۱۰۹۱۴۶۷
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

پای وزیر ورزش هم به ماجرا باز شد

پیش از آغاز فصل گذشته لیگ برتر فوتبال، باشگاه فولاد‌خوزستان اقدام به جذب محمد بلبلی از سپیدرود رشت کرد.

روزنامه خراسان: پیش از آغاز فصل گذشته لیگ برتر فوتبال، باشگاه فولاد‌خوزستان اقدام به جذب محمد بلبلی از سپیدرود رشت کرد. به گزارش تابناک، امضای قرارداد با این بازیکن آن هم بدون صدور فسخ قرارداد با باشگاه قبلی‌اش باعث شد سپیدرودی‌ها به کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال شکایت کنند. از آن‌طرف بلبلی بعد از امضای قرارداد با فولاد و مشکلات پیش آمده، با استقلال به توافق رسید و به این باشگاه پیوست.

کمیته وضعیت بعد از بررسی این پرونده در چند مرحله، درنهایت محمد بلبلی را ۴ ماه و باشگاه فولاد را از ۲پنجره نقل‌و‌انتقالاتی محروم و به پرداخت‌۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد. در‌ادامه با درخواست تجدید‌نظر فولادی‌ها در کمیته استیناف، این حکم تایید شد تا این باشگاه خوزستانی با توجه به حضور در لیگ قهرمانان آسیا، برای پیگیری موضوع و بازشدن پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش به کاس‌ شکایت کند.

هرچند به دلیل این‌که حکم بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی از سوی کمیته استیناف، بعد از شروع فصل نقل‌وانتقالات اعلام شده بود، باشگاه فولاد توانست پیش از آغاز فصل جاری بازیکنان مدنظرش را جذب کند و محرومیت ذکر شده به ۲ پنجره بعدی موکول شد. بعد از به جریان افتادن شکایت فولادی‌ها در دادگاه عالی ورزش، باشگاه استقلال که یکی از خوانده‌های این پرونده به شمار می‌آید، با ارسال نامه‌ای به باشگاه فولاد اعلام می‌کند که طبق مصوبه مقام عالی وزارت ورزش «فقط دعاوی در قرارداد‌های با طرف خارجی، قابلیت ارجاع به فدراسیون بین‌المللی یا کاس را دارد».

در ادامه باشگاه استقلال با اشاره به این‌که شکایت وارده به کاس خلاف مصوبه وزیر ورزش است، از باشگاه فولاد درخواست رعایت مفاد این مصوبه و پس گرفتن شکایت را می‌کند. سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد در پاسخ به این نامه به ماده ۱۱۱ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون و بند ۳ ماده ۶۴ اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال استناد می‌کند که قوانین جاری فوتبال ایران به باشگاه فولاد برای شکایت به کاس‌ اجازه داده است. همچنین در این نامه ذکر شده طبق بند یک ماده‌۲۰ آیین‌نامه مقررات نقل‌وانتقالات تعیین وضعیت بازیکنان، در قرارداد‌های بین باشگاه‌ها و بازیکنان و دعاوی فی‌مابین آن‌ها حق مداخله به اشخاص ثالث داده نشده است.

باشگاه استقلال در این نامه اعلام کرده طبق مصوبه وزارت ورزش باشگاه فولاد حقی برای ثبت شکایت برای این پرونده در کاس ندارد، آن هم به‌دلیل این‌که فقط شکایت‌‌هایی که طرف خارجی داشته باشد، امکان ارجاع به فیفا و کاس را دارند. این در‌حالی است که باشگاه استقلال ۲ فصل پیش برای موضوع سوپرجام و اعلام قهرمانی پرسپولیس از سوی فدراسیون فوتبال که یک حکم داخلی و بدون طرف خارجی بود، به کاس شکایت کرد که البته این پرونده نیز با متحمل شدن هزینه‌هایی برای باشگاه خواهان بی‌نتیجه ماند.

در پرونده شکایت فولاد به کاس باشگاه استقلال فقط یکی از طرف‌های شکایت باشگاه فولاد‌خوزستان به حساب می‌آید و فدراسیون فوتبال،‌ محمد بلبلی و باشگاه سپیدرود، دیگر طرف‌هایی هستند که در این پرونده حضور دارند. تاکنون باشگاه استقلال و فدراسیون فوتبال پاسخی به نامه‌های فیفا برای کسب اطلاعات نداده‌اند. فولاد که به‌عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا باید در پلی‌آف این مسابقات به میدان برود، پیش از رسیدگی کامل به این پرونده، درخواست باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش در نیم‌فصل را کرده تا بتواند بازیکنان مدنظرش را جذب کند. قرار است کاس درباره این درخواست در روز‌های آینده تصمیم‌گیری کند.‌

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معراج عبدالهی

      وزیرورزش ولابی

    • بدون نام

      تیم فراقانونی نادی الاستقلال السعودی

      پاسخ ها

      • محمد

        خخخ نادی النگ السعودی

    • بدون نام

      آقای فتح اله زاده بچه های وزیر تو این مملکت چکارمیکنند پسران وزیر به چه کاری مشغولند .

    • شاپور

      اخرش خودشون لو دادن مسعود باباشونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج