۱۰۷۶۴۰۹
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

سیدجلال: بازیکنان جوان‌تر باید بیشتر بدوند

کاپیتان پرسپولیس گفت: بازیکنان جوان‌تر پرسپولیس باید بیشتر از قبل بدوند. اگر یک نفر ندود تیم ۱۰ نفره می‌شود و فشار زیادی به تیم وارد می‌شود.

خبرورزشی: کاپیتان پرسپولیس گفت: بازیکنان جوان‌تر پرسپولیس باید بیشتر از قبل بدوند. اگر یک نفر ندود تیم ۱۰ نفره می‌شود و فشار زیادی به تیم وارد می‌شود.

فوتبال ایران مدافعان بزرگی در طول تاریخ به خود دیده است. مدافعانی که نه‌تنها در خط دفاعی عملکرد خوبی داشتند بلکه به‌عنوان یک لیدر و رهبر نقش مؤثری در تیم‌های خود داشته‌اند. برخی از آنها همچون یک ستاره محسوب می‌شوند و بالاتر از دیگر بازیکنان در پست‌های دیگر قرار دارند. بدون کوچک‌ترین تردیدی یکی از این مدافعان ستاره «سیدجلال حسینی» است. مردی که شاید برخی حرف‌هایش تکراری به نظر برسد اما باور کنید به عنوان یک روزنامه‌نگار نسبتاً باتجربه هرگاه با او هم‌کلام شدم، فارغ از بحث مصاحبه چیزهایی یاد گرفته‌ام. بی‌دلیل نیست که یک مدافع میانی پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر ایران می‌شود و با وجود ۸ قهرمانی در لیگ برتر ایران هنوز هم عطش جام گرفتن دارد. از این ۸ قهرمانی نصف آن (‌یعنی ۴ قهرمانی) را با پرسپولیس کسب کرده و حالا یکی از اسطوره‌های این باشگاه محسوب می‌شود.

مدتی می‌شد سیدجلال حسینی سکوت کرده و مصاحبه‌ای انجام نداده بود. اتفاقات مختلفی هم رُخ داده بود اما کاپیتان پرسپولیس ترجیح داده بود حرف نزند یا خیلی کوتاه مصاحبه کند. جمعه‌شب گذشته فرصتی دست داد که به‌طور مفصل با سیدجلال حسینی گپ بزنم. صحبت‌های زیادی مطرح شد اما باید بخشی از آن به رسم امانت نزد نگارنده محفوظ می‌ماند. آنچه نوشتنی بود را در زیر بخوانید.

سیدجان از کجا شروع کنیم؟

شما بگویید، من در خدمتم!

می‌خواهیم از استوری اخیر تو شروع کنیم. «تنها چیزی که طغیان نکرده، صبر ماست!» منظور خاصی از انتشار این متن داشتی؟

ببینید من نمی‌خواهم اسمی بیاورم یا خدای ناکرده کسی را زیر سؤال ببرم. همین‌قدر می‌گویم که به همه تیم‌ها و باشگاه‌ها احترام می‌گذاریم ولی از بعضی آقایان می‌خواهیم احترام خود را نگه دارند. پرسپولیس و هوادارانش بسیار نجیب و صبور هستند اما گاهی چیزهایی می‌بینیم و حرف‌هایی می‌شنویم که قابل تأمل است.

منظورت صحبت‌های زنوزی مالک باشگاه تراکتور است یا تیم خاص لقب دادن به پرسپولیس؟!

گفتم که هیچ اسمی نمی‌آورم و باز هم تأکید می‌کنم برای همه دوستان احترام قائل هستیم. انتظار هم داریم به پرسپولیس احترام بگذارند. تیم ما در ۴ سال گذشته با تلاش، فداکاری، جنگیدن، همدلی و صد البته حمایت هواداران پرشمارش به ۴ قهرمانی لیگ برتر و ۲ فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است. این کارها و القابی که می‌دهند جواب دارد اما من ترجیح می‌دهم باز هم پرسپولیس در زمین فوتبال پاسخ آنها را بدهد.

ولی از لحن و کلام تو کاملاً پیداست که از لقب «تیم خاص» و صحبت‌های این‌چنینی ناراحت هستی!

شما آقامهدی(!) خودت می‌دانی من آدم کم‌تجربه‌ای نیستم که تحت تأثیر این مسائل قرار بگیرم اما احساس می‌کنم یک سناریو نوشته شده است. سناریویی که مو به مو اجرا می‌شود تا پرسپولیس تضعیف شود و این را من می‌بینم. ما انتظار تبریک گفتن از باشگاه‌های ایرانی نداشتیم اما برخی گفتارها و رفتارها قشنگ نیست.

بیشتر انتقاد رقیبان پرسپولیس به برنامه‌ریزی سازمان لیگ برمی‌گردد. اینکه باشگاه‌ها معتقدند دو هفته باید به تیم‌ها استراحت می‌دادند تا بازی‌های عقب افتاده پرسپولیس برگزار و تعداد مسابقات همه تیم‌ها مساوی شود و بعد لیگ ادامه پیدا کند.

خیلی نمی‌خواهم درباره تیمی یا کسی صحبت کنم اما این اتفاق هم می‌افتاد، شک نکنید اعتراضاتی انجام می‌شد. حرف من همان حرف قبلی و احترام متقابل است. بعضی‌ها از موفقیت‌های پرسپولیس خوشحال نیستند.

طبیعی است که تیم‌های رقیب شما از قهرمانی یا موفقیت پرسپولیس در آسیا خوشحال نشوند. مگر هواداران رئال‌مادرید از قهرمانی بارسلونا در اروپا خوشحال می‌شوند؟ یا بالعکس طرفداران بارسا از موفقیت رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان اروپا شاد می‌شوند؟!

نه توقع نداریم اما سؤال خوبی پرسیدید. خاطرتان باشد ۲ سال پیش و پس از سومین قهرمانی پی‌درپی رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان اروپا باشگاه بارسلونا که آنها نیز موفق به کسب دوگانه شده بودند، در توئیتر خود، این قهرمانی را به رئالی‌ها تبریک گفتند. در پیام توئیتری بارسا آمده بود: «به باشگاه رئال‌مادرید برای بردن جام قهرمانی چمپیونزلیگ در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ تبریک می‌گوییم.»

درست است اما من قبول نمی‌کنم این پیام تبریک واقعاً از ته‌دل و واقعی بوده باشد!

مهم نیست، بلکه بحث احترام اهمیت دارد. در فوتبال و ورزش احترام خیلی مهم است. شما من را می‌شناسید و می‌دانید در دوران بازی خودم به همه احترام گذاشتم. یک مربی یا همبازی‌ام را پیدا نمی‌کنید که بگوید سیدجلال به او بی‌احترامی کرده است. اگر امروز این حرف را می‌زنم به‌خاطر برخی بی‌اخلاقی‌هاست.

بسیارخب، از این بحث که بگذریم به بازی با ذوب‌آهن اصفهان می‌رسیم. نیمه اول خیلی خوب بودید، یک گل زدید و می‌توانستید گل دوم را هم بزنید اما نیمه دوم افت کردید. دلیل آن چه بود؟

بحث افت کردن نیست. به هر حال ذوب‌آهن عقب افتاده بود و چیزی برای از دست دادن نداشت. به نظرم شکل بازی نیمه دوم ما برابر ذوب‌آهن دو دلیل داشت که یک مقدار توضیح دادن آن شاید طولانی شود.

اتفاقاً جالب است که از زبان کاپیتان پرسپولیس بشنویم.

من فکر می‌کنم دلیل اول خستگی بچه‌ها باشد. بازی با نساجی خیلی ما را خسته کرد. هرچند با پرواز رفتیم و برگشتیم اما زمین مسابقه اصلاً شرایط خوبی نداشت.

ولی تو که بچه گیلان و خطه شمال هستی و با این شرایط آب‌گرفتگی زمین آشنایی داری!

من با زمین چمن طبیعی و بارندگی آشنا هستم نه زمین چمن مصنوعی آب گرفته که حتی دیدم صدای خود تیم نساجی را هم درآورده بود. بازی در چمن مصنوعی به خودی خود سخت و دشوار است و حالا حساب کنید در نقاط مختلف آن آب هم جمع شده باشد. واقعاً شرایط استانداردی برای یک مسابقه رسمی نبود و فکر می‌کنم اگر شرایط عادی بود، این مسابقه لغو می‌شد.

حرف خودت را فراموش نکن و نگه‌دار تا همین‌جا یک سؤال بپرسم. اگر بازی با نساجی مازندران در همان موعد مقرر برگزار می‌شد به سود شما نبود؟

توجه داشته باشید که کشور قطر در خصوص پروتکل‌های بهداشتی با هیچ‌کس شوخی ندارد. ما از یک ماه قبل از بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا نگران ویروس کووید ۱۹ بودیم. اینکه اگر خدای ناکرده یکی از اعضای تیم کرونا بگیرد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ نگران بودیم یک یا چند بازیکن اصلی ما کرونا بگیرند و همه چیز به‌هم بریزد. ما در برخی پُست‌ها با کمبود بازیکن مواجه هستیم و نمی‌توانستیم در آن مقطع ریسک کرده و به مازندران یا هر استان دیگری سفر کنیم. چون ممکن بود قبل از فینال آسیا به مشکل بخوریم. به همین خاطر منطق حکم می‌کرد به خاطر لیگ قهرمانان آسیا این دیدار به تعویق بیفتد.

و دلیل دوم بازی نیمه دوم شما مقابل ذوب‌آهن اصفهان؟

ببینید در فوتبال امروز مهم‌ترین اصل دویدن و پرس کردن است. شما اگر دقت کرده باشید در همین تیم بایرن‌مونیخ، روبرت لواندوفسکی مهاجم نوک لهستانی این تیم را می‌بینید که بیشتر از همه می‌دود و مدافعان حریف را پرس می‌کند. این دوندگی فراوان کمک می‌کند مالکیت توپ در اختیار بایرن‌مونیخ باشد و تیم‌های حریف نتوانند از خط دفاعی خود بازیسازی را شروع کنند. این در حالی است که لواندوفسکی بهترین مهاجم بایرن و اروپاست که از شم گلزنی بالایی برخوردار است ولی بیشتر از همه می‌دود. من هم فکر می‌کنم بازیکنان جوان‌تر پرسپولیس باید بیشتر از قبل بدوند. اگر یک نفر ندود تیم ۱۰ نفره می‌شود و فشار زیادی به تیم وارد می‌شود.

منظورت مهاجمان تیم است؟

من کلی گفتم که بچه‌ها باید بدانند پیراهن چه تیمی را پوشیده‌اند. امروز تماشاگران از حضور در ورزشگاه‌ها محروم هستند و همه دلخوشی آنها دیدن بازی تیم محبوب خود از تلویزیون است. به خاطر این طرفداران و خوشحال کردن آنها باید دوید و جنگید. با ندویدن یا کم دویدن موفقیت حاصل نمی‌شود. البته پرسپولیس بازیکنان فداکاری دارد و باز هم تکرار می‌کنم شاید عامل اصلی خستگی زیاد ناشی از بازی برابر نساجی مازندران در آن زمین خاص بوده باشد.

برخی دیگر هم اعتقاد دارند از دست دادن عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا و باخت عجیب در فینال این مسابقات باعث شده تمرکز تیم پرسپولیس در لیگ برتر به‌هم بخورد. نظر خودت که عضوی مؤثر از این تیم هستی درباره این فرضیه چیست؟

نباید این‌طور باشد. ما با تلاش و زحمت زیاد و در آن شرایط توانستیم برابر غول‌های غرب آسیا موفق ظاهر شویم و به فینال برسیم. واقعاً وضعیت سخت و دشواری بود اما درایت آقای گل‌محمدی و کادر فنی به علاوه زحمات فراوان بازیکنان جنگنده پرسپولیس غیرممکن را ممکن کرد. این برای دومین بار ظرف ۴ سال گذشته بود که ما به فینال آسیا می‌رسیدیم اما هرچه بود تمام شد و رفت. فینال آسیا خوب یا بد تمام شد و دیگر هم تکرار نخواهد شد. باید نتیجه آن را فراموش کرده و کاملاً روی بازی‌های لیگ برتر خودمان تمرکز کنیم.

شما در بازی فینال برابر اولسان کره‌جنوبی روی دو اشتباه و دو پنالتی نتیجه را به حریف واگذار کردید. بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا، حملات زیادی به احمد نوراللهی و به‌ویژه مهدی شیری شد. اتفاقی که دلخوری احمد نوراللهی را به دنبال داشت و...

احمد نوراللهی یک بازیکن امتحان پس داده در پرسپولیس است. مهدی شیری هم زحمات زیادی برای قهرمانی پرسپولیس در فصل گذشته کشید و نباید با یکی، دو اشتباه همه چیز فراموش شود. مهدی شیری و احمد نوراللهی اشتباهی را مرتکب شدند که هر بازیکنی ولو در سطح بالای فوتبال دنیا ممکن است، مرتکب شود. من واقعاً بعضی چیزها را دیدم ناراحت شدم. باید احترام‌ها حفظ شود. این دو بازیکن ملی‌پوش هستند و کیفیت خود را نشان داده‌اند اما ناراحت‌کننده است که در فضای مجازی می‌خواهند این دو بازیکن را دلسرد کنند. رقیب می‌تراشند یا اسامی‌ای را مطرح می‌کنند که... بگذریم!

منظورت خبر جانشینی احتمالی رامین رضاییان بود که به السیلیه پیوست؟

من هیچ اسمی نمی‌آورم. همه بازیکنان ایرانی برای من قابل احترام هستند و باید هواداران پرسپولیس هوشیار باشند. ما در حال حاضر همین بازیکنان را داریم و باید برای موفقیت در لیگ بیستم با همین نفرات بازی کنیم. باید از این بچه‌ها حمایت شود. باید هواداران ما که خیلی هم بامعرفت و دوست‌داشتنی هستند مراقب باشند. بعضی صحبت‌ها، گفتارها و رفتارها تیم را وارد حاشیه می‌کند.

یکی از بازیکنان کلیدی پرسپولیس که از تیم شما جدا شد بشار رسن بود. جدایی او چقدر می‌تواند در نتایج تیم شما تأثیرگذار باشد؟

من رابطه بسیار خوبی با بشار رسن داشته و دارم. محل زندگی او خیلی به منزل ما نزدیک بود و هرازگاهی خانه ما می‌آمد. پسر بسیار مؤدب، دوست‌داشتنی و با شخصیتی است. از طرفی بشار فوتبالیست بسیار باکیفیتی بود و شاید بهترین خارجی چند سال اخیر فوتبال ایران که حیف شد از تیم ما رفت. جدایی بازیکنی با این کیفیت و سطح فنی بالا قطعاً می‌تواند تأثیرگذار باشد اما مگر فقط بشار رسن از تیم ما جدا شد؟

منظور شما چیست؟

مهدی ترابی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، علیرضا بیرانوند و علی علیپور هم از پرسپولیس رفتند. همه این نفرات بازیکنان خوب و تأثیرگذاری بودند که به تیم‌های دیگری پیوستند. جدایی هر کدام از این بازیکنان کار ما را در پرسپولیس سخت‌تر کرد و جدایی بشار هم همین‌طور خواهد بود. باید بازیکنان جانشین و نفرات دیگر با تلاش بیشتر جای خالی بشار را پُر کنند. ما یک تیم خوب و جنگنده با کادر فنی باتجربه و فنی هستیم. تلاش می‌کنیم جای خالی بشار و دیگران را پُر کنیم. من در این رابطه و تعداد زیاد نفراتی که از ما جدا شدند، حواشی‌ای که برای پرسپولیس از بیرون می‌سازند و مسائل دیگر حرف‌های زیادی دارم اما می‌بینید مدت‌هاست سکوت کرده‌ام.

چرا؟!

احساس می‌کردم شاید با سکوت خودم به آرامش تیم بیشتر کمک کنم. ما در پرسپولیس شرایط خیلی سختی را پشت‌سر گذاشتیم اما ناامید نشدیم. خیلی اتفاقات برای تیم ما افتاد و اذیت شدیم اما به راه خود ادامه دادیم و تا فینال آسیا هم پیش رفتیم. شاید اگر هر تیم دیگری ۵، ۶ مهره کلیدی خود را از دست می‌داد، نابود می‌شد ولی پرسپولیس با همه تیم‌ها فرق می‌کند. این تیم بی‌دلیل ۴ سال پشت‌سر هم قهرمان ایران نشده است. دلیل اصلی آن جنگندگی و فداکاری بوده است.

راستی فیلمی بعد از پایان بازی فینال و لحظه خداحافظی بشار رسن از بازیکنان پرسپولیس منتشر شد. وقتی می‌خواست از تو خداحافظی کند جمله‌ای به تو گفت. بشار چه گفت؟

بشار رسن قلب بزرگی دارد. گفتم که او بعضی اوقات خانه ما می‌آمد و با دو دختر خُردسال من صمیمی بود. آن لحظه گفت که «دلم خیلی برای نورا و نیلا، دخترانت تنگ می‌شود.» بشار خیلی پسر دوست‌داشتنی و خوش قلبی است. رابطه بسیار خوبی داشتیم و...

برگردیم به بازی با ذوب‌آهن اصفهان! یکی از سوژه‌های این بازی درگیری سعید آقایی و عبدا... حسینی با هم بود. سعید آقایی بعد از بازی گفت مدافع ذوب‌آهن به همبازی‌اش فحاشی کرده است. عبدا... حسینی هم مصاحبه کرد و گفت «دروغ می‌گوید و سیدجلال حسینی در صحنه بوده است، هرچه سیدجلال بگوید، می‌پذیرم.» واقعاً عبدالله حسینی فحاشی کرد؟

شما اگر فیلم بازی را دوباره ببینید متوجه می‌شوید من کمی دیر به صحنه رسیدم و جدا کردم. متوجه موضوع خاصی نشدم اما بازیکن پرسپولیس باید کنترل بیشتری روی خودش داشته باشد.

منظورت سعید آقایی است؟

بله، سعید بازیکن خوب و باکیفیتی است. اگر هم بازیکن ذوب‌آهن حرفی زده باشد، باید بازیکن ما خودش را کنترل کند. فرض کنید مشابه چنین اتفاقی در دربی بیفتد. آیا باید درگیر شده و اخراج شویم؟! یک بازیکن حرفه‌ای باید باهوش و بر اعصاب خودش مسلط باشد. پرسپولیس تیم بزرگی است که بیشترین هوادار را دارد. چشم آنها به ما بازیکنان است و نباید کارت زرد یا قرمز مفتی بگیریم و تیم خود را ۱۰ نفره کنیم. البته بخشی از این اتفاق زیر سر همان تحرکات و حواشی اخیر است.

منظورت مصاحبه ذوبی‌ها و تیم خاص خواندن پرسپولیس است؟

نه تنها ذوب‌آهن بلکه برخی دیگر از تیم‌ها و افراد با این گفتار و رفتار می‌خواهند بچه‌های ما را عصبی کنند. بازیکنان ما باید حواس خود را بیشتر جمع کنند. نباید وارد این بازی شوند که سناریویی مشخص دارد. هواداران هم در این میان خیلی می‌توانند کمک کنند.

چطوری؟

من کلی می‌گویم؛ اینستاگرام و فضای مجازی چیز بدی نیست اما باید یک بازیکن حرفه‌ای روی صفحه شخصی‌اش کنترل داشته باشد. نباید وارد بازی‌های فضای مجازی شود و هواداران ما هم بدانند که می‌دانند امسال می‌تواند سخت‌ترین سال پرسپولیس باشد.

سیدجان ببخشید ولی هر سال همین حرف را می‌زنی و می‌گویی امسال سخت‌ترین سال پرسپولیس است؟

شما که بهتر از من می‌دانید در ورزش یک قانون نانوشته وجود دارد که «حفظ قهرمانی به‌مراتب سخت‌تر از قهرمانی است.» ما قهرمان لیگ شانزدهم شدیم اما در لیگ هفدهم حفظ آن سخت‌تر بود. هر سال قهرمانی پرسپولیس سخت‌تر می‌شود و حریفان هم با انگیزه‌های بیشتر مقابل ما صف‌آرایی می‌کنند. قهرمانی پنجم پرسپولیس به‌مراتب سخت‌تر از لیگ شانزدهم خواهد بود. شما می‌بینید هر تیمی که جلوی ما بازی می‌کند می‌خواهد از پرسپولیس قهرمان ایران و نایب‌قهرمان آسیا امتیاز بگیرد. انگیزه تیم‌ها و بازیکنان مقابل ما هر سال بیشتر می‌شود و به همین خاطر هم من هر سال می‌گویم کارمان سخت‌تر است. امسال هم که گفتم چند بازیکن کلیدی را از دست دادیم و در این شرایط کرونایی بزرگ‌ترین حامی خود را نداریم.

منظورت تماشاگران است؟

بله، همین‌طور است. من مصاحبه آقا رحمان (‌رضایی) سرمربی ذوب‌آهن را خواندم و دیدم که گفته بود الان در این شرایط کرونایی بازی داخل یا بیرون از زمین خانگی فرقی نمی‌کند. دقیقاً درست گفته و اگر ما در استادیوم آزادی تماشاگران پرسپولیسی را داشتیم شاید می‌توانستیم راحت ذوب‌آهن را شکست بدهیم. من برای تیم ذوب‌آهن احترام زیادی قائلم اما حتم بدانید در حضور تماشاگر پرشور پرسپولیسی آن‌هم در ورزشگاه آزادی بازی کردن، راحت نیست. متأسفانه ما از این نعمت بی‌بهره هستیم و عدم حضور تماشاگران به ضرر تیم‌های پرطرفدار است.

تاریخ دربی هم معلوم شد و باید روز ۲۲ دی‌ماه به مصاف استقلال بروید. این مسابقه را چطور ارزیابی می‌کنی؟

ما قبل از استقلال یک بازی حساس با سپاهان داریم. باید تمام تمرکز ما روی بازی با سپاهان اصفهان باشد.

ببخشید سیدجان! این هم یک جواب کلیشه‌ای بود. مگر می‌شود اصلاً به دربی فکر نکرده باشید؟

شاید حق با شما باشد. حرف من کلیشه‌ای است اما بچه‌ها نباید از الان به بازی با استقلال و دربی فکر کنند. ما با سپاهان بازی داریم. دیداری که ۳ امتیاز دارد و ۳ امتیاز آن هم خیلی مهم است.

قبول کن دربی مثل سپاهان فقط ۳ امتیاز ندارد و خودت هم بهتر از هرکس این موضوع را می‌دانی!

دربی یک بازی خاص است اما باز هم تکرار می‌کنم قبل از آن ما با سپاهان بازی داریم. الان تمام تمرکز ما روی این بازی است که سه‌شنبه همین هفته برگزار خواهد شد.

روی نیمکت سپاهان، محرم نویدکیا به‌عنوان سرمربی نشسته است. درباره این موضوع صحبتی نداری؟

خیلی خوشحالم که محرم نویدکیا سرمربی سپاهان شده است. او در همین سپاهان همبازی خوب من بوده و نیازی به تعریف و تمجید ندارد. محرم نویدکیا را از لحاظ فنی و اخلاقی همه می‌شناسند. او بازیکن بسیار موفقی بود که به تمام افتخارات در زمان بازی رسید و حالا می‌تواند در سپاهان هم موفق باشد.

بازی با سپاهان را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

بازی با سپاهان اصفهان همیشه سخت و دشوار بوده است. این بار هم بازی سنگینی پیش‌روی ماست اما ما هم پرسپولیس هستیم و به ۳ امتیاز این مسابقه نیاز داریم. باید با تمام وجود برابر سپاهان بازی می‌کنیم تا لبخند روی لب هواداران خودمان بیاوریم. فوتبال هم اصلاً قابل پیش‌بینی نیست ولی ما محکوم به پیروزی هستیم.

سال‌هاست تو را می‌شناسم. از دوران بازی در ملوان انزلی، سایپا و تیم ملی تا به امروز که بی‌تعارف یک کاپیتان بی‌نظیر شدی. فیلم کاپیتانی کارلوس پویول را دیدی؟ همان کلیپی که سنگ پرتاب شده از سوی تماشاگران حریف را از دست پیکه می‌گیرد تا دور بیندازد. یا اینکه اجازه نمی‌دهد رونالدینیو به هواخواهی خودش با بازیکن حریف درگیر شود. همین‌طور پس از گلزنی بارسا وقتی می‌بیند چند همبازی او با حواسی پرت مشغول شادی بیش از اندازه و تحقیر تیم حریف شده‌اند، جلو می‌رود و آنها را پراکنده می‌کند. به شخصه فکر می‌کنم رفتارهای تو هم به‌عنوان کاپیتان در مقیاسی کوچک‌تر شبیه کارلوس پویول است و...

(‌با تواضع فراوان) شما لطف دارید اما خودم را در این اندازه نمی‌دانم. من هم یک بازیکن هستم مثل بقیه بچه‌ها و شاید فقط سن و سالم کمی بیشتر باشد. امیدوارم یک بازیکن مفید باشم و بتوانم رضایت کادر فنی و هواداران پرسپولیس را جلب کنم. فقط همین!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یعقوب

      شما پولشو میگیری اونا بدوند

    • سجاد خیاط

      تو سالاری سید جان بمونی برامون کاپیتان

    • سید صالح میرمحمدی اندیمشک

      سید بهترین مدافع تاریخ فوتبال ایران و یکی از بهترینهای آسیا است

    • بدون نام

      آره تو پیری رکود زده

    • شیپولیس حکومتی منفور

      زرشک....بهترین دفاع خخخخخ...از نطر زیر توزدن اره بهترینه

    • عشق ابدی پرسپولیس

      تو خودت عشقی سید جلال
      با غیرت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج