۱۰۸۴۷۱۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

معمای آمدن یا نیامدن آلکنو به ایران

فدراسیون والیبال یک احتمال را درباره عدم حضور «ولادیمیر آلکنو» در ایران در نظر نگرفته است و محمدرضا داورزنی با قطعیت از حضور سرمربی در اواخر فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ در ایران خبر می‌دهد.

روزنامه وطن امروز: فدراسیون والیبال یک احتمال را درباره عدم حضور «ولادیمیر آلکنو» در ایران در نظر نگرفته است و محمدرضا داورزنی با قطعیت از حضور سرمربی در اواخر فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ در ایران خبر می‌دهد.
پس از برکناری «ایگور کولاکوویچ» از هدایت تیم ملی والیبال، بحث انتخاب سرمربی به یکی از چالش‌های فدراسیون تبدیل و سرانجام آذرماه سال جاری ولادیمیر آلکنو به عنوان سکان‌دار تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها و المپیک توکیو معرفی شد.

طبق اعلام فدراسیون، اواخر فروردین‌ماه زمان حضور آلکنو در ایران و برگزاری اردو با حضور او اعلام شد اما احتمال حضور الکنو در ایران بسیار ضعیف است.

پس از اظهارات امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال مبنی بر احتمال عدم حضور آلکنو در ایران، محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال گفت: «این خبر واقعیت ندارد. چه کسی چنین خبری را اعلام کرده؟ حضور آلکنو در ایران طبق همان برنامه قبلی خواهد بود. اردوی تیم ملی والیبال هفتم فروردین‌ماه سال آینده آغاز می‌شود و بازیکنان زیر نظر مربیان ایرانی تمرین خواهند کرد. البته احتمال دارد در این اردو «توتولو» دستیار آلکنو هم حضور داشته باشد اما این موضوع قطعی نیست. آلکنو هم بیست‌وسوم فروردین به ایران خواهد آمد. خوش‌خبر در جریان این موضوع بود و وقتی از او پرسیدم که اتفاق جدیدی در این باره افتاده است، پاسخ داد هیچ تغییری در برنامه حضور آلکنو ایجاد نشده است. لیگ روسیه بیست‌و‌دوم فروردین به پایان می‌رسد و یک روز پس از آن آلکنو در ایران خواهد بود».

داورزنی در حالی با قطعیت از حضور آلکنو در اواخر فروردین ماه صحبت کرده که یک احتمال را در نظر نگرفته است؛ مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان والیبال اروپا، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد و بازی فینال هم ۱۲ اردیبهشت خواهد بود. لیگ ملت‌های والیبال نیز قرار است از ۱۷ اردیبهشت آغاز شود. در صورت صعود تیم باشگاهی آلکنو به فینال لیگ قهرمانان اروپا مشخص نیست تکلیف حضور این مربی در ایران چگونه خواهد بود.
محمود افشاردوست، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با مهر، درباره حضور آلکنو در ایران گفت: از روزی که بحث حضور مربی خارجی در ایران مطرح شد قطعا مشخص بود مربی خارجی پس از اتمام مسابقات لیگ باشگاهی‌اش در ایران حضور خواهد داشت و در بهترین حالت اواخر فروردین، زمان حضور مربی خارجی در ایران بود. اسامی مربیانی که به کمیته فنی رسید همه دارای تیم باشگاهی بودند.

عضو هیات‌‌رئیسه فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا به تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا توجهی نشد و همچنین این احتمال وجود دارد که تیم آلکنو در فینال مسابقات حضور داشته باشد یا خیر، گفت: احتمال حضور تیم آلکنو در جمع ۴ تیم لیگ اروپا وجود دارد و در آن مقطع نیز توجهی به این موضوع نشد. البته این را نیز بگویم که این بحث‌ها باید در جلسات کمیته فنی مورد رسیدگی قرار می‌گرفت و کار هیات‌‌رئیسه، تصمیم‌گیری‌های کلان است.

وی در پاسخ به این سوال که شما در جلسات کمیته فنی نیز حضور داشته‌اید، آیا در آن جلسات به این موضوع توجهی شد یا خیر، گفت: به یاد ندارم در جلسات کمیته فنی نیز به این موضوع توجهی شده باشد، چرا که در آن مقطع بیشتر تمرکز بر این بود که کدام مربی می‌تواند به تیم ملی کمک کند و به خاطر ندارم درباره تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان اروپا صحبتی شده باشد.

افشاردوست در پاسخ به این سوال که این موضوع می‌تواند برای تیم ملی مشکل‌‌‌ساز شود یا خیر، افزود: ما ایرانی‌ها عادت داریم اردوهای بلندمدت ۴-۳ ماهه برگزار کنیم و این مشکل از دیرباز وجود داشته است. در یک برهه زمانی در دنیا به غیر از ایران، مربیان خوب خارجی فقط تیم ملی را هدایت می‌کردند اما در ایران به دلیل اینکه حقوق کافی به مربیان ملی داده نمی‌شود، آنها مجبور بودند تیم‌های باشگاهی را نیز هدایت کنند و همین موضوع چالشی برای رسانه‌ها بود و امروز شاهد هستیم بیش از ۱۰ سال است به دلیل مسائل اقتصادی اکثر مربیان خارجی در کنار هدایت تیم ملی، سکان‌دار تیم باشگاهی هم هستند و به همین دلیل اردوهای ملی را ۲ هفته‌ای برگزار می‌کنند و سپس راهی مسابقات لیگ ملت‌ها می‌شوند.

وی تأکید کرد: ما نیز از این قاعده مستثنا نیستیم؛ در غیر این صورت باید مبلغ قابل توجهی به مربی خارجی بدهیم که تمام یک سال را در ایران حضور داشته باشد و هدایت هیچ تیم باشگاهی را برعهده نگیرد.

عضو هیات‌رئیسه فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که در صورت صعود تیم آلکنو به فینال لیگ قهرمانان اروپا، چاره فدراسیون چیست؟ گفت: فدراسیون ممکن است به اجبار اردوهای تیم ملی را در روسیه برگزار کند تا آلکنو بتواند بر تیم ملی ایران در کنار هدایت تیم باشگاهی‌اش نظارت داشته باشد. اگر تیم آلکنو به جمع ۴ تیم مسابقات لیگ قهرمانان اروپا صعود کند، شرایط برای ما سخت خواهد شد، در غیر این صورت باید شاهد حضور آلکنو در اواخر فروردین‌ماه در ایران باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج