جاباما
۱۰۸۴۳۶۶
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

شکایت ناجا از «عنابستانی» اتفاق مبارکی است

اخیراً رفتار یک نماینده مجلس یازدهم با پلیس راهور در شبکه‌های اجتماعی حاشیه‌ساز شده است. درباره رفتار علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار فیلمی در فضای مجازی انتشار یافته که مورد انتقادات زیادی قرار می‌گیرد.

روزنامه همدلی: اخیراً رفتار یک نماینده مجلس یازدهم با پلیس راهور در شبکه‌های اجتماعی حاشیه‌ساز شده است. درباره رفتار علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار فیلمی در فضای مجازی انتشار یافته که مورد انتقادات زیادی قرار می‌گیرد.

یک سرباز می‌گوید مانع عبور خودروی او از خط ویژه شده و نماینده مجلس هم به صورت او سیلی زده‌است. این در حالی است که مقامات پلیس هم روایت این سرباز را تایید کرده‌اند. با این حال همچنان عنابستانی با اظهارات متناقض خود باعث خشم افکارعمومی شده است. در پی این موضوع توئیتی در صفحه این نماینده مجلس یازدهم منتشر می‌شود که نقل قولی از شهید بهشتی را مطرح می‌کند. از طرف دیگر علی‌اصغر عنابستانی اعلام کرده که سرباز با باتون به شکم من کوبید و سیلی زدن در کار نبود.

طیبه سیاوشی، نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره رفتار اخیر نماینده مجلس یازدهم با سرباز پلیس راهور که در روزهای اخیر حاشیه در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه همدلی اظهار کرد:«نمایندگان مجلس دهم استان تهران، چهار دفتر در چهار شهر استان داشتند. معمولاً در مسیر رفت و آمد به این دفاتر با ترافیک سنگین مواجه می‌شدیم.اغلب اوقات در روزهای پنجشنبه این رفت و آمد‌ها بود. با توجه به این رفت و آمدها در برخی موارد حساس مجوز و چراغ گردان به ماشین‌های نمایندگان مجلس داده می‌شود.»

او ادامه داد:«ما در کل دوره نمایندگی‌مان شاید ۳ بار از این مجوزها استفاده نکردیم. اگر ملاقاتی با وزیری باشد یا جلسات مهمی داشته باشیم می‌توان برای ورود به مسیر ویژه مجوز گرفت. در واقع کارت نمایندگی نمی‌تواند مجوزی برای ورود به مسیر ویژه باشد. معمولاً راننده‌های مجلس این قواعد و قوانین را می‌دانند. مگر ‌‌‌‌این‌که آقای عنابستانی راننده شخصی‌اش را برده باشد که به قواعد و قوانین این چنینی آشنایی نداشته باشد.»

وی با اشاره به ‌‌‌‌این‌که راهنمایی و رانندگی حتی علی‌رغم داشتن چراغ‌گردان قبول نمی‌کند که از مسیر ویژه تردد کنید و نمایندگان را به مسیر عادی هدایت می‌کند، گفت:«به هر حال نمایندگان مجلس باید بپذیرند که فراتر از قانون نیستند. پلیس و سربازانش حکم قانون را دارند و این جایگاه ویژه‌ای در کشور است و نباید از آن تخطی کرد.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر‌‌‌‌این‌که مجلس یازدهم مدعی انقلابی بودن هستند، تصریح کرد:«همانطور که دیدیم این نماینده مجلس در توضیحاتی که انتشار داده، در سایه قرآن و روایات به نوعی می‌خواهد سلب مسئولیت ‌کند. آقای عنابستانی ادعا می‌کند دستی روی سرباز بلند نکرده و باعث آن ترافیک سنگین نشده است.»

سیاوشی با اشاره به ‌‌‌‌این‌که به دوربین‌های راهنمایی و رانندگی در محل بوده و مقامات نظامی به مسئله ورود کرده‌اند، گفت:«مقامات انتظامی اعلام کردند که طبق مستنداتی که در اختیار دارند، از این نماینده مجلس شکایت خواهند کرد. به اعتقاد من ورود دستگاه‌های نظامی به این مسئله بسیار مثبت و مبارک بود. به این دلیل که مردم کاملاً اعتمادشان را از دست داده بودند و تصور می‌کردند که احتمالاً آن سرباز توبیخ می‌شود و علی‌رغم خطایی که صورت گرفته، چون نماینده مجلس در موضع قدرت است، نتوانند با آن برخوردی کنند. ‌‌‌‌این‌که مردم در فضای مجازی و رسانه‌ها موضوع را مطرح کردند، موجب شد تا آگاهی مردم در این عرصه نشان داده شود و هم به لحاظ حقوقی و قانونی به این موضوع ورود شود.»

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:«دیگر نمایندگان مجلس باید در مقابل چنین رفتارهایی بایستند. من اخیراً دیده‌ایم که نماینده مردم اسفراین در مجلس یازدهم به این موضوع ورود کرده و علیه رفتار نادرست آقای عنابستانی موضع‌گیری کرده و خواستار استعفای او شده است. در حالی که از سوی دیگر بدترین واکنش از سوی آقای میرسلیم اتفاق افتاد. نماینده مردم باید از حقشان دفاع کند؛ نه ‌‌‌‌این‌که مردم را متهم به امری کند که در مخیله کسی نمی‌گنجد. موضع ایشان کاملاً ضدمردمی بود. واکنش آقای میرسلیم به عنوان فردی که همیشه در عرصه سیاست بوده و نامش به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری نیز مطرح شده، چندان مناسب نبود. به هر حال برای چنین موضوعاتی در پارلمان سازوکاری وجود دارد و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان باید به این موضوع ورود کند و مسئله را با دقت بررسی کند.»

او ادامه داد:«نامه‌ای که آقای عنابستانی در توضیح اتفاق پیش آمده مطرح می‌کند، نیز بسیار نامناسب بود. در حالی که ایشان باید از مردم عذرخواهی می‌کرد، سعی در توجیه رفتارش داشته است. شما که ارباب مردم نیستید. بارها اتفاق افتاده که نمایندگان در ملاقات‌های مردمی به اشتباه خود اذعان می‌کنند. باید به دردهای مردم التیام بخشید، نه این ‌‌‌‌این‌که با موضع حق به‌جانب با آن برخورد کرد. این رفتار عقب‌نشینی نیست، بلکه یک قدم حرکت به سمت مردم است. بهتر بود که نماینده مجلس انقلابی از مردم عذرخواهی می‌کرد. انقلابیون معمولاً خود را خاک پای مردم می‌دانند.»

سیاوشی با اشاره به ‌‌‌‌این‌که به نظر می‌رسد که هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به رفتار اخیر نماینده مجلس ورود کند، بیان کرد:«هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان معمولاً به تمام موارد ورود می‌کنند اما ‌‌‌‌این‌که چه حکمی صادر کنند بستگی به شرایط دارد. در اغلب موارد این‌چنینی تشکیل جلسه داده می‌شود و اعضای کمیسیون حقوقی نیز نظر می‌دهند. باید دید که حکم صادره چه خواهد بود. باید امیدوار باشیم که حکم مردمی صادر شود و موجب سلب اعتماد مردم نشود. این تتمه سرمایه اجتماعی را در کشور را باید حفظ کرد.»

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:«مسئولان کشور باید در رفتارهایشان خیلی دقت کنند چرا که مردم همه این رفتارها را با دقت پیگیری می‌کنند و نسبت به آن حساس هستند. مسئولانی که در جایگاه‌های خاص کشور هستند، مسئول حفظ سرمایه اجتماعی هستند. این نوع رفتارها می‌تواند موجب ناامیدی جامعه شود. نمایندگان باید بر اساس شأن نمایندگی عمل کنند.»

سیاوشی در پایان تصریح کرد:«هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز باید شأن نمایندگی و جایگاه مجلس شورای اسلامی را مورد توجه قرار دهد. در این مورد قاعدتاً باید ورود کند و در این مورد بررسی‌های لازم را انجام دهد. البته ورود مردم و خبرنگاران بسیار می‌تواند موثر باشد و آنها حکم ناظران بر رفتار مسئولان را دارند. بنابراین نقش آنان نیز بسیار مهم و موثر است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استعفا

    • بدون نام

      استعفا

      پاسخ ها

      • منوچهر

        بابا دلت خوشه هیچ خبری نمیشه دور دیگه هم انتخاب میشه

    • بدون نام

      اخراج

    • بدون نام

      اون تو گوش یه سرباز نزد اون تو گوش قانون زد باید به حال این قانون گریست اگر این فرد مجازات نشود

    • بدون نام

      بخاطر خانوادت استعفا بده بگزار مردم دیدشان نصبت به مجلس انقلابی منفی نباشه

    • بدون نام

      همین که آینده ی اون سرباز و خراب نکنند باید خداروشکر کرد،استعفا،اخراج،چه توقعاتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج