۱۰۸۳۰۵۴
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

واکنش آیت‌الله رشاد به اظهارات مهمان شبکه ۴

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در واکنش به "توهین اخیر به رییس‌جمهوری در یک برنامه سیما" با تاکید بر ضرورت حفظ حریم مقامات کشور گفت: انتقاد کردن حق هر کسی است اما کسی حق افترا زدن به دیگری را ندارد و انتقاد را نباید با انتقام خلط کرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در واکنش به "توهین اخیر به رییس‌جمهوری در یک برنامه سیما" با تاکید بر ضرورت حفظ حریم مقامات کشور گفت: انتقاد کردن حق هر کسی است اما کسی حق افترا زدن به دیگری را ندارد و انتقاد را نباید با انتقام خلط کرد.

به نقل از پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ابتدای درس خارج پنج‌شنبه (دوم بهمن‌ماه) گفت: افترا غیر از انتقاد است، انتقاد حق هرکسی است اما هیچ‌کس حق افترا بستن به غیر را ندارد حتی اگر طرف انتقاد منتقد کافر و منافق باشد، شرعا افترا بستن به اهل کفر و اصحاب نفاق هم حرام است.

وی ادامه داد: نباید انتقاد با انتقام خلط شود و نقد از نفی، ماهیتا و غایتا متفاوت است، غرض از نقد و انتقاد اصلاح و نهی از منکر است.

آیت‌الله رشاد تصریح کرد: رعایت حریم مقامات و مسؤولان نظام مورد تاکید جدی رهبر معظم انقلاب است و باید بجد هم رعایت شود، البته این بدان معنا نیست که مسؤولان هر کاری بکنند از مصونیت بی‌حد و حصر برخور دارند.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تاکید کرد: ما طلبه‌ها بیش از سایر اقشار باید پایبند منطق و اخلاق نقد و امر به معروف و نهی از منکر باشیم، طرح مطالب ناصواب و به شیوه ناصواب‌تر قبیح مضاعف است.

او افزود: صدا و سیما باید با تدابیر شایسته و تدوین شیوه‌نامه‌های مناسب و توجیه افرادی که این تریبون ملی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، از وقوع موارد دور از منطق و اخلاق در برنامه‌های خود پیشگیری کند تا هر از چندی شاهد رخدادهای دور از منطق و اخلاق و موازین شرعی در برنامه نباشیم.

در ادامه خبر پژوهشگاه شده است: در روزهای گذشته صحبت‌های خارج از عرف اخلاقی و علمی یکی از میهمانان برنامه تلویزیونی «زاویه» موجب اعتراض اهالی اندیشه و فرهنگ شده است.

همچنین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در بیانیه اعلام کرد:

«در پی حواشی ایجادشده از سوی میهمان ویژه برنامه زاویه حجت‌الاسلام والمسلمین احمد جهان‌بزرگی، متاسفانه در اقدامی غیرحرفه‌ای و به اشتباه، نسبت به سِمَت علمی نامبرده، جعل عنوان صورت گرفته و ایشان عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی شده‌اند، در حالی که هیچ‌گونه رابطه استخدامی با این مجموعه ندارند.

پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی که خود سال‌ها پایگاه رسمی برگزاری جلسات نقد و نظر علمی و محل تضارب آرا، به صورت اصولی و اخلاق‌مدارانه بوده است، ضمن ناشایست شمردن این اقدام خارج از دایره نقد عالمانه، با ارسال نامه‌ای رسمی از شبکه چهار سیما و سایر رسانه‌ها، حذف و اصلاح مطلب فوق را در تبیین عدم ارتباط فرد مذکور با این مجموعه علمی ارزشمند، مطالبه کرده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج