۱۰۷۹۰۹۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

یک دربی تمام وطنی؛ ماجرای نیمروز

دربی پیش رو یکی از مهم‌ترین دیدار‌های استقلال و پرسپولیس است؛ البته بر اساس تجربه، نه به لحاظ فنی! هر دو تیم بعد مدت‌ها با دو نیمکت تمام ایرانی مقابل هم قرار می‌گیرند و نفراتی را در کادر فنی خود دارند که سال‌هاست اعتبار و بنیان هر دو باشگاه هستند.

روزنامه ایران ورزشی: دربی پیش رو یکی از مهم‌ترین دیدارهای استقلال و پرسپولیس است؛ البته بر اساس تجربه، نه به لحاظ فنی! ‌هر دو تیم بعد مدت‌ها با دو نیمکت تمام ایرانی مقابل هم قرار می‌گیرند و نفراتی را در کادر فنی خود دارند که سال‌هاست اعتبار و بنیان هر دو باشگاه هستند.

استقلال نام‌های تأثیرگذاری چون پرویز مظلومی، صمد مرفاوی و محمود فکری را روی نیمکت خود دارد؛ هرچند بر اساس شواهد تاریخی و گذشته فوتبالی ایران به نظر می‌رسید سه پادشاه در یک اقلیم نگنجند اما این بار معادلات برعکس از آب در آمده و تا هفته نهم این سه نفر جز چند مورد عدم هماهنگی در تعویض‌ها حاشیه پر رنگی نداشته و به خوبی در کنار هم کار کرده‌اند. فکری در قامت سرمربی توانسته همکاری نزدیکی با این دو نام بزرگ استقلال داشته باشد و آبی‌ها پس از سال‌ها شروع ضعیف از هفته‌های ابتدایی این بار ترک عادت کرده و از همان ابتدا پرقدرت در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفته‌اند.

آن سوی میدان کریم باقری، یحیی گل محمدی و افشین پیروانی قرار دارند. مردانی از نسل طلایی پرسپولیس با عنوان نایب قهرمانی آسیا و تیمی کم مهره از لحاظ فنی اما جنگنده و هماهنگ که بازی کردن با آنها در هر شرایطی سخت خواهد بود چرا که پرسپولیس مدتهاست تا سوت پایان مسابقه برای بردن مبارزه می‌کند. پرسپولیس علی‌رغم از دست دادن تعداد زیادی از بازیکنان تأثیرگذارش به خصوص در خط حمله که سبب کم گل شدن بازی‌های سرخ‌های پایتخت و به سرانجام نرسیدن تلاش تیمی شده است همچنان به دلیل شخصیت تیمی چند سال اخیرش از بخت‌های اصلی قهرمانی لیگ برتر محسوب می‌شود.

مسلماً برگ برنده استقلال و پرسپولیس در دربی نود و چهارم هافبک‌های دفاعی دو تیم هستند؛ جایی که نود دقیقه شاهد درگیری آنها برای حفظ ساختار دفاعی و مالکیت تیم‌ها روی توپ و جریان مسابقه خواهیم بود. در ترکیب آبی‌پوشان بی‌شک مسعود ریگی ستاره نامرئی و فرمانده میانه میدان خط هافبک استقلال خوهد بود؛ او این بار در غیاب علی کریمی به تنهایی در برابر خط هافبک پرسپولیس که به دلیل مشکلات بازیکن این روزها سه هافبک تدافعی را در ترکیب خود می‌بیند مسئولیت برقراری تعادل بین خطوط استقلال را برعهده دارد.

منطقه‌ای که سرخ‌های تهرانی در آنجا نام‌هایی چون کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی و میلاد سرلک را با سابقه بازی ملی و فینال آسیا در اختیار دارند. نبردی که ما را به یاد فیلم ماجرای نیمروز (اثر فرد زینه‌مان) می‌اندازد. جایی که کلانتر شهر در غیاب مردم تنها مانده است. مردمی که از ترس گروه مهاجم در خانه‌هایشان پناه گرفته‌اند. مسعود ریگی در این دیدار مانند ویل کین و در غیاب علی کریمی که شهر را ترک کرده است باید با دار و دسته فرانک میلر مواجه شود. او در استادیوم خالی آزادی مسئولیت مهمی را در برابر سه تفنگدار ارتش سرخ برعهده خواهد داشت و باید دید پس از سوت پایان مسابقه کدام یک از این دو دسته به برتری دست خواهد یافت.

این واقعیتی است که باید آن را پذیرفت! پرسپولیس علی‌رغم کمبود مهره بخت بلندی برای موفقیت برابر استقلال پرستاره دارد و این جنگ هافبک‌های دفاعی دو تیم در میانه میدان است که برنده این جدال را مشخص خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج