۱۰۹۳۱۳۷
۲ نظر
۵۰۲۱
۲ نظر
۵۰۲۱
پ

درخشان‌ترین مستندهای سال؛ ببینید، ضرر نمی‌کنید

اگر از تماشای آثار بی‌کیفیت نمایش خانگی خسته شده‌اید، اگر فیلم‌های روز دنیا حالتان را خوب نمی‌کند، در این مطلب چند پیشنهاد ناب در حوزه «مستند» داریم. ریسک کنید و همین امروز یکی از این‌ها را تماشا کنید، قول می‌دهیم خوشتان بیاید.

برترین‌ها: اگر از تماشای آثار بی‌کیفیت نمایش خانگی خسته شده‌اید، اگر فیلم‌های روز دنیا حالتان را خوب نمی‌کند، در این مطلب چند پیشنهاد ناب در حوزه «مستند» داریم. ریسک کنید و همین امروز یکی از این‌ها را تماشا کنید، قول می‌دهیم خوشتان بیاید.
I'll Be Gone in the Dark
درخشان‌ترین مستندهای سال؛ ببینید، ضرر نمی‌کنید
سریال مستند «من در تاریکی گم می‌شوم» براساس کتابی به همین نام توسط «میشل مک نامارا» نوشته شده است و به قاتلی سریالی می‌پردازد که در دهه‌ی ۷۰ و ۸۰ میلادی به جان مردم کالیفرنیا می‌افتد و باعث قتل، تجاوز و سرقت‌های متعددی می‌شود. هر شش قسمت این مستند بازخورد بسیار خوبی از منتقدین دریافت کرده است.
Audrey
درخشان‌ترین مستندهای سال؛ ببینید، ضرر نمی‌کنید
در مستند «آدری» ساخته‌ی «هلنا کوآن»، پرده از زندگی «آدری هپبورن» زن افسانه‌ای برداشته می‌شود. این مستند درباره یکی از بزرگترین ستارگان مد و هالیوود است و فیلم‌های دیده نشده از زندگی «آدری» را نشان می‌دهد و زن پشت این شمایل را به نمایش می‌گذارد. از قحطی در زمان جنگ تا اسکار برای «تعطیلات رومی» در سال ۱۹۵۳، این مستند همه مهمترین وقایع زندگی «آدری هپبورن» را پوشش می‌دهد.
Allen v. Farrow
درخشان‌ترین مستندهای سال؛ ببینید، ضرر نمی‌کنید
مستند چهار قسمتی «آلن در مقابل فارو» این مستند اطلاعات بی سابقه‌ای درباره اتهامات «وودی آلن» به نمایش می‌گذارد. «دیلان فارو» دختر «میا فارو» بازیگر هالیوودی و همسر سابق «وودی آلن»، به صورت مفصل جزئیات اتهامات اخلاقی اش را نسبت به «آلن» در این مستند مطرح می‌کند. در سال ۱۹۹۲، «دیلان فارو» دخترخوانده آلن، او را به آزار و اذیت جنسی متهم کرد و اگرچه تحقیقات مدرکی برای اثبات گناه «آلن» پیدا نکرد، اما وی نزدیک به سه دهه است که با این اتهامات رو به رو است.
Pretend It's a City
درخشان‌ترین مستندهای سال؛ ببینید، ضرر نمی‌کنید
مستند هفت قسمتی هیجان‌انگیز و غیرمنتظره «وانمود کنید اینجا یک شهر است» ساخته‌ی «مارتین اسکورسیزی» است. این مستند، نیویورک را با نگاه به جنبه‌های مختلف توریستی «فرن لبوویتز» نویسنده‌ی معروف؛ از پول و مترو و هنر گرفته تا چگونگی پیاده‌روی در میدان تایمز بررسی می‌کند. در طول مسیر، گذشته‌ی خود لبوویتز مورد توجه قرار می‌گیرد؛ گذشته‌ای که با کنجکاوی مداوم و تلاش برای استقلال، تقویت و طی شده است.
The Last Dance
درخشان‌ترین مستندهای سال؛ ببینید، ضرر نمی‌کنید
مینی سریال «آخرین رقص» یک مستند برای عاشقان بسکتبال است که توسط شبکه ها‌ی نتفلیکس و ESPN پخش شده است، «آخرین رقص» برنده جایزه امی در بخش بهترین مستند شد. این مستند به بخش‌هایی از زندگی «جردن»، دوران طلایی تیم شیکاگو بولز و تصاویری دیده نشده از فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۸ مسابقات NBA به نمایش می‌گذارد.
Dick Johnson is dead
درخشان‌ترین مستندهای سال؛ ببینید، ضرر نمی‌کنید
مستند «دیک جانسون مرده است» به کارگردانی و نگارش «کریستن جانسون»، دختر دیک است. این مستند درباره‌ی دختری است که پدرش دچار زوال عقل شده است. او در این فیلم از روش‌های ابداعی و خارق‌العاده استفاده کرده تا کاری کند که پدر روانپزشک و ۸۶ ساله‌ی او، بمیرد؛ این در حالی است که امیدوار است تا سینما به او کمک کند که زمان را تغییر دهد، به درد‌ها بخندد و کاری کند که پدرش برای همیشه زنده بماند. «جاستین چنگ» منتقد لس آنجلس تایمز درباره‌ی این مستند گفت: این فیلم یک اثر خنده‌دار درباره مرگ است؛ همین باعث می‌شود که یک فیلم آزاردهنده درباره زندگی باشد.
time
درخشان‌ترین مستندهای سال؛ ببینید، ضرر نمی‌کنید
«سیبیل فاکس ریچاردسون» که شوهرش به جرم سرقت بانک در زندان است از زندگی خودش و فرزندانش و همچنین تلاش‌هایش برای لغو حکم طولانی و ناعادلانه شوهرش فیلم گرفته است. این مستند نگاهی انتقادی به سیستم زندان‌های آمریکا دارد و آن‌ها را به برده‌داری محکوم می‌کند، اما برخلاف مستند‌های دیگری از این قبیل «زمان» خودش را بسیار به شخصیت نزدیک می‌کند و در خلق صمیمیت موفق است.
On the Record
درخشان‌ترین مستندهای سال؛ ببینید، ضرر نمی‌کنید
مستند جذاب و متفاوت «ضبط شده» درباره اذیت و آزار جنسی توسط اشخاص مشهور است که توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد. این مستند به بازگویی اتهامات جنسی مطرح شده نسبت به «راسل سیمونز»، غول عرصه رپ می‌پردازد. «ضبط شده» به کارگردانی «کربی دیک» و «ایمی زیرینگ» سومین مستندی است که توسط «کربی دیک» درباره زنانی ساخته شده است که مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند؛ زنانی که به خاطر حفظ موقعیت شغلی خود تا مدت‌ها سکوت کرده و درباره این تجربه تلخ و دردناک با کسی صحبت نکردند.
Atlanta's Missing and Murdered: The Lost Children
درخشان‌ترین مستندهای سال؛ ببینید، ضرر نمی‌کنید
«قتل و آدم‌ربایی در آتلانتا: کودکان گمشده» این مستند روایت شهر آتلانتا اواخر دهه ۱۹۷۰ و اوایل دهه ۱۹۸۰ است که به خاطر قتل و ناپدید شدن دست‌کم ۳۰ کودک و نوجوان در وحشت فرو رفته است. قربانیان سیاهپوست و اغلب فقیر بودند که در رسانه‌ها از آنان با عنوان «کودکان خیابانی» یاد شده که در جامعه‌ای بحران زده به دنیا آمده بودند، با گذشت بیشتر از چهل سال از وقوع این قتل‌های فراموش‌نشدنی، مستند «کودکان گمشده» به سراغ خانواده و بستگان این کودکان رفته و ثابت می‌کند این کودکان در خانواده‌هایی دوست‌داشتنی پرورش پیدا کرده، زندگی خوبی داشتند و به شکل دردناکی به قتل رسیده‌اند.
The Painter and the Thief
درخشان‌ترین مستندهای سال؛ ببینید، ضرر نمی‌کنید
«باربارا کیسیلکووا»، نقاش اهل جمهوری چک، وارد رابطه‌ای دوستانه‌ و غیرطبیعی با دزدی می‌شود که دوتا از نقاشی‌هایش را دزدیده است. مستند«نقاش و دزد» مفاهیم فراوانی درباره‌ی شرایط و روابط انسان‌ها ارائه می‌دهد، همچنین این مستند جایزه‌ی ویژه‌ی هیأت داوران برای داستان‌گویی خلاقانه را از جشنواره‌ی «ساندنس» دریافت کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا ک ...

    • بدون نام

      مرسی از این مطلب مفید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج