۱۰۸۳۹۹۸
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

معایب و مصائب تیم فکری

تیم استقلال پس از ۶۴ روز در لیگ بیستم شکست خورد تا تلنگری برای شاگردان محمود فکری باشد که نباید هیچ تیمی را دست‌کم بگیرند یا گمان کنند می‌توان با خلاقیت و توانایی فردی همیشه برنده بود.

روزنامه وطن امروز: تیم استقلال پس از ۶۴ روز در لیگ بیستم شکست خورد تا تلنگری برای شاگردان محمود فکری باشد که نباید هیچ تیمی را دست‌کم بگیرند یا گمان کنند می‌توان با خلاقیت و توانایی فردی همیشه برنده بود. استقلال صدرنشین لیگ مقابل تیم جوان و رده دوازدهمی سایپا همان ترکیب برنده برابر تراکتور را چید؛ ترکیبی که ۳ مهاجم دارد و این یعنی تیم میل به حمله بیشتری دارد. اما محمود فکری به نظر می‌آید از آنالیزور خوبی در ترکیب کادرش بهره نمی‌برد، چرا که آبی‌ها تنها با همان ترکیب هفته گذشته و بدون برنامه وارد زمین شدند.

ارسلان مطهری در بازی مقابل تراکتور شناور بازی می‌کرد و مدام جای خودش را تغییر می‌داد. همین امر باعث شد مهاجم استقلال برخلاف بازی داربی که با اضافه شدن شیخ دیاباته، وینگر راست شد و نتوانست کارایی لازم را داشته باشد، در بازی با تراکتور حتی پاس گل هم بدهد. اما مطهری در بازی با سایپا به دلیل بسته بازی کردن این تیم و عدم جابه‌جایی‌اش در ترکیب، عملکرد مثبتی نداشت و در این بازی محو شد.

ضعف بزرگی که در استقلال عیان است، خط دفاعی این تیم است. تیم هر زمان در حمله شرکت کرده با بازگشت کند مدافعانش، دروا‌زه‌اش تهدید شده و ۲ مدافع وسط آنها همچنان با هم هماهنگ نیستند. فکری پس از ۱۲ هفته هنوز نتوانسته به ترکیب ایده‌آل خط دفاعی خود دست پیدا کند و این معضل بزرگی برای او و کادر فنی‌اش محسوب می‌شود. با وجود اینکه استقلال در سمت چپ چندین بازیکن در اختیار دارد اما محمود فکری اعتقاد چندانی به متین کریم‌زاده و بابک مرادی ندارد و تمام هوش و حواسش روی محمد نادری‌ای است که نتوانسته پس از دوران مصدومیت عملکرد درخشانی داشته باشد.

استقلال در سمت راست با زوج غفوری- موسوی در بازی‌های گذشته عملکرد خوبی داشت اما مصدومیت موسوی و نبود او در ۲ دیدار اخیر سمت راست استقلال را فلج کرده است.

مهدی‌ مهدی‌پور، بازیکنی که جانشین علی کریمی، ستاره فصل گذشته استقلال شد، هنوز نتوانسته خودش را به تیم ثابت کند. او هنوز نتوانسته زوج خوبی برای ریگی باشد و استرسی دارد که نمی‌گذارد جای خالی کریمی را پر کند.

فکری، دیاباته را نوک حمله می‌گذارد و از قائدی و مطهری در سمت راست و چپ تیمش استفاده می‌کند، ‌اما دیاباته مقابل تیم‌های تدافعی مثل سایپا با توجه به خصوصیات او که فیزیکی است و کمتر تکنیکی، نمی‌تواند به تنهایی راهگشا باشد. فکری از شیخ آبی‌ها انتظار داشت یک‌تنه مقابل مدافعان پرتعداد سایپا بایستد. درست است مربیان به ترکیب برنده دست نمی‌زنند اما این بحث بیشتر درباره خط دفاعی یک تیم است. استقلال در بازی با تراکتور با یک حمله نیمه دومی تراکتور یک گل دریافت کرد، این یعنی زنگ خطر برای خط دفاعی. یعنی فکری باید فکری به حال مدافعان تیمش کند.

غیر از این، بازی با سایپا با بازی با تراکتور بسیار متفاوت است، چرا که استقلال این موضوع را بخوبی می‌دانست تیم رده دوازدهمی سایپا که مربی کم‌تجربه و جوانی هم دارد به دنبال کسب یک امتیاز است، بنابراین با تعدد مدافعانش مقابل مهاجمان استقلال ایستادگی می‌کند. با این حال محمود فکری به جای کم کردن مهاجم و اضافه کردن هافبک هجومی، با همان ترکیب هفته گذشته به زمین آمد تا این سایپا باشد که نبض بازی و وسط میدان را در اختیار بگیرد.

دیگر مشکل استقلال فاصله خطوط این تیم است. آبی‌ها با فاصله از هم بازی می‌کنند و این کار را برای پاسکاری و ایجاد موقعیت گل سخت و سخت‌تر می‌کند؛ جایی که دیاباته اکثر مواقع احساس تنهایی می‌کند یا این قائدی است که با ریزنقشی و دریبل‌های موفق برای خود موقعیت‌سازی می‌کند.

با توجه به نوع بازی استقلال اینطور به نظر می‌رسد که محمود فکری تنها مقابل تیم‌هایی می‌تواند حملات مؤثر داشته باشد که بازی باز انجام می‌دهند و مقابل تیم‌های ضعیف‌تر لیگ که با تعدد مدافعان به دنبال کسب حداقل امتیاز مقابل آبی‌ها هستند، تیمش به مشکل می‌خورد.

تیم استقلال در این فصل بازی‌های پرنوسانی را از خود به نمایش گذاشته و غیر از بازی با تراکتور هم بردهایش بی‌دردسر و با خیالی آسوده نبوده است. همین امر باعث شده تا هوادارانش با وجود صدرنشینی تیم‌، خیال‌شان بابت قهرمان شدن آبی‌ها راحت نباشد.

آن چیزی که مشخص است، این است که محمود فکری باید کادر بی‌تجربه خودش را تقویت کند. این اتفاق باید از همان هفته چهارم به بعد رخ می‌داد. بدیهی است فکری کم‌تجربه با کادر بی‌تجربه همیشه در نوک قله نمی‌تواند بایستد و این بی‌تجربگی اعضا می‌تواند به سقوط آزاد منجر شود. در استقلالی که بازیکنانش مشکل بدنی دارند، تیم بدون آنالیز درست وارد زمین می‌شود و تمرینات چندان مفیدی هم انجام نمی‌شود، یعنی نیاز به چندین مربی دارد، نه‌تنها یک مربی.

استقلال برای قهرمانی باید کادر فنی قوی‌ای در اختیار داشته باشد؛ کادری که بتواند در تصمیم‌گیری‌های آنی چاره‌ساز باشد و روند تیم را بهبود بخشد. البته به فکری پیشنهاد کار با امید نمازی، مربی اسبق تیم ‌ملی و ذوب‌آهن اصفهان هم داده شد اما سرمربی آبی‌ها در نهایت راضی به همکاری با نمازی نشد تا با مربی ناآشنایی به نام امید علی دفتری که رزومه خاصی هم ندارد، کار کند.

تیمی که ۳ ماه دیگر در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارد، اگر تجربه کافی نداشته باشد، مثل فصل گذشته مقابل تیمی متوسط چون پاختاکور با ترکیب اشتباه از مسابقات حذف می‌شود. جلوی ضرر را از هر جا بگیری، منفعت است. این ضرب‌المثل آشنا را باید به فکری گفت تا بداند اگر نخواهد به فکر بازسازی کادرش باشد، باز هم چنین شکست‌هایی را تجربه خواهد کرد. آن زمان به جای آنکه بگوید از درون و بیرون نمی‌خواهند من موفق شوم، باید بپذیرد تیمش مشکلاتی داشته که او می‌توانست اصلاح کند اما نخواست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای فکری خواهشن کادر فنی رو درست کن و از آدمای با دانش استفاده کن یه آنالیزور خوب باید بیاری اینجوری تو آسیا با اولین بازی باختیم

    • بدون نام

      یک پنالتی برای ذوب آهن ، یک گل صحیح برای نفت آبادان ، دو پنالتی و یک اخراج روبروی آلومینیوم ، یک اخراج روبروی پرسپولیس اینها نمونه هایی از لطف داوران به کیسه برای نجات کیسه از شکست های متوالی بوده که لا به لای هوچیگری کیسه کشها گم شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج