۱۰۸۱۹۰۷
۳۰ نظر
۵۱۵۹
۳۰ نظر
۵۱۵۹
پ

سریال باخانمان؛ چرا خندیدن انقدر سخت شد؟

«باخانمان» از همان روزی که روی آنتن رفت، با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد.

برترین‌ها: «باخانمان» به کارگردانی «برزو نیک‌نژاد» و تهیه‌کنندگی «زینب تقوایی» یکی از سریال‌های جدیدی است که این شب‌ها از تلویزیون پخش می‌شود. سریالی ۳۰ قسمتی با نویسندگی «امیر برادران»، نویسنده یا یکی از اعضای گروه نویسندگان سریال‌هایی، چون «ساختمان پزشکان»، «در حاشیه» و «هیولا» اما شنیده‌ها حاکی است که نوشتن شوخی‌های باخانمان توسط شهاب عباسی انجام می‌شود.
سریال باخانمان؛ چرا خندیدن انقدر سخت شد؟
«باخانمان» روایتگر داستان جوانی به نام مسعود است که در آستانه ازدواج متوجه می‌شود فرزند واقعی پدر و مادرش نیست و سعی می‌کند خانواده اصلی خود را پیدا کند. او پس از مواجهه با پدر و مادر واقعی‌اش متوجه می‌شود که تفاوت آشکاری با خانواده کنونی‌اش دارند... در واقع نویسندگان این سریال سعی کردند نشان بدهند بچه‌دزدیده شده حتی اگر خوشبخت هم شود، علاقه‌مند است که والدین واقعی‌اش کنارش بودند. موضوعی که برزو نیک‌نژاد می‌گوید به این دلیل انتخاب شده که این روز‌ها فاصله زیادی بین اعضای خانواده ایجاد شده و این موضوع فراموش شده که برای از بین‌بردن مشکلات باید انسان‌ها مثل گذشته دور هم جمع شوند و در کنار هم آن‌ها را حل کنند.
سریال باخانمان؛ چرا خندیدن انقدر سخت شد؟
«باخانمان» از همان روزی که روی آنتن رفت، با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد. روزنامه شهروند در این باره نوشت: «باخانمان» سریالی است که عده‌ای آن را از بابت خلق لحظاتی شیرین و کمیک مورد ستایش قرار داده‌اند و البته عده‌ای نیز سطح کیفی و به خصوص کمدی «باخانمان» را نازل ارزیابی کرده‌اند. اما برزو نیک‌نژاد گفته که فکر می‌کند در رسیدن به هدفش در این سریال موفق شده است: «در این سریال یک قصه ملموس روایت می‌کنیم که به آدم‌ها و روابط‌شان می‌پردازد. سریالی با محوریت زندگی- که مردم هم با آن همذات‌پنداری می‌کنند. ما در سریال باخانمان قصد داشتیم خنده بر لب مردم بیاوریم- در روزگاری که کرونا و معیشت تحت فشارشان قرار داده، کار بسیار دشواری است.»
تیم جذاب بازیگران
سریال باخانمان؛ چرا خندیدن انقدر سخت شد؟
ترکیب بازیگران باخانمان، ترکیب جالبی است؛ بازیگرانی شناخته شده که پس از مدتی دوری از عرصه کمدی با این سریال در ژانر کمدی دیده می‌شوند و همچنین شاهد یک تیم بازیگری جوان نیز هستیم. حسام محمودی تاکنون بیشتر در سریال‌های غیرکمدی دیده شده، الهام اخوان که در فیلم «دوزیست» با نیک‌نژاد همکاری کرده بود، اولین حضور در تلویزیون را تجربه می‌کند، شقایق دهقان سابقه خوبی در زمینه بازی در آثار طنز دارد و شهرام شکیبا نویسنده و مجری است.
باخانمان؛ موفق یا شکست‌خورده؟!
روزنامه شهروند نوشت: پاسخ به این پرسش مستلزم نگاهی به کارنامه کارگردان سریال است؛ یعنی اگر قرار باشد «باخانمان» را با سریال‌های قبلی نیک‌نژاد، یعنی سریال‌هایی مانند «دردسر‌های عظیم»، «همسایه‌ها»، «ویلا»، «پنچرین و حتی «ساخت ایران ۲» قیاس کنیم، سخن‌گفتن از پیشرفت کارگردان کمی بیش از حد خوشبینانه به نظر می‌رسد. اما در قیاس با دیگر سریال‌های تلویزیون در سال‌جاری، به‌خصوص سریال‌های کمدی مانند «صفر بیست و یک» دستاورد برزو نیک‌نژاد قابل اعتنا و موفق جلوه می‌کند.
سریال باخانمان؛ چرا خندیدن انقدر سخت شد؟
برزو نیک‌نژاد که در سینما نیز فیلم‌های ناخواسته، زاپاس، لوله زنبور و دوزیست را جلوی دوربین برده، می‌گوید که تماشاگران تلویزیون تغییر کرده‌اند و دیگر نمی‌توان با همان فرمول‌های سابق رضایت آن‌ها را به دست آورد، به‌خصوص در زمینه کمدی، که این تغییرات بیشتر خود را نشان می‌دهند و تماشاگر دیگر به چیز‌هایی که قبلا می‌خندیده، نمی‌خندد. برای همین هم هست که سریال‌های کمدی گذشته دیگر برای مخاطب امروز خنده‌دار نیستند.
برزو نیک‌نژاد در یک لایو اینستاگرامی یکی از دلایل دشواری موفقیت در سریال‌های کمدی امروز را بسته‌بودن دست نویسندگان و کارگردانان در خلق لحظات کمدی می‌داند: «این‌گونه نیست که کمدی‌ساز‌های تلویزیون کارشان را بلد نیستند. اتفاقا بزرگ‌ترین کمدین‌هایی که در سینما میلیاردی می‌فروشند، از تلویزیون آمده‌اند. اما در تلویزیون دست‌وبال سازندگان کمدی بسته است و همواره درگیر «این را نگو و آن را نگو» هستند. با این اوضاع چطوری می‌شود مخاطب را خنداند؟». سکانسی از سریال با بازی شهره لرستانی، سوژه شوخی در فضای مجازی قرار گرفت. این شوخی‌ها بیشتر از آن که متوجه به خود سریال باشد، ناظر بر اعمال محدودیت‌های متفاوت و گوناگونی‌ست که در مورد بازی بازیگران و کارگردانی وجود دارد.
سریال باخانمان؛ چرا خندیدن انقدر سخت شد؟
حواشی سریال
نمایش فروش فرزند در «باخانمان» یکی از حواشی این سریال بود؛ بزرگ مردانی در ایرنا نوشت: در این سریال هیچ نگاه طنزی دیده نمی‌شود. بازیگران پتانسیل فضای نمایشی طنز ندارند. از سوی دیگر پدر خانواده که معتاد است فرزندش را می‌فروشد. سوال اینجاست چند درصد از جامعه ایرانی اسلامی ما را این چنین پدران تشکیل داده‌اند که در این سطح گسترده و به صورت سریال از یکی از شبکه‌های سراسری پخش می‌شود؟ نکته جالب این که چندی پیش وقتی یک خانواده فرزندش را مجبور به کشیدن مواد مخدر کرد و فیلم آن در فضای مجازی منتشر شد، از سوی قوه قضاییه مورد پیگیری قرار گرفتند و به عنوان مجرم شناخته شدند. حال نمایش اعتیاد در این سطح گسترده و با جزئیات و فروش فرزند در یک سریال تلویزیونی که مخاطبان آن را دنبال می‌کنند چه حکمی خواهد داشت؟
سریال باخانمان؛ چرا خندیدن انقدر سخت شد؟
یکی دیگر از حواشی سریال باخانمان زمانی ایجاد شد که طیفی از ماما‌ها به این سریال اعتراض کردند. موضوعی که برزو نیک‌نژاد آن را حاصل نوعی سوء‌تفاهم می‌داند: «من به‌شدت به قشر ماما‌ها احترام می‌گذارم. من به هیچ قشری در جامعه تا الآن بی‌احترامی نکردم. متوجه شدم یک‌سری از ماما‌ها با سریال «باخانمان» مشکل دارند؛ نفهمیدم چرا؟ یک قابله داریم، این قابله برای اینکه شخصیت پیدا کند، همین‌طوری به خودش می‌گوید ماما، ما به کدام ماما توهین کردیم»؟! و حرف آخر برزو نیک‌نژاد: «امیدوارم آستانه تحمل‌ها بالا برود».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسئولین نالایق توی این چند سال بلایی به سر مردم اووردن که شما خنده دار ترین فیلم کمدی رو هم پخش کنید ملت ایران خندشون نمیگیره

      پاسخ ها

      • فامیل دور

        بازیگراش خوب نیستن نگاه نمی کنم.. به نظرم بهتره بود برای نقشهاش لااقل از چندتا جوون که تو سریالهای کمدی تجربه داشتن استفاده می کردن.

      • بدون نام

        مشکل اینه که این سریال زور میزنه تا بخندونه

    • بدون نام

      سریال بدی نیست

    • جمی

      شهره لرستانی عالی

    • وفاق ملی

      عالی
      عالی
      عالی
      بعد از مدتها یک سریال جذاب دیدیم

    • بدون نام

      بسیار سریال با برنامه ریزی شده و خوبی است

    • بدون نام

      آخرین باری که سریال به این خوبی دیدم از تلویزیون که واقعا سر ذوقم بیاره فک کنم به ساختمان پزشکان برمیگرده، مطمئنا سریال ایراداتی داره اما کلیتش جذاب و دوست داشتنیه... حکم لنگه کفشه تو برهوت تلویزیون میلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وضعیت سفید به این خوبی بود بی انصافی میکنید واقعا

      • بدون نام

        داربم در مورد کار طنز صحبت میکنیم.
        وضعیت سفید آخه...

    • بدون نام

      خیلی باحاله، کلی میخندیم

    • سمیرا

      سریال عالی ،ما که خانوادگی می پسندیم

    • Soheil

      سریال جالبی است.

    • حسنا

      من سالهاست که سریالای تلوزیونو نمی بینم. اتفاقی از پخش این سریال با خبر شدم و جذبم کرد
      واقعا جای چنین سریالی خالی بود

    • بی نام

      وبالاخره بازیگرانی پی داشدند حتی برای مدت کوتاهی هم کشده خنده برلبان خندهگریخته مردم ایران بیاورد معلوم چراانتقاد گرادن از فیلمهایی طرفداری میکنند که پرازگریه وغم واندوه باشد بیاییم براشاد کردن این جامعه همه آستین همت بالا بزنیم به دنیا بخندی تادنیا به مابخندد بیاییدهمه باهم شاد باشیم

    • بدون نام

      خیلی هم خوبه هر کس خوشش نمیاد سرشو بکوبه به دیوار

    • بدون نام

      سریال بسیار خوبی هست من به سختی می خندم اما این سریال واقعا طنزش خوبه من نمی دونم بر چه اساسی میگین این سریال خوب نیست. دیگه باید چکار کنند که شما اینقدر ایرادهای الکی نگیرید. شما سریالهای طنز آمریکایی رو میتونید با خانواده ببینید اصلا؟؟ جز غر زدن کار دیگه ای بلدین؟

      پاسخ ها

      • بی نام

        واقعا. خجالت نمی کشت پول بیا المال رو‌هدر می دن با ساختن این سریال های مثلا کمدی ؟ جدا بی مزه و مزخرف بود

    • بدون نام

      البته این سریال ، متوسط هم نه متاسفانه ضعیف هست من فقط ۲ قسمت تونستم تحملش کنم و دیگه ندیدم کار ساخت ایران ۲ آقای نیک نژاد حداقل طنز بود و بعضی سکانس هاش مثل درآوردن گلوله از پای مجروح خیلی خوب بود، کارگردان افت کرده نسبت به قبل پورشیرازی بازیگر خیلی خوبیه و با بازیگرای خوب چنین فیلمی ساخته، البته این که هر سریالی میذارن یه عده اعتراض میکنن و حس میکنن به شغلشون توهین شده بیظرفیتی مردم ماست مگه میشه که کارکترا پا در هوا پاشن و شغل خیالی براشون بزاریم

    • بدون نام

      عالی

    • بدون نام

      نه خوب ،نه بد

    • بدون نام

      سریال خوبیه از قبلیا واقعا بهتر شده

    • بدون نام

      چرا فیلم های مانکن یا دل یا هیولا رو نمیزان

    • بدون نام

      خیلی ضعیفه در عین حال که بازیگرای خوبی داره سریال جالبی از آب در نیومده

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه با این سریالهاتون
      لعنت خدا به تک تک عوامل تهیه این سریالها

    • ***

      ما هم میبینیم و دوست داریم سریالو

    • الف دال

      حیف بیت المال که صرف این سریالهای ابکی وبدرد نخور میشه

    • مینایی

      واقعا خیلی هم عالیه ... من ک خودم خیلی میخندم با اتفاقاتش ... دست نویسنده اش درد نکنه

    • setareh

      من اصلا نمیدونم کذوم شبکه است! صدا و سیما اگه به فکر ما بود عادل رو بیرون نمیکرد.

    • بدون نام

      چیزی نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج