۱۰۹۵۷۲۸
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

سلام به باندبازی، خداحافظ عقلانیت

من فقط می‌توانم با این عنوان شروع کنم که سلام مجدد به باندبازی و قبیله‌گرایی.

روزنامه اعتماد: من فقط مي‌توانم با اين عنوان شروع كنم كه سلام مجدد به باندبازي و قبيله‌گرايي. باندبازي‌ و قبيله‌گرايي كه ما از آن مي‌گفتيم و كسي گوش نمي‌كرد به همراه بي‌توجهي مسوولان امر در زمان‌هاي مختلف نسبت به اين باندي كه در فدراسيون فوتبال درست شده بود، باعث شد اتفاقي كه ديديم در انتخابات فدراسيون فوتبال رخ بدهد. در ادامه بايد به تعبيري بگوييم خداحافظ عقلانيت. واقعا وزارت ورزش مجددا در مهندسي انتخابات رفوزه شد و آبروي هرچه مهندس و مهندسي كردن را برد.

ضمن اينكه بنده هميشه اعتقاد دارم كه تمام كشورها براي فدراسيون‌هاي ورزشي‌شان از جمله فوتبال مهندسي منطقي و اصولي مي‌كنند و افرادي را انتخاب مي‌كنند كه از كارآمدي و عقلانيت و بصيرت خوب برخوردارند. برنامه‌ريزند و هدف مشخص شده دارند. آنها به لحاظ شكلي انتخابات‌شان را آن‌قدر قشنگ و آگاهانه برنامه‌ريزي مي‌كنند كه صداي مجامع بين‌المللي هم در نمي‌آيد. ولي محتواي قضيه مهندسي شده است. متاسفانه وزارت ورزش ما براي بار دوم در مهندسي‌اش موفق نشد و اين نشان مي‌دهد كه آنها توانايي مهندسي كردن را ندارند و به سراغ افرادي مي‌روند كه در گذشته از لحاظ مديريتي رفوزه شده بودند. اگر به دنبال يك نيروي كارآمد مي‌رفتند كه از يك سابقه و تجربيات خوب برخوردار بود، مي‌شد بهتر از اين عمل كرد.

آرايي كه علي كريمي به دست آورد نشان داد كه جدا از بحث باندبازي، در فدراسيون فقط فوتبال مطرح نيست. اين نشان داد كه فوتبال ابعاد سياسي، اقتصادي، فرهنگي و تبعات اجتماعي دارد. اين دسته آرا نشان داد كه فوتبالي‌ها بايد فكري مدبرانه مي‌كردند درخصوص معرفي يك فرد فوتبالي كه از يك كاريزماي خوب مديريتي، تحصيلي و تجربي برخوردار بود. فوتبالي‌ها از ظرفيت‌هاي خودشان به خوبي استفاده نكردند. اين گروه قابليت‌هاي خوبي دارند. يعني افرادي دارند كه تحصيلات عاليه دارند، هم بازيكن ملي بودند در گذشته و هم تجربه مديريتي داشتند. خودشان نرفتند و اين يك هشدار بود به فوتبالي‌ها كه از اين به بعد هم بايد يد واحد باشند هم از يك فردي استفاده كنند كه كاريزماي سه شاخص اعلام شده را داشته باشد.

اعتقاد راسخ دارم كه هيچ اتفاق خاصي در چهار سال‌ آينده رخ نخواهد دارد. تفكر حاكم بر اتفاقات جديد، منظور خلاقيت‌ها و كارآمدي‌ها، رقم نخواهد زد و چه خوب بود كه اگر وزارت ورزش بنا بود سرمايه‌گذاري روي افراد داشته باشد، فردي كه قابليت راي‌آوري داشته باشد، در درجه اول اغفال كساني نمي‌شدند كه در دور زدن استاد هستند. وزارت ورزش مهره‌چيني‌هايي در فدراسيون فوتبال كرد كه قابليت راي گرفتن براي مهره وزارت را نداشتند و استاد دور زدن هم بودند.

براي رييس جديد آرزوي موفقيت مي‌كنم ولي بعيد مي‌دانم قدرت چانه‌زني ديپلماسي چه در عرصه ورزش و چه در عرصه سياسي را داشته باشد. در مجموع مي‌توانم بگويم با توجه به شواهد و قرائن اتفاق جديدي در فوتبال شاهد نخواهيم بود. بحث استقلال ايشان هم مطرح است. نوع راي و نوع لابي اتفاق افتاده در انتخابات فدراسيون فوتبال نشان مي‌دهد كه بناست با همان باند و گروه قبلي كار كند. وقتي بناست همان باند كار كنند قطعا آنها كه او را به صندلي رياست رساندند مطالبات خودشان را خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی روزنامه اعتماد میگه عزیزی خادم خوب نیست پس خیالتان راحت که عزیزی خادم بهترین گزینه هست وریاست فدراسیون مبارکشان

    • بدون نام

      انتخاب عالی بود

      پاسخ ها

      • حقی

        کریمی فوتبالیست قابلی بود شکی هم در آن نیست اما برای پستهای مدیریتی باورکنیم که با توجه به بی صبری ، کم حوصلگی ، زود از کوره در رفتن او نمی توانست موفق شود

    • ایران من

      با احترام فراوان به آقای علی کریمی و شجاعتش.چرا علی دایی کاندیدا نشد؟هیچ کس مثل علی دایی تجارب و صلابت در فوتبال نداره...پس چیزهایی میدونست و کاندید نشد .اگه میشد،قطعا آرای بیشتری از علی کریمی کسب میکرد.باید واقع بین باشیم .شک نکنیم که با انتخاب آقای عزیزی خادم ،تغییرات و اتفاقات جدیدی افتاده. باید منتظر روزهایی خوب در عرصه فوتبال در داخل و جهان باشیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج