۱۰۸۳۲۳۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

خارجی‌های استقلال؛ جلسه سرنوشت‌سازِ میلیچ

به‌نظر می‌رسد تا حدود یک‌ماه دیگر باید باشگاه ایرانی مطالبات بودوروف به‌اضافه دیرکرد آن را به وی پرداخت کند در غیر این صورت فیفا در اقدام انضباطی مشابه ابتدای فصل امسال یک بار دیگر پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه استقلال را بسته و جلوی نقل‌وانتقالات زمستانی این تیم را خواهد گرفت.

روزنامه فرهیختگان: به‌نظر می‌رسد تا حدود یک‌ماه دیگر باید باشگاه ایرانی مطالبات بودوروف به‌اضافه دیرکرد آن را به وی پرداخت کند در غیر این‌ صورت فیفا در اقدام انضباطی مشابه ابتدای فصل امسال یک بار دیگر پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه استقلال را بسته و جلوی نقل‌وانتقالات زمستانی این تیم را خواهد گرفت.

در ادامه ماجراهای پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی توسط باشگاه‌های ایرانی، آخرین موردی که فروردین‌ماه امسال درباره تیم فوتبال استقلال پیش آمد مربوط به فسخ قرارداد یک‌طرفه نیکولای بودوروف، مدافع بلغارستانی بود. درواقع بودوروف که نیم‌فصل دوم فصل گذشته با نظر فرهاد مجیدی با استقلال قرارداد امضا کرده بود، به‎خاطر عدم‌دریافت مطالبات و با توجه به تعهداتی که وجود داشت تصمیم به فسخ یک‌طرفه قرارداد گرفت.

طبق تعهد موجود باشگاه استقلال باید تا قبل از تعطیلات نوروز مبلغ ۶۰ هزار دلار به بودوروف به‌عنوان یکی از اقساط قرارداد پرداخت می‌کرد که این اتفاق نیفتاد. از این رو وکیل این بازیکن وقتی ۵ روز مانده به پایان سال ۹۸ مطالبات بودوروف از سوی باشگاه استقلال پرداخت نشد، ایمیلی ارسال کرد و طبق آن ۱۵ روز به باشگاه مهلت داد تا این مطالبات پرداخت شود. یعنی باشگاه استقلال تا ۱۰ فروردین‌ماه فرصت داشت که ۶۰ هزار دلار بودوروف را به او می‌پرداخت. با توجه به مشکلات مدیریتی باشگاه استقلال طی آن مقطع از سال و البته بدهی‌های متعدد مالی و نبود پول در این باشگاه، مجموعه این عوامل سبب شد که استقلال نتواند پول بودوروف را بدهد و این بازیکن هم از طریق وکیلش خودسرانه اقدام به فسخ قرارداد کرد.

این درحالی است که در همان زمان تعهدات باشگاه نسبت به بازیکنانی مثل هروویه میلیچ و شیخ دیاباته نیز عملی نشد و آنها نیز به دفعات توسط وکلای خود نسبت به این موضوع تهدیداتی را علیه باشگاه استقلال مطرح کرده بودند اما درنهایت با توجه به کیفیت پایین بودوروف نسبت به دو بازیکن خارجی دیگر آبی‌پوشان، مطالبات مهاجم مالیایی و هافبک کروات استقلال با هر مشکلاتی که بود به آنها پرداخته شد ولی بودوروف از این تیم جدا شده و درنهایت با فسخ یک‌طرفه قراردادش به فیفا شکایت کرد.

در ادامه مردادماه امسال بود که سایت «فوکوس» بلغارستان نوشت، این مدافع ۳۴ساله پس از فسخ قراردادش با باشگاه ایرانی به فیفا شکایت کرده و کمیته حل‌اختلاف فیفا نیز علیه استقلال حکم داده است. به نوشته این سایت، استقلال باید دستمزد این بازیکن و همچنین غرامت فسخ قرارداد را به او بپردازد.

بودوروف که بر اساس اعلام معاون حقوقی وقت باشگاه استقلال تا مدت‌ها بعد از فسخ یک‌طرفه قرارداد با استقلال، هنوز قراردادش در سازمان لیگ به‌‌طور رسمی فسخ نشده بود، پس از جدایی از استقلال به تیم پیرین کشورش پیوست و در فصل جدید با پیراهن این تیم به میدان رفت.

بر همین اساس فیفا به‌صورت رسمی در پرونده شکایت بودوروف از باشگاه استقلال رای را به سود این بازیکن اعلام کرد و این باشگاه به پرداخت ۱۲۵ هزار دلار محکوم شد. مبلغ قرارداد بودوروف با استقلال برای ۵ ماه ۱۲۵ هزار دلار بود و درصورت رضایت طرفین قابلیت تمدید برای سال دوم را هم داشت. البته باشگاه استقلال با معوقات این بازیکن باید حدود ۱۳۰ هزار دلار در در راستای تسویه‌حساب با وی به بودوروف پرداخت کند.

با این حال نکته قابل توجه اینکه درست ۴۸ ساعت مانده تا دیدار حساس دربی پایتخت یک‌بار دیگر بدون اینکه خبر جدیدی از پرونده بودوروف از سوی کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال اعلام شود برخی رسانه‌ها با رویکردی عجیب که از نگاه حجت نظری، سخنگوی باشگاه استقلال با هدف حاشیه‌سازی برای این باشگاه (نظری در گفت‌وگو با «فرهیختگان» به این موضوع صراحتا اشاره کرده بود) صورت گرفت یک‌ بار دیگر خبر حدود پنج ماه پیش برجسته و با همان شکل و شمایل منتشر شد.

با این حال و طبق آخرین بررسی‌های خبرنگار درخصوص پرونده مدافع بلغارستانی سابق استقلال به‌نظر می‌رسد تا حدود یک‌ماه دیگر باید باشگاه ایرانی مطالبات بودوروف به‌اضافه دیرکرد آن را به وی پرداخت کند در غیر این‌ صورت فیفا در اقدام انضباطی مشابه ابتدای فصل امسال یک بار دیگر پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه استقلال را بسته و جلوی نقل‌وانتقالات زمستانی این تیم را خواهد گرفت. به همین منظور با توجه به جریمه موردنظر فیفا مبنی‌بر بستن پنجره نقل‌وانتقالاتی تیم خاطی حتی اگر زودتر از یک ماه آینده نیز رای بودوروف اعلام شده و باشگاه استقلال این پول را پرداخت نکند مطمئنا با توجه به این که در فصل نقل‌وانتقالات نیستیم این موضوع مشکل چندانی را برای آبی‌پوشان ایجاد نکرده و استقلال این فرصت را خواهد داشت تا قبل از باز شدن پنجره زمستانی نقل‌وانتقالاتی فوتبال ایران با پرداخت معوقات و تسویه‌حساب با مدافع سابق بلغارستانی یک بار دیگر پنجره خود را باز کند.

ادامه تعامل با میلیچ

بعد از آنکه هروویه میلیچ، مدافع هافبک کروات استقلال تهران را ترک کرد خیلی‌ها احساس می‌کردند تا او نیز راه بازیکنان قبلی را رفته و با فسخ یک‌طرفه قراردادش، پرونده‌ای جدید علیه باشگاه استقلال در کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال گشوده خواهد شد، اما میلیچ که بیشتر از مسائل فنی و بازی ندادن سرمربی به او شاکی به‌نظر می‌رسید با علم به اینکه این بهانه نمی‌تواند در هیچ دادگاهی مستدل باشد مشکلات مالی و عدم‌تعهدات باشگاه استقلال را بهانه کرده و راهی کشورش شد. با این حال او در تعامل با مسئولان استقلال بدون اینکه بخواهد قراردادش را فسخ کند منتظر تصمیم کادرفنی و مدیران باشگاه مانده تا بلکه با برطرف شدن مشکلاتش یک بار دیگر به تهران برگردد.

این درحالی است همان‌طور که دفعه قبل به این موضوع اشاره کردیم بعد از عملکرد ضعیف محمد نادری در پست تخصصی دفاع چپ و البته این موضوع که محمد دانشگر نیز یک مدافع وسط تخصصی به‌شمار می‌رود کادرفنی به‌نوعی یک بار دیگر اعلام نیاز خود درخصوص استفاده از میلیچ را اعلام کرد با این وجود درخصوص بازگشت این بازیکن همه‌چیز منوط به جلسه بعدی هیات‌مدیره استقلال شده و در این جلسه درخصوص تامین منابع مالی و نحوه بازگشت و ادامه همکاری با مدافع هافبک کروات استقلالی‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد. درواقع همان‌طور که قبلا اشاره کردیم در باشگاه استقلال یک اراده جدی برای بازگشت میلیچ به‌وجود آمده و به احتمال زیاد در این زمینه اخبار خوبی طی روزهای آینده برای هواداران استقلال از سوی این باشگاه مخابره خواهد شد.

بررسی پرونده پادوانی ادامه دارد

لئوناردو پادوانی که به شکل بسیار دراماتیکی دوران فوتبالش به پایان رسید درخواست عجیبی از باشگاه استقلال داشته و درحالی که کل مطالبات این بازیکن از استقلال ۱۴۰ هزار دلار بود که مدیران این باشگاه آنقدر در پرداخت مطالبات این بازیکن تعلل کردند که او نتوانست دست آخر ۱۰۰ هزار دلار از طلبش را بگیرد تا مجبور شود از طریق شکایت به فیفا پیگیر مطالباتش باشد، اما در ادامه حدود ۶ هفت ماه قبل بود که اعلام شد پادوانی به‌دنبال گرفتن غرامت ۹ میلیون یورویی از استقلال است. در آن زمان کاظم قیم، مدیر روابط بین‌الملل استقلال، در آن مقطع درباره جزئیات شکایت پادو گفته بود: «او به‌خاطر نقص عضو دائمی که برایش پیش آمده این‌طور عنوان کرده که دیگر نمی‌تواند فوتبال بازی کند و از استقلال باید تا پایان سال بازیگری سالیانه مبلغی را دریافت کند و طبق محاسباتی که داشته مجموع آن می‌شود ۹ میلیون یورو. او حتی دوران مربیگری را هم محاسبه کرده و میانگین مجموع این ارقام را به‌عنوان غرامت از استقلال درخواست کرده است.»

البته فیفا شکایت او از استقلال را رد کرد منتها او شکایت را به دادگاه cas برده و آن‌طور که مددی، سرپرست استقلال گفته بازیکن سابق درخواست غرامت ۹ میلیون یورویی داشته است. درواقع پادووانی مبلغ همه قراردادهایی که در طول سال‌ها می‌توانسته فوتبال بازی کند را محاسبه کرده و به استقلال ارائه کرده است. البته از ارقام ۵ تا ۶ میلیون یورو هم نام برده می‌شود که در نوع خود می‌تواند عجیب باشد. حالا و طبق آخرین بررسی «فرهیختگان» درخصوص آخرین وضعیت پرونده پادوانی، خبر می‌رسد که بررسی شکایت مدافع سابق برزیلی استقلال در دادگاه عالی ورزش ادامه داشته و در این زمینه نیز استقلالی‌ها منتظرند تا رای دادگاه کاس اعلام شود.

استراماچونی، همچنان مشکل اصلی

از سوی دیگر درخصوص استراماچونی، سرمربی سابق استقلالی‌ها نیز شنیده می‌شود با توجه به اینکه حدود ۵ ماه طول کشید تا رای فیفا درخصوص این سرمربی ایتالیایی صادر شود پاسخ فرجام‌خواهی استقلالی‌ها نسبت به این رای نیز سه چهار ماه طول کشیده و احتمالا تا شب عید سال جدید گرندز رای استراماچونی نیز از سوی کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال اعلام خواهد شد. در این زمینه قبلا در «فرهیختگان» نوشتیم اتفاق جالب و عجیبی که در باشگاه استقلال در زمان درخواست گرندز رای یا همان فرجام‌خواهی برای پرونده استراماچونی به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال داده شده این موضوع بود که مسئولان باشگاه با نادیده‌گرفتن قوانین، به‌همراه گرندز هزینه اعاده دادرسی به مبلغ ۴۴ هزار فرانک سوئیس را پرداخت نکردند تا روند دادرسی در این کمیته با ایرادات ماهوی و حقوقی مواجه شود تا به این ترتیب استقلالی‌ها درخصوص این پرونده زمان بخرند.

پسر شفر در اندیشه شکایت به CAS

بعد از تسویه‌حساب با وینفرد شفر در ادامه ساشا، پسر او بود که استقلال را تهدید کرد درصورت عدم‌پرداخت مطالباتش یک پرونده دیگر علیه این باشگاه در فیفا باز کرده و او نیز از این باشگاه ایرانی شکایت خواهد کرد. با این حال با توجه به اینکه ساشا شفر به‌عنوان ویدئو آنالیزور با استقلال قرارداد بست و با توجه به اینکه فیفا اعلام کرده است که ویدئو آنالیزور‌ها در حوزه رسیدگی این مرجع قرار ندارند و شکایت این دسته از افراد در فدراسیون جهانی قابلیت رسیدگی ندارد، پسر سرمربی سابق استقلال این تهدید را مطرح کرده بود که می‌خواهد به دادگاه عالی ورزش یعنی CAS شکایت کند اما به‌تازگی از روند این شکایت، نامه یا خبری به باشگاه استقلال نرسیده و نکته قابل توجه اینکه در تماس بین مسئولان باشگاه با وکیل شفر خبر خاصی در این مورد به استقلال مخابره نشده و به‌نظر نمی‌رسد نگرانی خاصی درباره خاندان شفر دوباره به‌وجود بیاید. در گذشته نیز اعلام شده بود در پرونده پسر شفر باشگاه استقلال این پرونده را درصورت شکایت به دادگاه عالی ورزش خواهد کشاند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج