جاباما
۱۰۸۴۷۰۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آسیا علیه لیگ؛ پرسپولیس با رقبا ائتلاف می‌کند؟

پرسپولیسی‌ها قصد دارند با ۳ تیم دیگر حاضر در رقابت‌های لیگ قهرمانان مذاکراتی را صورت داده و آن‌ها را نیز متقاعد کنند که این مدل برنامه‌ریزی به ضرر تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیاست تا بلکه با فشار بیشتر و همراهی سایر تیم‌های آسیایی بتوانند سازمان لیگ را متقاعد کنند که در تفکرات خود برای برگزاری مسابقات لیگ برتر تجدیدنظر کرده و نگاهی دوباره به برنامه بازی‌ها داشته باشند.

روزنامه فرهیختگان: پرسپولیسی‌ها قصد دارند با ۳ تیم دیگر حاضر در رقابت‌های لیگ قهرمانان مذاکراتی را صورت داده و آنها را نیز متقاعد کنند که این مدل برنامه‌ریزی به ضرر تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیاست تا بلکه با فشار بیشتر و همراهی سایر تیم‌های آسیایی بتوانند سازمان لیگ را متقاعد کنند که در تفکرات خود برای برگزاری مسابقات لیگ برتر تجدیدنظر کرده و نگاهی دوباره به برنامه بازی‌ها داشته باشند.

لیگ برتر امسال در شرایطی برگزار می‌شود که تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها اکثرا به برنامه‌ریزی‌های سازمان لیگ معترض و براین باور هستند که مساوات را رعایت نمی‌کنند و تمام تیم‌ها به یک چشم نگاه نمی‌شوند و برخی تیم‌ها از برنامه‌ریزی‌ای که صورت گرفته نفع می‌برند و همین موضوع بساطی را مهیا کرده تا بعضا ناکامی‌ها و شکست‌ها را بر گردن این نوع برنامه‌ریزی انداخته و مصاحبه‌های تند و تیزی را از سوی تیم‌ها شاهد باشیم. هرچند این موضوع یک‌طرفه نیست و تیم‌هایی که در مظان‌اتهام قرار دارند هم مواردی را در دست دارند که با استناد به آنها می‌خواهند اثبات کنند این مدل صحبت‌ها و جبهه‌گیری‌ها بیشتر فرافکنی بوده و همان‌هایی که از برنامه‌ریزی‌های سازمان لیگ می‌نالند، در همین لیگ بیستم بارها و بارها موارد دلخواه خود را به سازمان لیگ تحمیل کرده‌اند و کسب امتیازات زیادی را مدیون همین موضوع هستند.

اعتراض زیرپوستی سرخ‌ها علیه برنامه‌ریزی سازمان لیگ

با توجه به اینکه قرار است تعطیلات نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ برای تیم‌ها آغاز شود و در این زمان نیز اردوی تیم ملی برگزار شود، از همین حالا می‌توان انتظار داشت به‌زودی اعتراض‌های جدیدی به این برنامه‌ریزی سازمان لیگ آغاز شود. مدیران پرسپولیس که در دوره جدید لیگ قهرمانان نیز حضور دارند، از همین حالا جسته‌گریخته به این برنامه‌ریزی سازمان لیگ انتقاداتی را وارد کرده و بر این باورند که این برنامه بازی‌ها نه‌تنها برای پرسپولیس بلکه برای تمامی تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا غیرکارشناسی است و تنها موضوعی که در این برنامه‌ریزی لحاظ نشده شرایط نمایندگان کشورمان برای حضور در بازی‌های حساس لیگ قهرمانان آسیاست. هرچند سرخ‌ها هنوز موضع رسمی در این‌باره اتخاذ نکرده‌اند اما زمزمه‌هایی که از این باشگاه شنیده می‌شود دال بر این است که آنها با این برنامه‌ریزی مخالف هستند و قطعا با نزدیک‌تر شدن به این زمان، شاهد اعتراض علنی و رسمی آنها خواهیم بود.

ائتلاف تیم‌های آسیایی!

سرخ‌ها که خوب می‌دانند در این شرایط جو خوبی علیه آنها وجود ندارد و اکثر تیم‌های لیگ برتری آنها را متهم می‌کنند که تمام برنامه‌ریزی‌های لیگ به نفع‌شان است، حالا برای اینکه به برنامه‌های آینده سازمان لیگ معترض باشند، نیازمند حمایت برخی تیم‌ها هستند. پرسپولیسی‌ها برای این مهم قصد دارند با ۳ تیم دیگر حاضر در رقابت‌های لیگ قهرمانان مذاکراتی را صورت داده و آنها را نیز متقاعد کنند که این مدل برنامه‌ریزی به ضرر تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیاست تا بلکه با فشار بیشتر و همراهی سایر تیم‌های آسیایی بتوانند سازمان لیگ را متقاعد کنند که در تفکرات خود برای برگزاری مسابقات لیگ برتر تجدیدنظر کرده و نگاهی دوباره به برنامه بازی‌ها داشته باشند.

ملی‌پوشان چه زمانی استراحت کنند؟

با توجه به اینکه قرار است لیگ برتر تا اسفندماه نیز ادامه داشته باشد و پس از آن لیگ به تعطیلات برود، پرسپولیسی‌ها معتقدند این تصمیم می‌تواند تبعات بدی را برای نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

آنها بر این باورند که تعطیلی لیگ در اواخر اسفند و سپس تعطیلی لیگ و شروع اردوی تیم ملی باعث می‌شود بازیکنان ملی‌پوش تیم‌های آسیایی نتوانند استراحت لازم را داشته باشند و همین موضوع می‌تواند روی عملکرد این بازیکنان و کیفیت بازی‌شان تاثیر منفی بگذارد.

آنطور که از قلمروی سرخ‌ها خبر می‌رسد، کادرفنی سرخ معتقد است این تصمیم باعث می‌شود ریسک مصدومیت بازیکنان ملی‌پوش بالا برود و این اتفاق در شرایطی که شاکله اصلی تیم‌شان توسط بازیکنان ملی‌پوش رقم می‌خورد، می‌تواند مشکلات زیادی را برای آنها در لیگ قهرمانان آسیا به وجود بیاورد.

پرسپولیسی‌ها بر این باورند سازمان لیگ می‌توانست در پایان هفته پانزدهم تعطیلاتی را برای تیم‌ها لحاظ کرده و در این زمان نقل‌وانتقالات نیز انجام شده تا تیم‌ها بتوانند در این مدت با استراحت و انجام یک دوره بدنسازی کوتاه و شکل و شمایل جدید پای به ادامه بازی‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بگذارند.

از آسیایی‌ها ملی‌پوش دعوت نشود!

پرسپولیسی‌ها در شرایطی به برنامه بازی‌های لیگ برتر در نیم‌فصل دوم معترض هستند که با توجه به برنامه‌های تیم ملی برای آمادگی بیشتر جهت حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، بعید به نظر می‌رسد تغییری در تصمیمات سازمان لیگ برای زمان آغاز نیم‌فصل دوم و تعطیلات نیم‌فصل ایجاد شود و همین موضوع سبب شده تا آنها به‌دنبال راه‌حل دیگری برای حضوری موفق در رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا باشند.

سرخ‌ها می‌گویند اگر قرار است سازمان لیگ در برابر برنامه‌ریزی‌اش کوتاه نیاید و بر همین منوال کار را جلو ببرد، می‌توان با سرمربی تیم ملی رایزنی کرد تا در اردوی فروردین‌ماه تیم ملی از ۴ تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به اردوی تیم ملی بازیکنی دعوت نشود تا آنها بتوانند در این دوران تعطیلی استراحت کنند و دوران بدنسازی خود را سپری کرده و با شرایطی بهتر پای به رقابت با حریفان آسیایی بگذارند.

هرچند با توجه به شرایط حساس تیم ملی و نیاز به ایجاد انسجام و هماهنگی میان بازیکنان ملی‌پوش برای موفقیت در بازی‌های پیش‌روی مقدماتی جام جهانی، بعید به نظر می‌رسد دراگان اسکوچیچ قبول کند در این اردو تمامی بازیکنانش را در اختیار نداشته باشد و قطعا طرح این موضوع می‌تواند حاشیه‌های زیادی را بین سرمربیان تیم‌های آسیایی و سرمربی تیم ملی ایجاد کند.

یا افزایش سهمیه لیگ برتری یا مجوز جذب خارجی

سرخ‌ها که در نقل‌وانتقالات فصل جاری عملکرد موفقی از خود به جا نگذاشتند و نتوانستند در خطوطی که احساس ضعف می‌کردند و بازیکنانی را از دست دادند نفرات جایگزین خوبی را به خدمت بگیرند، حالا در نیم‌فصل با فشار هواداران‌شان قصد دارند بازیکنان شایسته و به درد بخوری را جذب تیم خود کرده و با شکل و شمایلی جدید و قدرتی مضاعف پای به بازی‌های پیش‌رو بگذارد.

تا این لحظه به نظر می‌رسد مهدی ترابی را باید بمب نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس و شاید لیگ برتر بدانیم و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد او بار دیگر پیراهن سرخ را بر تن می‌کند. ایمان سلیمی هم که فعلا در کشمکش با تراکتور است و در انتظار رای کمیته استیناف برای انتخاب تیم آینده‌اش است نیز در صورت برنده شدن در این پرونده شانس بالایی برای پوشیدن پیراهن سرخ در نیم‌فصل دارد.

با توجه به اینکه این بازیکنان هیچ‌کدام سهمیه لیگ برتری به حساب نمی‌آیند، پرسپولیسی‌ها می‌توانند ۲ بازیکن دیگر نیز از لیگ برتر به خدمت بگیرند. اما ظاهرا سرخ‌ها هدف بیشتری در نقل‌وانتقالات دنبال می‌کنند و قصد دارند بیش از ۴ بازیکن را به جمع خود اضافه کنند.

این روزها نقل‌وانتقالات زمستانی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه سرخ‌ها شده است و آنها می‌دانند اگر نتوانند بازیکنان موردنیاز خود را جذب کنند باید قید موفقیت در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را بزنند. اما جالب است که آنها این روزها به قانون جذب ۲ بازیکن لیگ برتری در نیم‌فصل اعتراض دارند و بر این باورند که چون جذب بازیکن خارجی برای تیم‌های لیگ برتری ممنوع است، سازمان لیگ باید سهمیه جذب بازیکن لیگ برتری را بیشتر کند تا به‌خصوص تیم‌های آسیایی بتوانند برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا، نقاط ضعف خود را ترمیم کنند.

البته مدیران پرسپولیسی این روزها تیری را در تاریکی رها کرده‌ و خواستار این شده‌اند که یا سهمیه جذب بازیکنان لیگ برتری بیشتر شود یا سازمان لیگ در قانون منع جذب بازیکن خارجی تجدیدنظر کرده و به آنها این اجازه داده شود که برای مقابله با تیم‌های پرقدرت و پرمهره اماراتی، قطری و عربستانی از بازیکنان خارجی در تیم‌شان استفاده کنند. موضوعی که بعید به نظر می‌رسد حداقل تا پایان فصل جاری مجوزش صادر شود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج