات بدون لو دادن داستان غیرممکن است، اما همین قدر بدانید که شخصیت ویلانل وقتی این تجربیات (تجربیاتی بعضا تلخ مانند از دست دادن نزدیکان) را پشت سر می‌گذراند انگار اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کند. وقتی او را در لباس زرد رنگ برند لوکسِ لو می‌بینیم گویی به خودش مطمئن‌تر است. سم پری و تیمش با انتخاب پوشش متفاوت ویلانل در اواخر فصل سوم به خوبی وعده شخصیتی بالغ‌تر و پخته‌تر را در فصول بعدی به بیننده می‌دهند.

ایو

بارانی

ویلانل و ایو؛ دزد و پلیسِ خوش‌پوش و دلبر

یک نکته مهم درباره این بارانی و تقریبا تمام لباس‌های شخصیت ایو، کاربردی بودن آنهاست. در واقع تیم طراحی لباس سریال، لباس‌های ایو از جمله همین بارانی ۱۰۰ دلاری را به گونه‌ای انتخاب کرده‌اند که او در نقطه‌ی مقابل ویلانل با لباس‌هایی از برند‌های لوکس قرار بگیرد.

لباس آبی

ویلانل و ایو؛ دزد و پلیسِ خوش‌پوش و دلبر

بد نیست بدانید صحنه خرید این لباس توسط ایو را قبل‌تر در سریال دیده‌ایم و دریافته‌ایم ایو درمورد خرید این لباس مطمئن نیست و تنها بعد از تائید نیکو راضی به خریدش می‌شود. طراحان لباس سریال اعتقاد دارند پوشیدن این لباس، خبر از تغییرات شخصیتی او می‌دهد. درحقیقت ایو کم‌کم پوسته دورش را می‌شکند و آماده است وارد دنیای ویلانل شود.

کاپشن و کلاه بافتنی

ویلانل و ایو؛ دزد و پلیسِ خوش‌پوش و دلبر

هرچند لباس‌های ایو عامدانه طوری انتخاب شده اند که در یاد بیننده نمانند، اما احتمالا این پوشش به دلیل کلاهی که به سر گذاشته؛ از این قاعده مسثناست. کاپشن ایو همانند بیشتر لباس‌هایش ساده و کاربردی است، اما کلاه خزدارِ کاپشنش همراه با طرحِ بافت شال و کلاه، ترکیبی جدانشدنی را پدید آورده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محی

      باحال بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من دیدم این سریالو خیلی خوبه

    • بدون نام

      بسیار مزخرف و پر از صحنه های فجیع هستش که نه خودم دیدم نه خانواده ام.
      سریال آشغال انگلیسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرکی دیده میدونه که داری چرت و پرت میگی

      • بدون نام

        اصولا فیلما و سریالایی که معروف تر و قوی تر هستن صحنه های خشن زیاد دارن واقعا نمیدونم چرا انقدر براشون مهمه حتما این همه خون و خونریزی رو به تصویر بکشن این اتفاق برای سریالای تاریخی به مراتب فجیع تره
        پیشنهاد میکنم به خاطر اینکه صرفا یه سریال یا فیلم معروفه استرس و دیدن صحنه های فوق العاده خشن رو جون نخرید

      • بدون نام

        شما که ندیدی از کجا میدونی پر از صحنه فجیحه خخخخخخخ حال و روز مردم سرزمینم

      • مصی

        ذات ایرانی خودت رو کامل نشون دادی مث نود درصد مردم این مثلن کشور!!!..فیلم رو ندیده داره تحلیل میکنه که پر از صحنه های فجیع هست و از این مزخرفات.. متاسفم برای خودم که مجبورم کنار شماها روزگارم رو با بدبختی بگذرونم، از ماست که بر ماست.. جامعه فوق العاده خراب و داغون و مریضی داریم ..خودمم یکیش منم بدبختانه تو همین جامعه دارم مثلن مثلن مثلن زندگی میکنم..هههه

      • بدون نام

        آدم های ترسویی مثل تو که حتی از دیدن صحنه قتل تو فیلم هم حالشون بد میشه چطو زندگی میکنن؟

    • Nana

      لطفا پوشش بازیگران گامبی وزیر رو هم تحلیل کنین و همین طور فیلمای ایرانی
      ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فیلمای ایرانی که تحلیل نداره اما گامبی وزیر رو موافقم لباساشون خیلی خوب بود

    • بدون نام

      این بخش ( استایل لباس بازیگرا تو سریال) رو ادامه بدید
      لطفا لباسای بازیگرای سریال بازی تاج و تخت هم بررسی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر 12:2۱ مگه هر کی این فیلمو دیده چرتو پرت دیده واقعا که

    • سحر

      واقعا سریال زیباس منن دوست دارمش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره منم دوسش دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج