جاباما
۱۰۹۴۴۶۲
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

محرز: واکسن کوو درحال ساخت است

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا و محقق مسوول مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن "کوو ایران برکت" با انتقاد از برخی بی‌اعتمادی‌ها نسبت به تولیدات دارویی ایران، گفت: واکسن "کوو ایران برکت" تحت برترین استانداردهای بین‌المللی در حال ساخت است.

خبرگزاری ایرنا: عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا و محقق مسوول مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن "کوو ایران برکت" با انتقاد از برخی بی‌اعتمادی‌ها نسبت به تولیدات دارویی ایران، گفت: واکسن "کوو ایران برکت" تحت برترین استانداردهای بین‌المللی در حال ساخت است.

دکتر مینو محرز در خصوص وجود برخی حساسیت ها در جامعه در ارتباط با استفاده از واکسن ایرانی کرونا اظهار کرد: بخشی از مردم نسبت به هر محصول ساخت ایران از جمله دارو یا واکسن بدبین هستند و معتقدند که تولیدات دارویی ایران تاثیرگذاری لازم را ندارد، در حالی که به طور حتم اینطور نیست.

وی افزود: در حوزه دارو یا واکسن یک مقدار از ‌این واکنش ها به رفتار پزشکان و تعریف آنها از محصولات خارجی برمی گردد؛ بنابراین پزشکان باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

محرز تاکید کرد: بنده با برخی صحبت ها دال بر اینکه جنس ایرانی بی کیفیت است و گاها نیز در جامعه شنیده می شود، به طور کامل مخالفم و به مردم توصیه می کنم که برای توسعه اقتصاد کشور در بخش های مختلف از محصولات ایرانی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، بر روی سه داوطلب آغاز شد.

۵۶ داوطلب در مرحله اول تست انسانی این واکسن حضور دارند که از مجموع ۵۶ داوطلب فاز اول مطالعه بالینی این واکسن تاکنون ۳۵ داوطلب تزریق دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و تا آخر هفته جاری تزریق برای ۲۱ نفر باقیمانده انجام می‌شود.

۲ هفته بعد از آخرین تزریق دوم داوطلبان، آخرین نمونه گیری خون آنها انجام می شود که با انجام این کار، مطالعات مرحله اول تست انسانی واکسن کرونا در نیمه اسفندماه پایان می یابد و پس از آن نتایج مطالعه فاز یک به سازمان غذا و دارو ارسال می شود.

از ۹ دی تا ۱۸ بهمن همه داوطلبان نخستین تزریق واکسن خود را دریافت کردند و تا نیمه اسفند امسال، تزریق دوم تمام داوطلبان و پیگیری ۲۸ روز آنها پایان می یابد.

براساس برنامه ریزی های انجام شده در صورت تایید نتایج فاز اول و پروتکل فاز بعدی تا پایان اردیبهشت سال آینده نتایج فاز دوم مطالعه به پایان می رسد. قرار است فازهای دوم و سوم این مطالعه بالینی همزمان آغاز شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرویز

      اگرقراراست بمیریم باواکسن خودی باشه بهتره ..من به واکسن روسی وچینی اصلا اعتمادی ندارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این واکسن ژنومش را از چین وارد کر ن برادر اینها کاری از دستشان بر نمی اید هروقت پراید درست شد که ژنومش امریکای کره ای هست واکسن هم درست می شود

    • بدون نام

      تو دیگه چوپان دروغگویی، مشخصه که دستت با شرکت های داروسازی تو یک کاسه است

    • بدون نام

      شما که ژنوم واکسن رو از چین گرفتید. دیگه انقدر فیلم بازی کردن نداره. اون واکسن لعنتی رو زودتر انبوه سازی کن بزار مردم راحت بشن. ما هم میگیم واکسن ایرانیه و از صفر تا صدش کار متخصص های داخلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی خوبی دمت گرم

      • عبالک

        چرا اینقدر بدبینی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج