۱۰۸۸۹۰۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

تشبیه آمریکا به کشتی تایتانیک از تریبون مجلس

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک دهه فجر، چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و اظهار کرد: آغاز عصر امام روح‌الله مژده فرا رسیدن مطلع‌الفجر مستضعفین جهان به دوره بین‌الطلوعین تاریخ برای درک مطلع‌الشمس به رهبری امام خامنه‌ای است.

خبرآنلاین: نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک دهه فجر، چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و اظهار کرد: آغاز عصر امام روح‌الله مژده فرا رسیدن مطلع‌الفجر مستضعفین جهان به دوره بین‌الطلوعین تاریخ برای درک مطلع‌الشمس به رهبری امام خامنه‌ای است.
جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در غیاب محمدباقر قالیباف با ریاست سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی آغاز شد. قاضی زاده در این جلسه در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب اسلامی، راه رهایی ملت و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا کرده است. در ظلمت شب جولان تاریک طاغوت و سکوت سرد زمستان بیداد این انقلاب خمینی بود که سپیده دم طلوع فجر را از مشرق زمین فرا گرفت و فرارسیدن بهار عدالت گستر را نوید داد که والفجر و لیال عشر.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قیام امام خمینی (ره) با همراهی مردم ایران منادی بیدارباش بشریت بود، تصریح کرد: امام فرمود همه این رشادت‌ها از سحر شهیدان است و ما منتظر رویت خورشید هستیم. آغاز عصر امام روح‌الله آغازی بر پایان شبی پرالتهاب و مژده فرا رسیدن مطلع‌الفجر مستضعفین جهان به دوره بین‌الطلوعین تاریخ برای درک مطلع‌الشمس به رهبری امام خامنه‌ای است. بی‌شک این زمزمه شهدای انقلاب است که با وقوع انقلاب اسلامی و ظهور انسان کاملی چون امام بشر وارد عهدی تاریخی و جدید شده است عصر رجعت بشریت به معنویت و اخلاق و توحید.
قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: این عصر به انقلاب امام دوازدهم شیعیان (عج) و ظهور دولت پایدار حق منتهی خواهد شد. دولت پایدار حق فراخواهد رسید و انقلاب اسلامی ما فریاد عملی انتظار موعود بود که اینک نه تنها از ایران که در سال‌های اخیر از لبنان و عراق و یمن و کشمیر و بحرین تا نیجریه و آذربایجان و فلسطین به گوش می‌رسد. این بینش به انقلاب اسلامی که دهه فجر نماد آن است قطعا از جنس نگرش انحرافی تاریخ‌نگاری هگلی نیست بلکه این نگاه از جنس تاریخ آگاهی در نسبت با موعودگرایی تعریف می‌شود، چرا که معتقدیم انقلاب اسلامی زمینه‌ساز پدیده یکتا در افق تحولات آینده جهان است که مژده ظهور آن یکتا را به امام جبهه مقاومت و رهبر انقلاب و بزرگ جهان اسلام و انجمن‌های اسلامی دانشجویی اروپا و آمریکا داده است. هم او که خط بشارت استقبال از خورشید ولایت عظما در گام دوم انقلاب را به جوانان خویش الهام نمود. همان که به پیروزی از خمینی کبیر فرمود دشمن بزرگ انقلاب اسلامی یعنی آمریکای فرعون صفت.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مورد ایالت متحده آمریکا اظهار کرد: آمریکا اکنون لب گودال است و در مسیر تحولات آینده جهان مانند تایتانیک غرق خواهد شد و می‌بینید که همین ابتدا جناب جو بایدن اعتراف می‌کند که دیگر آمریکا نمی‌تواند در عرصه‌های جهانی حاضر باشد.
وی در مورد بعد اجتماعی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: از نظر تحولات اجتماعی، امام خمینی (ره) جزو معدود رجال الهی بود که توانست یک ملت میلیونی را در تاریخ به میدان دین بیاورد و با سلطنت بر دل‌های مردم دل داده ایران سلطه ظلم پهلوی را ساقط کند. او توانست در سپهر گفتمان جدیدی که بر ایران و جهان بر مبنای مکتب اهل بیت پیامبر معرفی کرد نقش مردم در حاکمیت را منطبق بر ولایت بازآفرینی نماید و با منش مردم داری این اقیانوس عظیم را برای ساخت ساختاری جدید و بی‌سابقه در نظامات سیاسی دنیا به تلاطم درآورد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امام خمینی (ره) با مردم قیام کرد، گفت: امام خمینی (ره) با ایمان به ظرفیت مردم مدلی جدید از رابطه عمیق با مردم را در دنیا رونمایی کرد که استقبال شگفت انگیز و بی‌سابقه و میلیونی ۱۲ بهمن‌ماه نماد این مدل حکومت مردم پایه شد. پس انقلاب را باید مرهون فداکاری مردم و محصول قدرت مردم دانست و البته نتیجه وعده الهی است چرا که یَدُ اللهِ مَعَ الجَماعَة.
وی انقلاب اسلامی را به عنوان «نسخه اصیل مردم سالاری» معرفی کرد و گفت: به واقع می‌توان ادعا کرد که نسخه واقعی مردم سالاری و نه مدل جعلی و آمریکایی آن از خلال پیروزی انقلاب و آن هم در پرتوی رابطه امام خمینی (ره) با امت شکل گرفت و این خود یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. احیای معنویت و اخلاق در جامعه رو به ابتذال پهلوی آن هم به دست خود ملت و البته احیای حس استقلال طلبی و عزت مندی و ظلم ستیزی و همچنین احیای روحیه مستضعف نوازی و محرومیت زدایی با پرچم عدالت خواهی با مدل سازمان‌دهی خدمات اجتماعی به دست خود مردم و نیروهای مردمی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در گام اول است که اکنون با عنوان مدل‌های تمدن ساز به مرحله‌ی خود سازی و جامعه پردازی گام دوم حتما قابل توسعه و تکمیل است.
وی با استناد به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تصریح کرد: اکنون که بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما شاهد فراز و فرودهایی در حرکت پرصلابت جمهوری اسلامی در این مسیر هستیم نشانه‌ها و نوسانات نبض جمهوری اسلامی به ویژه در سال‌های اخیر از ضرورت یک حرکت جدید و کاملا جوان محور برای تحولی عظیم در ساختار مدیریت کشور با ما سخن می‌گوید. اینجا سخن از سختی یک تحول عظیم در گام دوم انقلاب است که بیان آن در متن بیانیه گام دوم و خط مستقیم آن به دست خط امام امت و رهبر این انقلاب صادر شد.
وی با اشاره به گذشت دو سال از صدور بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: مخاطب اصلی راهبرد رهبری در این بیانیه جوانان و پیران آن حلقه‌های میانی یعنی جوانان نخبه کشور هستند، جوانانی که ذهنی فعال دارند و زبانی گویا دارند و در اقصی نقاط کشور هستند. امروز لازمه‌ی استمرار حرکت انقلاب اسلامی، ایمان عملی به راهبرد رهبری و گام برداشتن در مسیر گام دوم و زمینه سازی برای ورود جوانان به سطوح مدیریت ارشد است. برخی خستگان همچون لوکوموتیو کهنه و پوسیده هنوز در اتمسفر گذشته تنفس می‌کند و در مقابل فرماده کل قوا تن به تحول در ساختارهای کشور نمی‌دهند البته اشکال از ساختارهای کشور نیست اشکال از عادت است از مدیریت ناکارآمد و غیرعقلانی است که نمی‌خواهد اوضاع تغییر کند.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان حاضر در صحن علنی مجلس اظهار کرد: شما مستحضر هستید که گام دوم انقلاب باید فصل جدیدی از تاریخ انقلاب اسلامی را رقم بزند. در این مسیر رسالت مجلس نمایندگان بسیار سنگین و راهبردی است. در واقع ریل گذاری این مسیر برعهده مجلس است. مجلس یازدهم از طرفی پشتوانه تجربه ۱۰ مجلس قبلی را دارد و از طرف دیگر به عنوان اولین مجلس گام دوم می‌بایست تغییر نهادی در حکمرانی کشور را از خود شروع کند و نیز جهت و رفتار دولت‌های گام دوم را اصلاح نماید. به عنوان مثال یکی از موارد مهم انتظار مردم از این مجلس در راستای شفافیت در عمل به وظایف تقنینی و نظارتی خود است امیدوارم با اراده قوی شما طرح شفافیت آرا که مطالبه‌ای مردمی است به تصویب برسد تا مجلس شورای اسلامی در پیشگاه مردم سرزنش نشود.
قاضی‌زاده هاشمی در پایان نطق خود با اشاره به گذشت حدود یکسال از همه‌گیری کووید ۱۹ گفت: مردم خوب ما با این بیماری پیچیده دست و پنجه نرم می‌کنند و همکارانم در خانواده بهداشت و درمان از جان و دل به میدان فداکاری برای سلامت ملت آمده‌اند تا جان خویش را سپر سلامتی ملت کند. از همین جایگاه به خیل ارواح سفر کرده شهیدان جامعه پزشکی از صمیم قلب درود می‌فرستم و ضمن عرض خداقوت به فعالان جان برکف باید بگویم اگر در فرآیند تولید واکسن داخلی فرصت سوزی نمی‌شد شاید قبل از وارد شدن به فصل بهار زودتر به تولید واکسن داخلی می‌رسیدیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج