۱۰۸۴۸۷۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اعتراض عوامل خط فرضی به حضور در جشنواره

سرمایه‌گذار فیلم سینمایی «خط فرضی» ضمن اعتراض به حضور فیلمش در جشنواره فجر، از درخواست برای‌ عدم نمایش فیلم به دلیل اختلافات مالکیتی خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: سرمایه‌گذار فیلم سینمایی «خط فرضی» ضمن اعتراض به حضور فیلمش در جشنواره فجر، از درخواست برای‌ عدم نمایش فیلم به دلیل اختلافات مالکیتی خبر داد.
اعتراض عوامل خط فرضی به حضور در جشنواره
مهدی کوهیان، نماینده تام‌الاختیار سرمایه‌گذار فیلم سینمایی «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی که در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره اختلاف‌هایی که بین سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده این فیلم به وجود آمده، گفت: بیش از شش ماه است بین خانم شفیعی (سرمایه‌گذار) و آقای علی مصفا به عنوان تهیه‌کننده فیلم «خط فرضی» اختلافات جدی وجود دارد. در این مدت سعی کردیم از طریق شورای داوری خانه سینما این موضوع را حل و فصل کنیم و در جلسات این شورا شرکت کردیم اما متاسفانه علی‌رغم مراجعه به شورای داوری خانه سینما، اختلافات هنوز رفع نشده است.
وی در ادامه گفت: سرمایه‌گذار هنوز فیلم را ندیده است و هیچ‌گونه هماهنگی‌ نیز با سرمایه‌گذار ۱۰۰ درصدی و مالک ۹۰ درصدی فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر صورت نگرفته است.
کوهیان در ادامه افزود: روز گذشته که سرمایه‌گذار متوجه شد بدون اذن و اجازه او، این فیلم در جشنواره فیلم فجر اکران می‌شود، طی نامه‌ای از دبیر محترم جشنواره، رئیس سازمان سینمایی و معاون ارزشیابی و نظارت و مهمتر از همه «ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری» درخواست کرد از اکران این فیلم در جشنواره خودداری و جلوگیری کنند.
وی در ادامه گفت: همان دیروز بار دیگر تلاش‌هایی برای ایجاد صلح و سازش صورت گرفت و مقرر شد امروز دو جلسه به این منظور تشکیل شود اما امروز صبح به ناگاه جلسات منتفی و توضیحی هم در این خصوص داده نشد. ما هم احساس کردیم هیچ اراده‌ای از سوی مسئولان سینمایی و صنوف سینمایی برای حل و فصل این موضوع نیست به همین دلیل برخلاف میل سرمایه‌گذار مجبور هستیم برای جلوگیری از نمایش فیلم در جشنواره به محاکم قضایی شکایت کنیم.
وی درباره جزئیات اختلاف میان تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار فیلم گفت: قراردادها تکلیفی را برای هر دو طرف مشخص می‌کنند. بعد از اخذ پروانه نمایش باید شرایطی فراهم شود تا مالکیت فیلم و میزان آن مشخص شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است. حسب اطلاع ما و چون ما هنوز تیتراژ را ندیدیم؛ باخبر شدیم که آقای مصفا نام خودشان را جزو سرمایه‌گذاران فیلم درج کردند. از طرفی اختلاف‌های مالی برای تولید اثر وجود داشته و باید بعد از مشخص شدن مرجعی قانونی نسبت به درج نام سرمایه‌گذاران فیلم در تیتراژ اقدام می‌شد که همه این اتفاق‌ها باعث شد اختلاف‌ها چندین ماه ادامه پیدا کند.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا مسئولان جشنواره از ورود فیلم به مسابقه جلوگیری نکردند؟ گفت: پاسخ مسئولان جشنواره این بود که ما سرمایه‌گذار را تصمیم‌گیرنده درباره فیلم نمی‌دانیم و چون تهیه‌کننده فرم شرکت در مسابقه را پر کرده است، از نظر مسئولان جشنواره، فیلم قابل اکران و حضور در جشنواره است که این حرف درستی نیست. البته با دستور قضایی فیلم از جشنواره خارج خواهد شد ولی ما نمی‌خواهیم این پروسه طولانی شود و بهتر است که با مذاکره اختلاف‌ها کنار گذاشته شود. اساسا ستاد صیانت از آثار سینمایی که در وزارت ارشاد تشکیل شده است و در خصوص نقض حقوق مادی و معنوی هنرمندان تلاش می‌کند؛ برای همین تشکیل شده تا به فوریت تصمیم بگیرد و جلوی نمایش فیلم‌هایی که مشکل مالکیت دارند را بگیرد.
کوهیان گفت: بنده به نمایندگی از سرمایه‌گذار و مالک فیلم سینمایی «خط فرضی» و به خواست ایشان اعلام می‌کنم که هرگونه اقدام به اکران، پخش و انتشار این اثر سینمایی بدون اذن و اجازه ایشان، فاقد مشروعیت شرعی و قانونی بوده و مجددا از دبیر محترم جشنواره فیلم فجر درخواست می‌کنم فیلم «خط فرضی» را از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر خارج کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج