جاباما
۱۰۸۴۴۰۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

خانه‌به‌دوشی استقلالی‌ها تمامی ندارد

دردسر‌های تیم استقلال تمامی ندارد. فرقی نمی‌کند استقلال بالای جدول باشد یا جایگاه دیگری در جدول داشته باشد، آنقدر حاشیه و دردسر این تیم را احاطه کرده که فکری وقتی در نشست خبری جلوی خبرنگاران می‌نشیند، می‌گوید از کدام مشکلات بگویم.

روزنامه ایران ورزشی: دردسرهای تیم استقلال تمامی ندارد. فرقی نمی‌کند استقلال بالای جدول باشد یا جایگاه دیگری در جدول داشته باشد، آنقدر حاشیه و دردسر این تیم را احاطه کرده که فکری وقتی در نشست خبری جلوی خبرنگاران می‌نشیند، می‌گوید از کدام مشکلات بگویم. سرمربی استقلال درست می‌گوید؛ تیم صدرنشینی که خودش را برای قهرمانی آماده می‌کند نباید به دنبال یک زمین خانه‌به‌دوش باشد اما حقیقت این است که مهر حرفه‌ای بودن اشتباهی به پیشانی این لیگ خورده است وقتی تیم صدرنشینش یک زمین درست و حسابی برای تمرین ندارد.

در این چرخه معیوب هم باید سرمربی تیم پرطرفداری مثل استقلال آنقدر کنار زمین استرس داشته باشد که یک ثانیه آرام و قرار نداشته باشد. در کنار همه مشکلاتی که این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کند، بحث نداشتن زمین هم فکر سرمربی استقلال را به خود مشغول کرده است. در همین راستا استقلال در هفته‌های اخیر تمرینات خود را در زمین مجموعه ورزشی تهرانسر برگزار کرد و شاگردان فکری تقریباً در این مجموعه مشکل چندانی برای مرور برنامه‌های تاکتیکی نداشتند اما از آنجا که قرارداد این زمین تمرین هر ۴۵ روز تمدید می‌شود این بار مسئولان مجموعه ورزشی نفت تهرانسر به دلیل مسائل مختلف و همچنین بدهی این باشگاه تصمیم دارند زمین چمن مجموعه خود را در اختیار استقلالی‌ها قرار ندهند و مشخص نیست در بازگشت این تیم بعد از بازی با نفت از مسجدسلیمان، این باشگاه چه تدبیری برای حل مشکل زمین تمرین دارد.

ضمن اینکه این زمین چندان هم شرایط مطلوبی برای تمرین کردن ندارد و شکل و شمایل آن کاملاً گویای این مطلب است. از سوی دیگر در روزهای بارانی و برفی مجموعه ورزشی تهرانسر محدودیت‌هایی را برای استفاده از زمین در نظر گرفته که همین موضوع باعث شده تا شاگردان فکری بعضاً در زمین شماره ۲ این مجموعه که زرد و بی‌کیفیت است، تمرین کنند و این موضوع به دردسرهای آبی‌پوشان اضافه کرده است. البته استقلالی‌ها زمین تمرینی دیگری در مجموعه ورزشی انقلاب دارند اما کیفیت چمن این مجموعه به حدی بد است که امکان برگزاری کار تاکتیکی در این زمین وجود ندارد و عملاً آبی‌پوشان با دردسر زمین تمرین مواجه هستند.

مسئولان باشگاه استقلال به مسئولان ورزشگاه آزادی هم بدهی‌هایی دارند که هنوز پرداخت نشده و این مجموعه، زمین خود را در اختیار این تیم قرار نمی‌دهد و مشخص نیست آبی‌پوشان با شروع تمرینات باید در چه زمینی برنامه‌های تاکتیکی خود را دنبال کنند. اینطور می‌توان گفت که استقلال خانه‌به‌دوش است و مثل مارکوپولو برای تمرین کردن تمام نقاط تهران را طی می‌کند، یک بار شمال تهران، یک بار جنوب و حتی شرق و غرب. حال در این میان جالب است که وزارت ورزش کمپ مرحوم ناصر حجازی را جزو اموال استقلال اعلام کرد اما استقلالی‌ها در این زمین تمرین نمی‌کنند. ورزشگاه امام رضا(ع) هم به دلیل اینکه چمن مصنوعی دارد چندان شرایط مطلوبی برای تمرین ندارد. در این میان برای آبی‌ها دو راه می‌ماند؛ یا به ورزشگاه آزادی بروند و یا اینکه برای تمرین زمین تهرانسر را انتخاب کنند.

نکته اینجا است که به هر دو مجموعه هم مقروض هستند و خیلی وقت‌ها برای رفتن به این ورزشگاه‌ها با موانعی مواجه می‌شوند. استقلال یکی از تیم‌های پرطرفدار ایران است. هواداران این تیم سال‌ها است که تشنه قهرمانی هستند و در فصل جاری فکری با رویای قهرمانی هدایت این تیم را برعهده گرفته است اما با همه این تفاسیر چنین تیمی آرامش چندانی نداشته و باید نگران زمین تمرین باشد. به قول مهدی فنونی‌زاده ما فقط در این لیگ پرتنش شاهد رد و بدل شدن پول‌های حرفه‌ای هستیم وگرنه نه به لحاظ فکری و نه به لحاظ امکانات هیچ شمایلی از یک لیگ حرفه‌ای را نداریم. وقتی تیم‌های بزرگ این لیگ دغدغه پیدا کردن زمین تمرینی را دارند یعنی این خانه از پای بست ویران است و هرازگاهی آجرهایش ویران می‌شود روی سر اهالی فوتبال و کسی هم نیست به داد این فوتبال برسد وقتی مدیرانش برای هویت گرفتن از میزهای سرخابی قدم به این باشگاه‌های پرطرفدار می‌گذارند. در چنین شرایطی این روزها استقلال شاید بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان مجبور به جابه‌جایی شود و این نکته حتماً آرامش را از این تیم می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج