جاباما
۱۰۸۴۶۲۱
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

تولیدی که صادرات نداشته باشد رو به افول است

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدی که صادرات نداشته باشد رو به افول است تولید استاندارد تولیدی است که قابلیت عرضه در بازار جهانی را داشته باشد.

ایرنا: عزت الله اکبری تالارپشتی در نشستی با اعضای اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی بر لزوم دخالت دادن نقش شرکتهای دانش بنیان در تولید و فاصله گرفتن از روش‌های سنتی تاکید کرد.

وی افزود: در جهت برندسازی لازم است این شرکت‌های دانش بنیان کنار تولید کنندگان باشند. چرا که شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ماشین آلات و سلامت و طراحی قالب کفش و همچنین عملکرد شرکت‌ها و کارخانه‌های فعال در این زمینه شناسایی و در اختیار شما قرار می‌دهند.

نماینده مردم تهران با تاکید بر لزوم تفکیک دو مبحث تولید و فروش گفت: اینکه تولید کنندگان به فکر فروش باشند اشتباه است نباید تولید کننده درگیر و نگران فروش باشد برای همین باید کارگروهی تخصصی شکل بگیرد و دغدغه این کارگروه فقط در همین زمینه باشد چرا که تولید یک دانش و صادرات و فروش دانش دیگر است.

رییس کمیسیون راه اندازی کنسرسیوم صادرات را از راه‌های ادامه حیات و توسعه این صنعت ذکر کرد و گفت: تولیدی که صادرات نداشته باشد رو به افول است تولید استاندارد تولیدی است که قابلیت عرضه در بازار جهانی را داشته باشد.

وی خطاب به تولید کنندگان گفت:در حوزه صادرات و واردات چه ماشین آلات و چه مواد اولیه باید کنسریوم مقتدری تشکیل شود چرا که با انجمن و اتحادیه مشکلی حل نمی‌شود، این قالب‌ها مناسب حضور در عرصه بین المللی نیست.

رییس کمیسیون صنایع درباره اهمیت نقش اصناف بیان کرد: من نگاهم این است که وزیر صنعت، وزیر اقتصاد، وزیر کار و رفاه اجتماعی، وزیر کشاورزی را اصناف انتخاب کنند.

تالارپشتی ادامه داد: زمانی که وزیر صنایع را اصناف انتخاب می‌کنند اولا قطعا شخصی است که گام‌های بزرگی برمی‌دارد. دوم اینکه به دلیل آنکه شخص از جنس تولید کننده است و نگران عدم تناسب عملکرد آن با خواسته‌های خود نیستند.

این نماینده مجلس با استقبال از پیشنهاد ایجاد شهر کفش گفت: پیشنهاد شهر کفش پیشنهاد خوبی است شهرک صنعتی انگلیس از روی بازارهای قدیمی ایران الگو برداری شده است وقتی این شهر باشد برای انتخاب کننده و رسیدگی امکانات برای تولید کننده بهتر است ولی پراکندگی به ضرر اصناف است.

روسای اتحادیه صنفی مدیران کارخانه‌های تولیدی و اعضای اتحادیه صنف کفش‌های ماشینی و لاستیکی در ابتدای این نشست به ذکر مشکلات خود در این زمینه از جمله عدم تامین منابع اولیه برای تولید، عدم اجازه به ورود ماشین آلات بروز و پیشرفته تولید کفش و عدم هماهنگی دولت و وزارت صنعت و مشکلات ترخیص ابزار مورد نیاز تولید خود پرداختند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مانند خودروسازی

    • ماوشما

      قدیمهامی گفتندبوی نفت خورده به دماغش ولی ظاهرا" بوی دلارخورده به دناغش، چیزی راصادرمی کنندکه مازادبرمصرف داخلی باشد والانتیجه اش میشودگرانی اقلام دربازارفعلی که کسی نتواندبخردومصرف کند وعواقب سوء مصرف موجب افزایش بیماری و پرخاشگری وناهنجاری اجتماعی وده های موارددیگر میگردد. حالاهی دلاربوکنید.

    • علی

      زمانی صادارت کفش داشتیم

    • بدون نام

      خوب و حقیقت رو گفته تولیدی که صادرات نداشته باشه میشه اینی که میبینید

    • بدون نام

      صادراتی که تولید ندارد چی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج