۱۰۸۱۰۶۷
۱۱ نظر
۵۰۱۵
۱۱ نظر
۵۰۱۵
پ

اقدام وارونه وزارت علوم از اعتبارات حقوق کارمندان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تصمیم وزارت علوم برای تخصیص ۵۰ درصد حقوق کارکنان به هیئت‌علمی دانشگاه، گفت: وزارت علوم به‌جای اینکه اعتبارات مشخص را به افزایش حقوق کارمندان تخصیص دهد آن را به اعضای هیئت‌علمی تخصیص داده و این موضوع بدون دقت و از روی کج‌سلیقگی انجام‌شده است.

خبرگزاری فارس: محمدرضا احمدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به پیگیری‌های کمیسیون آموزش تحقیقات در خصوص مطالبات گروه‌های مختلف آموزشی ازجمله وزارت علوم اظهار کرد: افزایش ۵۰ درصد حقوق کارمندان وزارت علوم و کارمندان وابسته به این وزارتخانه هنوز محقق نشده است.

وی با اشاره به تصمیم وزارت علوم برای تخصیص ۵۰ درصد حقوق کارکنان به هیئت‌علمی دانشگاه گفت: وزارت علوم به‌جای اینکه اعتبارات مشخص را به افزایش حقوق کارمندان تخصیص دهد آن را به اعضای هیئت‌علمی تخصیص داده و این موضوع بدون دقت و از روی کج‌سلیقگی انجام‌شده است.

اقدام وارونه وزارت علوم از اعتبارات حقوق کارمندان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه وزارت علوم از ۵۰ درصد تخصیص منابع ۱۵ درصد آن را به حقوق کارکنان و ۳۵ درصد آن را به اعضای هیئت‌علمی تخصیص داده است، تصریح کرد: مطالبه یکسان‌سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌های مختلف و تقاضای افزایش حقوق آن‌ها مسئله دیگری است که با این طرح متفاوت است چراکه تأمین اعتبار ۵۰ درصدی افزایش حقوق صرفاً برای کارکنان در نظر گرفته‌شده بود نه اعضای هیئت‌علمی که وزیر علوم به آن بی‌توجه بوده است.

احمدی با اشاره به برخی از برخوردهای سلیقه‌ای وزارت علوم با کارمندان به‌ویژه کارمندانی که پیگیر مطالبات قانونی خود بودند، گفت:کارمندان وزارت علوم در سراسر کشور برای مشکلات معیشتی خود و عدم یکسان‌سازی حقوق مطالبات خود را به مجلس رسانیده و باوجود تأمین اعتبار برای یکسان‌سازی و افزایش حقوق کارکنان وزارت علوم در عمل، شیوه دیگری را اتخاذ کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر علوم از نمایندگان مجلس کارت زرد گرفته است، افزود: نمایندگان حاضر در مجلس با ۶۹ رأی موافق، ۱۴۶ رأی مخالف و ۱۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر در جلسه علنی توضیحات غلامی را قانع‌کننده ندانستند و به وی کارت زرد دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفانه تو دانشگاه، کار حداکثری رو کارمند انجام میده، حقوق تپل را هیات علمی میگیره و همه مسئولین از هیات علمی انتخاب میشن!!!

    • بدون نام

      دولت های اصلاح طلب، طرفدار هیات علمی هستن، همون اول کار که روحانی اومد، 40 درصد براشون افزایش حقوق دادن! همیشه حق کارمند رو به هیات علمی میدن، ظلم زیاده تو دانشگاهها، ممنون که پیگیر هستین.

    • بدون نام

      در طرحهای تحقیقاتی، شندرغاز به همکار طرح میدن و خودشون 90 درصد بودجه طرحها رو میخورن! در حالیکه 90 درصد زحمت به عهده همکار طرحه که عمدتا کارشناسها و دانشجویان هستن!

    • بدون نام

      هر کس به فکر خودشه کارمند هیج

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تشکر از مجلس و رییس و کسانی که از حقوق کارمندان دفاع میکنند کارمندان دانشگاه حتی اجازه ادامه تحصیل را هم ندارند

    • مازیار

      کاش بابت کارکنان دانشگاه ها نیز خبرای خوبی می رسید...

    • بدون نام

      کارمندای دانشگاه آزاد که خیلی کمتر از دانشگاه دولتی میگیرند وپست هاشون را هم دارن میگیرند وپس از 20_30 سال تلاش میدن به هیات علمی

    • بدون نام

      معلمان عزیز صد هزارتومان هم از سرشان زیاده

    • نیوشا

      اینجانب هیت علمی دانشگاه هستم با افزایش حقوق امسال ۶ میلیون میگیرم و حقوقم با کارگران شرکت کارون یکی هست کشورهای دیگر هیت علمی چه ابهتی دارند حتی در مسکن و خوراک فرزندانم دچار مشکل هستم

    • نیوشا

      این چه مملکتی هست که یک هیت علمی حقوق ۵ میلیون دارد کجای دنیا با این حقوق زندگی میکند آنهم ی استاد دانشگاه فقط اسمش بلند هست واگرنه به اندازه یک دستفروش هم به امورات زندگیش نمیرسد

    • بدون نام

      بايد وزارت علوم حتما تا پايان سال جبران مافات كرده واحكام افزايش ٥٠ درصد را صادر كند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج