جاباما
۱۰۹۳۵۰۹
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

کامیابی‌نیا: وزیر پاس‌های خوشگلی می‌دهد

کامیابی‌نیا بعد از مدت‌ها سکوت در گفتگویی به اتفاقات چند وقت اخیر این تیم و حضور در فینال آسیا پرداخته است.

ورزش سه: کامیابی‌نیا بعد از مدت‌ها سکوت در گفتگویی به اتفاقات چند وقت اخیر این تیم و حضور در فینال آسیا پرداخته است.

کمال کامیابی نیا در ششمین فصل حضورش در پرسپولیس، اکنون در اوج آمادگی و البته محبوبیت قرار دارد. او طی پنج بازی اخیر با حضور در پست دفاع میانی و در کنار دیگر هم‌تیمی‌هایش به آمار ۵ کلین شیت رسیده است. او بعد از مدت‌ها سکوت اکنون در گفتگویی با خبرنگار ما درباره ماجراهای چند وقت اخیر حول خودش صحبت کرده که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید.

با توجه به اینکه مدت‌هاست صحبتی نکردی، اول درباره اینکه دومین فینال آسیایی را تجربه کردی و البته نتوانستی به جام دست پیدا کنی.

ما حدود یک ماه در قطر روزهای خوبی را داشتیم و بچه‌ها با هم هماهنگ شده بودند. بازی‌ها هر سه روز یک بار بود اما با توجه به شرایط اردویی و تغذیه و استراحت مناسب، علیرغم سختی‌هایی که داشتیم خوشبختانه به فینال رسیدیم. فکر می‌کنم فاصله بین فینال و نیمه نهایی به ضرر ما شد. می‌توانستیم در فینال نتیجه خوبی بگیریم اما برنامه به شکلی بود که بعد از نزدیک به دو ماه وارد این بازی می‌شدیم. ۴-۳ بازیکن تیم ما محروم بودند و پیش از فینال هم دو بازی داخلی ما به تعویق افتاد. بهرحال علیرغم اینکه بازی خوبی به جا گذاشتیم نتوانستیم برنده باشیم. این دومین فینال من بود اما کادرفنی صلاح دانست که بازی نکنم و این دومین فینال هم حسرت بزرگی برای من شد. فکر می‌کنم می‌توانستیم قهرمان شویم. پتانسیل خوبی داشتیم و می توانستیم اولسان را ببریم.

فکر می‌کنی فینال دیگر برای تو حسرت شود یا شاید شانس حضور در سومین فینال و دستیابی به جام را خواهی داشت؟

کسی که در پرسپولیس بازی می‌کند باید همیشه هدف قهرمانی داشته باشد. ما دوباره تلاش خواهیم کرد تا در دوره‌های بعدی هم بجنگیم و علیرغم سختی که دارد با اعتمادبنفسی که کسب کرده‌ایم دوباره به مراحل بالاتر برویم. امیدوارم برنامه ریزی و حمایت خوبی شود تا نتایج ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ را تکرار کنیم.

فصل بیستم را در شرایطی شروع کردید که نتایج در ابتدا به کام شما نبود. تصور می‌شد بعد از چهار قهرمانی دیگر انگیزه‌اش را ندارید و البته جدایی چند مهره تاثیرگذار هم در آن نقش داشت.

یک سری بازیکنان از ما جدا شدند، یک سری هم به ما اضافه شدند. درست است که در لیگ قهرمانان نتیجه گرفتیم اما شرایط لیگ متفاوت است و زمان می‌برد تا بازیکنان جدید با هم هماهنگ شوند. ما بازی‌هایی را هم از دست دادیم و در ۱۰ بازی اول ۱۵ امتیاز بگیریم اما خوشبختانه در ۵ بازی بعدی ۱۵ امتیاز گرفتیم و جبران کردیم. فینال آسیا را از دست داده بودیم و دچار افت روحی شدیم. بازیکنان خوبی داریم و کم کم شرایط خودمان را به دست آوردیم.

کمی هم درباره شرایط خودت صحبت کنیم. حضور در پست جالب دفاع آخر چطور است؟

درباره من که بخواهیم صحبت کنیم باید یک کتاب بنویسیم! یک سری اتفاقات افتاد که خودم هم دوست ندارم آن را باز کنم و تنها چیزی که می‌خواهم بگویم این است که با تمام وجود برای تیم بازی می‌کنم. تمرین می‌کنم و با تمام وجود بازی می‌کنم. هر پست شرایط و سختی‌های خاص خودش را دارد. خدا را شکر توانستیم جا بیفتم و به تیم کمک کنم. مهمترین هدف من این بود که بتوانم جوری عمل کنم که جای خالی بازیکنان احساس نشود و امیدوارم رضایت کادرفنی و هواداران رضایت داشته باشند.

5 کلین شیت در این پست باعث شده تا حتی احتمال نیمکت نشینی کنعانی زادگان هم وجود داشته باشد و حسین کار سختی برای پس گرفتن جایگاهش دارد.

کادرفنی هستند که نظر می‌دهند. من سعی کردم با تمام تمرکزم بازی کنم. فوتبال خارجی زیادی دیدم و روی این موضوع مدافعان آنها به چه شکل عمل می‌کنند و جاگیری‌شان به چه شکل است. آقا سیدجلال هم کمک زیادی کردند. هافبک دفاعی عملکرد متفاوتی دارد. او دنبال توپ‌گیری است و شرح وظایف متفاوتی است و اگر به همان شکل در پست دفاع میانی عمل کنی، کار سخت می‌شود. سیدجلال صحبت‌های زیادی به صورت خصوصی با من انجام داد. آقا یحیی هم پیش از بازی با گل گهر شخصا با مدافعان کار کرد و نکات مثبتی را به ما گفتند. خدا را شکر توانستیم در این ۵ هفته گل نخوریم و امیدوارم همین روند را ادامه داریم و تا پایان فصل به هدف بزرگ مان برسیم و هواداران را خوشحال کنیم.

با توجه به خصوصیات جنگندگی‌ات و البته اینکه خطای زیادی با توجه به پست تخصصی‌ات می‌کردی، با حضورت در پست مدافع میانی این نگرانی وجود داشت که شاید با تکرار این موضوع نتوانی در این پست خوب عمل کنی.
کمالی که الان می‌بینید نسبت به گذشته خیلی فرق کرده! هم از نظر رفتاری و فنی متفاوت شدم و پخته‌تر شدم. در این پست نمی‌توانی خطا بدهی. وقتی هافبک دفاعی هستی، می‌دانی که پشت سرت مدافع آخر هست اما در دفاع میانی، دیگر هیچکس نیست. همه بازیکنان به هم البته کمک می‌کنند و امیدوارم این روند خوب را ادامه بدهیم و به هدف خودمان در پایان فصل برسیم.

هواداران هم استقبال و حمایت خوبی از تو داشتند. این نکته که در پست غیرتخصصی به خوبی عمل کردی، موردتوجه آنها قرار گرفته.

همیشه هواداران به من لطف داشتند. از بچگی برای تشویق پرسپولیس به استادیوم و محل تمرین می‌رفتم. خودم باورم نمی‌شد که یک روز افتخار پوشیدن پیراهن پرسپولیس نصیبم شود اما اکنون که این اتفاق برایم افتاده به بهترین شکل به دنبال لذت بردن از آن هستم. تا جایی که می‌شود سعی می‌کنم با تمرینات زیاد و مناسب و زندگی سالم، بتوانم با آمادگی مناسب در خدمت تیم باشم. خدا را شکر تاکنون اینطور بوده و امیدوارم تا جایی که می توانم به تیم و کادرفنی کمک کنم.

پست‌های زیادی را در دوران فوتبالی‌ات تجربه کردی. بیشتر هم در پست مهاجم عمل کردی و کم کم به خط دروازه نزدیک شده‌ای.

من در راه آهن و مس کرمان مهاجم بودم. در تیم‌های پایه هم مهاجم بودم و چند دوره آقای گل تهران شدم. شرایط الان به شکلی شده که به پست دفاع میانی بروم. خودم پست هافبک دفاعی را دوست دارم ولی الان شرایط تیم و صلاح کادرفنی این بوده که در این پست به میدان بروم و امیدوارم بتوانم رضایت آنها را به دنبال داشته باشم.

با این حال تو هنوز شانس حضور در تیم ملی را داری، فکر نمی‌کنی این تغییر پست باعث از دست دادن این شانس توسط تو شود.

صد درصد به تیم ملی فکر می‌کنم. من در دوره آقای کی روش هم شرایط خوبی داشتم اما مصدومیت کتفم باعث شد تا از تیم ملی دور شوم. مطمئن هستم می‌توانم شرایط حضور دوباره در تیم ملی را در دوره آقای اسکوچیچ را هم به دست بیاورم. آقای اسکوچیچ هم شناخت خوبی از من دارد و قبل از اینکه به پرسپولیس بیایم، در دوره حضورشان در فولاد مرا می‌خواستند. اگر دعوت شوم که با تمام وجود خواهم کرد و اگر نشدم از صمیم قلب برای تیم ملی آرزوی اتفاقات خوب را خواهم داشت. در وهله اول اکنون باید سعی کنم تا شرایط مطلوب بدنی و فنی خودم را به بالاترین حد ممکن برسانم.

در دوره‌ای در پرسپولیس حاضر هستی که تمام این سال‌ها در کورس دستیابی به جام و روند صعودی قرار داشتی. حضور 5 ساله در پرسپولیس و کسب عناوین مختلف و دو بار حضور در فینال آسیا که پیش از این طی این بازه زمانی اتفاق نیفتاده بود.

شرایط خوبی را در دوره برانکو داشتیم و اسکلت تیم را به خوبی حفظ کردند. بازیکنانی که جدا شدند خیلی‌ها به اروپا و لیگ قطر رفتند. اینجا پرسپولیس است و وقتی پیراهن آن را بر تن می‌کنی باید تفکر قهرمانی داشته باشی. اگر چنین حسی را نداشته باشی اولین کسی که ضرر می کند خود بازیکن است. بازیکنانی که طی این سالیان آمدند تفکرات بزرگی داشتند. بزرگان خوبی هم داریم و آقای سیدجلال حسینی هم به خوبی بازیکنان را راهنمایی می کنند و از سوی دیگر هواداران به خوبی تیم را حمایت می کنند. در ادامه هم یک انتخاب خوب که حضور آقای گل محمدی بود. ایشان بهترین گزینه بودند و خدا را شکر با آقایحیی هم توانستیم بهترین نتایج را بگیریم و امیدوارم آقا یحیی بمانند و قهرمان آسیا شوند. تیم ما این پتانسیل را دارد که قهرمان آسیا شویم.

تفاوت بازی‌های آسیایی و داخلی به چه شکل است؟

بازی‌های آسیا با توجه به حضور بازیکنان خارجی تاثیرگذار، خیلی سخت‌تر است. اما در بازی‌های داخلی تیم‌ها خیلی بسته جلوی ما بازی می‌کنند و این کار را سخت می‌کنند. در آسیا اما تیم‌ها با توجه به کیفیت و بازیکنانی که در اختیار دارند، شرایط بهتر و برابری را دارند.

حضور در پس دفاع میانی، عملکرد گلزنی و جاگیری‌ات در فاز تهاجمی تیم در ضربات ایستگاهی چطور است؟

جاگیری‌هایم بهتر شده و گلی که به آلومینیوم راضی کننده بود. باید تمرکز بیشتری داشته باشم و می‌توان روی جاگیری و ضربات ایستگاهی به نتیجه و گل رسید. یک پوئن مثبت برای ما استفاده مناسب از ضربات ایستگاهی بود و خوشحالم که به نتیجه هم مطلوب شد.

در نیم فصل دوم تیم تقویت می‌شود و اضافه شدن بازیکنان علاوه بر اینکه باعث تقویت تیم می‌شود، ترافیک زیادی را هم شکل می‌دهد.

پرسپولیس 25 بازیکن آماده دارد که کادرفنی تنها می‌تواند از 11 بازیکن در ترکیب سود ببرد. کادرفنی اما برای هر بازی برنامه ریزی خاص خودش را دارد. مهم نیست چه کسی بازی کند و مهم نتیجه گیری تیم است. پرسپولیس باید در هر پست دو بازیکن خوب در اختیار داشته باشد. ما بازی‌های سختی را چه در لیگ داخلی و آسیا داریم. شرایط به شکلی است که مسلما به همه بازی می‌رسد و مهم این است که تیم به نتیجه و هدف خود برسد. شرایط اکنون برای ما سخت است و در نیم فصل دوم تیم‌ها به سختی امتیاز می‌دهند. باید تلاش بیشتری داشته باشیم و باید سعی و تلاش کنیم و برای بار پنجم به قهرمانی برسیم. می‌توانیم البته به آن برسیم و هدف ما قهرمانی است و چه در لیگ برتر و جام حذفی و آسیا برای این هدف می‌جنگیم.

درباره کری‌های آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات هم می‌خواستیم نظرت را بدانیم. این مساله حواشی زیادی هم شکل داده است.

والله به خدا کری قشنگ است. کری که با احترام باشد هم پرسپولیسی و هم استقلالی‌ها برای هم کری بخوانند اما باید همراه با توهین نباشند.

اما وقتی وزیر به این شکل واضح کری می‌خواند، شائبه حمایت برای موفقیت هم شکل می‌گیرد.

آخه وزیر داخل زمین چه حمایتی می‌تواند از ما داشته باشد؟ آقای آذری جهرمی می‌تواند به ما داخل زمین پاس گل بدهد؟ آقای جهرمی می‌تواند پاس تو در بدهد؟ نکند آقای وزیر به ما پاس های تودر خشگل می‌دهد! خب دوست دارد که کری بخواند و باز دم ایشان گرم که خیلی صادقانه و شفاف می‌آید و می‌گوید پرسپولیسی هستم. او لذت می‌برد از پرسپولیسی بودنش. والا می گویند حمایت اما ما ندیدیم آقای جهرمی برای ما پنالتی بگیرد. او کری خوانده و توهین به کسی نکرده است. استقلالی‌ها بیایند و کری بخوانند و توهین نکنند.

از مشکلات مالی باشگاه چه خبر؟

ما تا به امروز 20 درصد قراردادمان را گرفتیم. من صادقانه می‌گویم که حاضرم قراردادم شفاف شود و در این شش سالی که در تیم بودم حاضرم قراردادم منتشر شود. من دوست دارم و رضایت می دهم که قراردادم منتشر شود و همه بدانند که چقدر گرفتم و به چه شکل گرفتم.

اینکه اینقدر راحت از انتشار قراردادت می‌گویی به این خاطر نیست که شاید دو قرارداد بسته باشی؟

نه، اصلا. مشکلی نیست و قرارداد بازیکنان پرسپولیس و شخص مرا اعلام کنند. چیزی که بستیم و تعهد به باشگاه داریم. حالا در این 4-3 سال اخیر که در لیگ قهرمانان آسیا بودیم اندازه 20 برابر قراردادمان درآمدزایی کردیم. اصلا منتی نیست و قراردادی است که بسته‌ایم و وظیفه‌مان است که بهترین شکل برای باشگاه کار کنیم. شرایط ما سخت است و الان تنها 20 درصد گرفتیم. باشگاه هم تمام تلاشش را می کند اما یک سری بدهی از گذشته ضربه بزرگی به باشگاه وارد کرد. باز هم هستند و می‌آیند! اما امیدوارم باشگاه بازیکنان فعلی تیم را هم حمایت کنند. همه تا به امروز 20 درصد گرفتند. ما شرایط باشگاه را درک کردیم و امیدوارم باشگاه هم شرایط ما را درک کنند. الان نیم فصل شده ولی می دانیم که باشگاه هم کار می کند اما امیدوارم که مشکلات هر چه زودتر حل شود.

اما مشکل موضوع مربوط به بدهی بازیکنان و مربیان خارجی مطمئنا در آینده هم وجود خواهد داشت.

به نظرم طی 3-4 سال آینده مشکلات و بدهی بازیکنان و پرونده‌های خارجی حل شود و به نفع آنها شده است. امیدوارم مدیریت خوبی صورت گیرد و باشگاه این موضوع را هم در نظر بگیرد که بازیکنان فعلی را هم در نظر بگیرد. امیدوارم در سال‌های آینده مشکلاتی اینچنین پیش نیاید و مدیران وقت تنها روی مسائل روتین باشگاه و بازیکنان تمرکز کنند و بتوانند حتی تیم‌های پایه را تقویت و حمایت کنند. اینکه بتواند نسبت به درآمدزایی خود به شرایط روزمره و برنامه ریزی برای حمایت تیم بپردازد و مشکلاتی اینچنینی را نداشته باشیم.

در پایان فقط باید بگویم که جای هواداران روی سکوها خیلی خالی است و همه ما دلتنگ آنها شده‌ایم. امیدوارم به خوبی پروتکل‌ها را رعایت کنند تا این زنجیره کم و کمتر شود و بتوانیم خیلی زود از این بحران هم عبور کنیم. فصل گذشته این موقع کرونا نبود و هواداران را در کنار خودمان داشتیم و خیلی خوب بود. جا دارد بار دیگر به خانواده محترم انصاریان و میناوند هم تسلیت بگویم. خیلی جای انصاریان و میناوند خالی است. دو پرسپولیسی که خیلی حامی تیم بودند و کمک می‌کردند، خصوصا آقا مهرداد. سالی که می‌خواستم به ترکیه بروم یکی از دلایلی که نرفتم آقا مهرداد بود که خیلی پافشاری کرد و می‌خواستند با توجه به شرایط تیم بمانم که در نهایت از مشورت ایشان استفاده کردم. برای هیچکس فوت این عزیزان باورکردنی نیست و امیدوارم خدا به خانواده‌شان صبر بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اتفاقا پاس پشت پا میده بنده خدا خبر نداری

    • مجید

      .... وزیر پاس نمیده ولی پشت پا خوب میندازه

    • موری

      قبل ازلیگ والان فصل نقل وانتقالات پاس میدن ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج