جاباما
۱۰۸۲۲۴۶
۱۵ نظر
۵۰۰۲
۱۵ نظر
۵۰۰۲
پ

واکنش وطن امروز به کارت زرد‌ ظریف در مجلس

کارت زردی که دیروز آقای ظریف به خاطر صحبت‌هایش در مصاحبه با اشپیگل از نمایندگان مجلس گرفت، ۲ پیام واضح دارد.

روزنامه وطن امروز: کارت زردی که دیروز آقای ظریف به خاطر صحبت‌هایش در مصاحبه با اشپیگل از نمایندگان مجلس گرفت، ۲ پیام واضح دارد.

۱- ترور شهید سلیمانی با دستور مستقیم ترامپ، داغ سنگینی بر دل مردم ایران بوده و هست؛ داغی که هنوز جگرسوز است. واقعا هنوز هم نمی‌توان درک کرد وزیر امور خارجه ایران چگونه در روزهایی که غم و اندوه ترور شهید سلیمانی سراسر ایران را فرا گرفته بود، تنها ۲۰ روز پس از شهادت ایشان، براحتی از تمایلش برای مذاکره با قاتل شهید سلیمانی گفت. انگار در مرام و نگاه آقای ظریف، اتفاقی بین ایران و آمریکا نیفتاده بود! با دستور رئیس‌جمهور آمریکا، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران که یک چهره بسیار محبوب نزد مردم ایران و مردم منطقه بود، به شهادت رسید. ترامپ مجرم ردیف اول این ترور ناجوانمردانه است.

رفتار ترامپ پس از شهادت حاج‌قاسم نیز نمکی بر زخم مردم ایران شد. تاجر نیویورکی اهانت‌های زشتی علیه شهید سلیمانی و خانواده بزرگوار او مطرح کرد و همین رفتار، نفرت عمومی در ایران و منطقه نسبت به او را بیشتر کرد. حالا ترامپ، قاتل یکی از محبوب‌ترین مردان منطقه بود و مردم ایران و منطقه خواستار قصاص و به هلاکت رساندن او هستند. در چنین شرایطی، ظریف، یعنی وزیر امور خارجه دولت حسن روحانی، با اشپیگل به گونه‌ای صحبت کرد که انگار اصلا اتفاقی نیفتاده است. او گفت فقط ترامپ به برجام بازگردد، ما با او گفت‌وگو می‌کنیم! برای این رفتار ظریف چه توصیفی می‌توان نوشت؟

کارت زرد دیروز نمایندگان به ظریف، در واقع اعلام مجرمیت برای رفتار دور از غیرت ملی وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با اشپیگل بود؛ اثبات اینکه رفتار وزیر امور خارجه به گونه‌ای بود که انگار نه احساسات و غرور مردمش را می‌شناسد، نه منافع آنها را.

۲- کارت زرد مجلس به ظریف به خاطر مصاحبه با اشپیگل، یک گزاره اثباتی دیگر است که برای افکار عمومی یادآوری می‌کند ظریف تا چه اندازه مشتاق مذاکره با دولت ترامپ بوده است. پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و اعلام پیروزی بایدن بر ترامپ، برخی دولتی‌ها و اصلاح‌طلبان اینگونه القا می‌کنند که دولت مطلوب آنها مستاجر بعدی کاخ سفید است و وانمود می‌کنند آنها در تقابل با ترامپ بوده‌اند.

این در حالی است که در ۴ سال گذشته بارها و بارها این افراد هم در سخنرانی‌های‌شان، هم در مصاحبه‌های‌شان و هم در نامه‌های سرگشاده و محرمانه، در صدد اعمال فشار به رهبر انقلاب بودند تا ایشان اجازه دهند دولت روحانی و ظریف با دولت ترامپ مذاکره کنند؛ اقداماتی که هرگز نتوانست باعث شود ایشان از موضع آینده‌نگرانه خود در عدم مذاکره با دولت بی‌اعتبار ترامپ کوتاه بیایند. کارت زردی که دیروز نماینده‌ها به ظریف دادند همچنین این موضوع را یادآوری کرد که ظریف فقط ۳ هفته پس از شهادت حاج‌قاسم توسط ترامپ، چگونه مشتاق مذاکره با او بوده است.

این کارت‌های زرد مجلس به ظریف آن هم یک روز قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، مصداق آن اصطلاح معروف ترامپیدن ظریف است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعداز شکست ترامپ اتفاقا اونی که ترامپید شما تندروها بودید که می خواستید در سایه تحریم های ترامپ و سختی مردم ،یاس ونومیدی مردم مانع حضورشون در انتخابات بشه تا مثل مجلس با ۱درصد رای قدرت رو در۱۴۰۰دست بگیرید که عجالتا با رفتن ترامپ تو باتلاق گیر افتادید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول

      • بدون نام

        با صحبتهای فردی از احزاب مشخص شد چه کسانی خواستار حضور ترامپ و تحریم هستند
        اگر به قول شما مجلس ۱ در صده بفرمایید شما چند درصد بودید آیا از صفر بالاتر بودید چرا که انصاری از طرف شما جزو ۳۰ نفر تهران هم نشد

    • حسن

      این همه ریسمان به آسمان نبافید.

      پاسخ ها

      • ماوشما

        کارت زرد درزمین فوتبال مرسوم است. بفرمایید کارت کینه وحسادت.

    • بهرام

      هر چه این سالها کشیدیم و متاسفانه گول خوردیم از طرف اصلاح طلبان بود. با وعده های دروغین و ختده های مشمئز کننده.

    • بدون نام

      نخستین پیامش عقده گشائی مجلسیان بیسواد بود.

    • بدون نام

      مقاله عالی بود

    • بدون نام

      درود بر مجلس انقلابی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکی با کلیدویکی باخنده مسخره دیپلماسی بیچاره وبدبخت ملت

      • ح

        میشه بفرمایید دلیل این کلمه انقلابی چیه و چه فرقی باقبلیای مجلس دارن؟

    • بدون نام

      ترامپ به لطف سیاستهای اصلاح طلبان منزوی و نابود شد و در این مدت اصولگراها مثل موش تو سوراخ خزیده بودند حالا که ترامپ رای نیاورد زبانشان دراز شده و فهمیدن انتخابات 1400 رو از دست دادن و مشغول عقده گشایی شدند.مجلس4درصدی بی خاصیت حداقلی%

    • بدون نام

      درود بر ظریف ..مرد سیاست ایران خادم ملت ایران

    • بدون نام

      مردم هم به عملکردامثال شمابارها کارت قرمز نشان داد ولی از نظر شما در بریک پایه می چرخه؟!
      درود بر سردار سلیمانی که مخلص وبی ریا بود.نه مثل شما که فقط باعقده گشایی تفرقه افکنی می کنید؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درودبرضریف مردسیاست مردخداشناس لعنت بردشمنانش خداسرنگون کنددشمن آقای دکترضریف ضریف یعنی مردخدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج