۱۰۸۲۲۵۲
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

ریکانی: لقب آرپی‌جی‌زن را دوست دارم

کاپیتان صنعت‌نفت در کورس آقای گلی است، اما می‌گوید بازیکن خودخواهی نیست و موفقیت تیمش را به افتخارات فردی ترجیح می‌دهد.

روزنامه همشهری: کاپیتان صنعت‌نفت در کورس آقای گلی است، اما می‌گوید بازیکن خودخواهی نیست و موفقیت تیمش را به افتخارات فردی ترجیح می‌دهد

شروع رؤیایی صنعت‌نفت در لیگ بیستم، همزمان شد با درخشش یک ستاره جذاب و دوست‌داشتنی به نام طالب ریکانی. او متولد بندر ماهشهر است و یک جنوبی پرانرژی و البته درون‌گرا که فوتبال را عاشقانه دوست دارد. طالب با اینکه مهاجم نیست، ولی تا الان ۶گل برای تیمش زده، ۲پاس گل داده و یک پنالتی هم گرفته تا نشان دهد تأثیرگذاری‌اش در صنعت‌نفت غیرقابل انکار است. با ریکانی درخصوص نتایج فوق‌العاده صنعت‌نفت در لیگ امسال صحبت کردیم و البته درخشش خودش در مسابقات این فصل که دوباره نامش را بر سر زبان‌ها انداخت. گفت‌وگوی همشهری ورزشی با کاپیتان صنعت‌نفت را می‌خوانید.

از نتایج فوق‌العاده صنعت‌نفت در لیگ امسال شروع کنیم. شاید خودتان هم فکر نمی‌کردید که چنین درخششی داشته باشید؟

صنعت‌نفت تعداد زیادی از بازیکنان فصل گذشته را از دست داد؛ بازیکنانی که اکثر آنها تأثیرگذار بودند. ما در زمینه جذب بازیکن و شروع تمرینات هم از خیلی تیم‌ها عقب بودیم، ولی خوشبختانه تیم خوبی بسته شد. جدا از مسائل فنی، باید در مورد جو تیم هم صحبت کنم که بسیار خوب است. وقتی در یک تیم همه متحد و همدل باشند، خیلی چیزها درحالی‌که فکرش را هم نمی‌کنید، خیلی خوب جلو می‌رود. در تیم ما همه با هم رابطه‌ای صمیمی دارند که این موضوع نقش مهمی در موفقیت صنعت‌نفت داشته است. کادر فنی ما هم انصافا زحمت می‌کشند و روی مسائل فنی وقت می‌گذارند.

حتما خیلی دوست داشتید هواداران صنعت‌نفت به ورزشگاه می‌آمدند و درخشش شما را از نزدیک می‌دیدند؟

قطعا همینطور است. آنها یک دلگرمی بزرگ برای ما هستند که البته وقتی در خانه بازی داریم، در بیرون از ورزشگاه کنار ما هستند و در سطح شهر هم به ما انرژی می‌دهند. امیدوارم شرایط مهیا شود تا با از بین رفتن بیماری کرونا دوباره آنها را در ورزشگاه‌ ببینیم. تمامی بازیکنان، اعضای کادرفنی و مدیریت باشگاه، خودمان را نسبت به هواداران مسئول می‌دانیم و تمام تلاش ما این است که آنها را خوشحال کنیم.

صنعت‌نفت فصل گذشته هم تا نیم‌فصل شرایط خوبی داشت ولی یکباره همه‌‌چیز تغییر کرد. آیا نگران نیستید که اتفاقات سال گذشته تکرار شود؟

به نکته خوبی اشاره کردید. این تیم پارسال در نیم‌فصل اول نتایج خوبی گرفت و امسال هم عالی کار کرده است. این نشان می‌دهد که پتانسیل فنی تیم بالا‌ست و فقط ممکن است مسائل بیرون از زمین شرایط را تغییر بدهد که امیدوارم این اتفاق رخ ندهد. صنعت‌نفت تیمِ مردم آبادان است و آنها عاشقانه این تیم را دوست دارند، پس مسئولان باشگاه و مسئولان استانی هم باید به فکر تیم باشند و از صنعت‌نفت حمایت کنند. این موضوع در ادامه راه برای ما خیلی مهم است.

تیم شما هم‌اکنون در رده دوم قرار دارد. چقدر احتمال می‌دهید امسال سهمیه بگیرید؟

خیلی‌ها در این مدت این سؤال‌ها را از ما پرسیده‌اند و حتی از قهرمانی هم حرف زده‌اند ولی من قبلا هم گفتم که ما فقط بازی به بازی جلو می‌رویم. از حالا به آخر فصل فکر نمی‌کنیم چون الان و در این تایم باید نتایج خوب بگیریم که در پایان فصل یک اتفاق خوب برای صنعت‌نفت رقم بخورد. شما خودتان می‌دانید که شرایط تیم ما با مدعیان قهرمانی چقدر تفاوت دارد و باید ببینید آنها چقدر هزینه کردند و چه امکاناتی دارند. توقعات از صنعت‌نفت باید منطقی باشد.

تا اینجای فصل آمار بسیار خوبی داشتی و خیلی‌ها معتقدند غیبت تو می‌تواند قدرت فنی صنعت‌نفت را کاهش دهد. نظر خودت چیست؟

همیشه تلاش می‌کنم تا برای تیمم بازیکن تأثیرگذاری باشم و دنبال موفقیت فردی نیستم. من بازیکن خودخواهی نیستم و برایم نتیجه گرفتن تیم از هر چیزی مهم‌تر است. اگر هم گل بزنم یا پاس گل بدهم، قطعا خوشحال می‌شوم که برای تیمم کاری انجام داده‌ام.

آخرین گل تو هم در بازی با نساجی بود که شوت فوق‌العاده‌ای زدی. مثل اینکه هواداران صنعت نفت هم به تو لقب آرپی‌جی‌زن داده‌اند؟

بله، هواداران این لقب را داده‌اند که باعث خوشحالی من است، من این لقب را دوست دارم. معمولا خوب شوت می‌زنم و در بازی‌های قبل و سال‌های گذشته هم این کار را انجام داده‌ام.

فکر می‌کنی آقای گل شوی؟

زیاد به این موضوع فکر نمی‌کنم ولی دوست دارم در هر بازی گل بزنم، پاس گل بدهم یا اینکه کار مثبتی کنم تا تیمم برنده شود.

چقدر احتمال می‌دهی با ادامه این درخشش، به تیم ملی دعوت شوی؟

خب، هر بازیکنی دوست دارد به تیم ملی کشورش دعوت شود و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. تلاش می‌کنم این روند را ادامه دهم و امیدوارم به تیم ملی هم دعوت شوم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قلب آبی

      طالب RPG محبوب آبادانیهایی آبودان برزیلته

    • ارش

      لالا داری دیر شده

    • جعفر

      مرد برزیلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج