۱۰۹۵۳۸۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کدام گزینه به شکست‌های تاج پایان می‌دهد؟

رئیس جدید کار بسیار سختی برای به ساحل رساندن کشتی توفان‌زده فوتبال به ساحل آرامش خواهد داشت. با این حال تاج‌برداری از فوتبال به‌خودی خود اتفاق مثبتی خواهد بود!

روزنامه فرهیختگان: رئیس جدید کار بسیار سختی برای به ساحل رساندن کشتی توفان‌زده فوتبال به ساحل آرامش خواهد داشت. با این حال تاج‌برداری از فوتبال به‌خودی خود اتفاق مثبتی خواهد بود!

ساعت ۱۰ صبح امروز مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال که به خاطر ایرادهای فیفا به اساسنامه فدراسیون با تاخیر زیادی مواجه شد، در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود تا سرنوشت رئیس این فدراسیون با رای ۸۷ عضو مجمع مشخص شود. امروز همچنین تکلیف نواب‌رئیس و اعضای هیات‌رئیسه نیز مشخص خواهد شد. کیومرث هاشمی، مصطفی آجرلو، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و علی کریمی کاندیداهای نهایی برای ریاست فدراسیون هستند و این درحالی است که صلاحیت دیگر کاندیدای این بخش یعنی بهاروند احراز نشد، شخصی که بعد از استعفای مهدی تاج(در دی‌ماه ۹۸) به‌عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد تا مسیر رئیس سابق را ادامه بدهد و فوتبال ایران با چالش‌های مختلف مثل بحران بزرگ مارک ویلموتس دست‌وپنجه نرم کند.

کیومرث هاشمی رئیس سابق سازمان ملی المپیک که خیلی‌ها او را گزینه وزارت ورزش در انتخابات آینده می‌دانند؛ علیرضا رحیمی، غلامرضا بهروان و پریا شهریاری را به‌عنوان نواب‌رئیس پیشنهادی معرفی کرده است. برنامه‌های او حول ۶ محور اقتصاد فوتبال، تحول در نظام باشگاه‌داری، ارتقا و پیشرفت تیم‌های ملی، تعامل و ارتباطات بین‌الملل، رشد و پیشرفت فوتبال و مبارزه با فساد اعلام شده است.

مصطفی آجرلو، مدیرعامل پیشین پاس، استیل آذین و تراکتورسازی تبریز که نواب‌رئیس پیشنهادی‌اش حسن نصراصفهانی، امیرحسین(سعید) فتاحی و لیلاسادات محمدیان هستند جزء نفراتی است که امید زیادی به برنده شدن در این انتخابات دارد چراکه خیلی‌ها او را منتسب به رئیس مجلس می‌دانند و خودش را نیز یک مدیر فوتبالی می‌داند که به جنگ مدیران غیرفوتبالی آمده است! فوتبال فردا را با هم بسازیم و فوتبال مستقل، قدرتمند و ثروتمند، شعارهاى مصطفی آجرلو است. او همچنین برنامه‌اى را با عنوان چشم‌انداز ۱۰ ساله فوتبال ایران و افق ۱۴۱۰ را در اختیار اعضاى مجمع فدراسیون قرار داد.

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم که گفته می‌شود در دقیقه ۹۰ توانسته از ردصلاحیت شدن جان سالم به در ببرد منصور قنبرزاده و حیدر بهاروند را به‌عنوان نواب‌رئیس اول و دوم پیشنهاد کرد که اولی انصراف داد و دومی رد صلاحیت شد. شهره موسوی دیگر نایب‌رئیس پیشنهادی وی است. برنامه محوری و وفاق ملی محورهای اصلی برنامه این کاندیدا به‌شمار می‌رود. علی کریمی کاپیتان و مربی پیشین تیم ملی هم دیگر کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال است و نواب‌رئیس پیشنهادی‌اش مهدی مهدوی‌کیا، سعید دقیقی و فاطمه علیپور هستند. کریمی در مناظره تلویزیونی کاندیداها شرکت نکرد و ترجیح داد برنامه‌هایش را در یک برنامه اینترنتی مطرح کند که اجازه پخش نگرفت. خیلی از اهالی فوتبال از وی حمایت کردند اما اکثرشان تاکید دارند که او به خاطر نداشتن لابی قدرتمند در مجمع شانسی برای پیروزی نخواهد داشت.

جدا از اینکه امروز چه کسی روی میز ریاست فدراسیون خواهد نشست باید به این مهم اشاره کرد که مدت‌هاست که حال فوتبال اصلا خوب نیست. فوتبال ایران درحال حاضر به خاطر زحمات مدیرانش طی سال‌های اخیر(مهدی تاج و اطرافیانش) با چالش‌ها و بدهی کلان مواجه است، خطر ویلموتس هنوز رفع نشده و تیم ملی هم ممکن است برای نخسین بار در همان مرحله اول انتخابی جام‌جهانی حذف شود. به این ترتیب رئیس جدید کار بسیار سختی برای به ساحل رساندن کشتی توفان‌زده فوتبال به ساحل آرامش خواهد داشت. با این حال تاج‌برداری از فوتبال به‌خودی خود اتفاق مثبتی خواهد بود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج