جاباما
۱۰۸۵۱۵۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

جوادی آملی: فرق زن و مرد، در جسم است نه عقل

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با اشاره به تساوی مردان و زنان در بهره گیری از معارف ناب اسلام گفت: زنان می‌توانند مرجعیت علمی و معنوی، به ویژه برای بانوان داشته باشند.

قم نیوز: آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با اشاره به تساوی مردان و زنان در بهره گیری از معارف ناب اسلام گفت: زنان می‌توانند مرجعیت علمی و معنوی، به ویژه برای بانوان داشته باشند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران، با تاکید بر اینکه ما نیازمند عاطفه و لطافت روحی بانوان در جامعه هستیم افزود: عدم وجود مادر در خانه، بسیار سنگین‌تر از نبود پدر است و باید بانوان را با همین روحیه لطیف و پر از عاطفه تربیت کرد.

جوادی آملی: فرق زن و مرد، در جسم است نه عقل

وی با استناد به آیه ای از قرآن کریم به نقش بزرگ و ارزشمند نعمت عقل اشاره کرد و گفت: این عقل در تمام انسان‌ها وجود دارد و میان مرد و زن در این زمینه تفاوتی وجود ندارد.

این مرجع تقلید ادامه داد: تفاوت زنان و مردان، در جسم آن‌هاست که مربوط به ماده است و این تفاوت در ماده، در تمام موجودات اعم از حیوانات و گیاهان نیز وجود دارد؛ اما آنچه مایه ارزش انسان است، همان عقل اوست و این بشر است که باید از عقل خود به خوبی بهره بگیرد.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: تفاوت‌های مادی و جسمی مردان و زنان بسیار بی‌ارزش است و آنچه حقیقت انسان را شکل می‌دهد، همان عقل اوست که هدایت‌گر است و همین عقل است که زمینه ثواب و عقاب را برای انسان ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران باید سعی کنند میزان رشد علمی، عقلی و معنوی طلاب را بالا برده و کاری کنید تا متعادل تربیت شوند و از گزند خرافه گرایی مصون باشند و در این مسیر احادیث جعلی را بشناسند و سراغ منابع بی اساس نروند.

این مرجع تقلید، با تاکید بر ضرورت توجه طلاب به اخلاق، معنویت و تهذیب، ادامه داد: انسان، خواهان لذت است و ما اگر معارف و حِکَم جذاب به افراد ارائه دهیم، دیگر سراغ لذت‌های سخیف و پست نمی‌روند. شیرینی مطالب علمی و معارف بلند دینی، مایه نشاط و تعالی روح بشر است و زن و مرد باید از این معارف ارزشمند بهره بگیرند.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: مسائلی از جمله رسالت، امامت، خلافت و قضاوت همه از امور اجرایی هستند، ولی ولایت پیامبر(ص) و امام(ع) از امور اجرایی نیست، لذا وجود نازنین حضرت زهرا(س) هم از آن بهره دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج