۱۰۹۵۸۸۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جمعیت امام علی(ع) به ربیعی نامه نوشت

جمعیت امام علی(ع) به علی ربیعی نامه نوشت.

دیده بان ایران: جمعیت امام علی(ع) به علی ربیعی نامه نوشت.

متن نامه‌ی دفاتر جمعیت امام علی ع به سخنگوی دولت مبنی بر تکه تکه کردن جمعیت و استقلال دفاتر به شرح زیر می باشد:

۴۰ دفتر نمایندگی جمعیت با نگارش نامه‌هایی خطاب به سخنگوی دولت، پیشنهاد ایشان مبنی بر تکه تکه کردن جمعیت و استقلال دفاتر را رد کرده و خواستار رفع مشکلات برای کلیت جمعیت امام علی شدند.

به نام خدا

جناب آقای دکتر ربیعی

سخنگوی محترم دولت جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

پس از تحلیل و توضیحات مبهم جنابعالی درباره تجزیه جمعیت امام علی(ع) به واحدهایی مجزا و جدا از هم، همچنین امکان فعالیتی مشروط با نام و عنوانی دیگر برآن شدیم تا مطالبی را برای روشن‌تر شدن ابهامات و نیز ثبت در حافظه تاریخ این مرز و بوم، به استحضار برسانیم.

جای بسی تعجب است که دولت تدبیر و امید به جای حساسیت بر پایمال شدن حقوق ملت، رعایت قانون اساسی و تاکید بر اجرای آن، مصلحت‌اندیشانه در پی طبیعی و موجه جلوه دادن بعضی مسایل دامنگیر جامعه و مشکلات ایجادشده برای نهادهای مدنی است. یکی از این موارد، طرح دعوی انحلال جمعیت امام علی(ع) توسط وزارت کشور است. غافل از آنکه ساختار این جمعیت کلیتی واحد و یکپارچه است که قابل تجزیه نبوده و محور و اساس آن عشق و خدمت به محرومان این سرزمین است؛ کلیتی یکپارچه با روح و معنویتی که هر عضو داوطلب به محض مراجعه به آن، گویی گمشده اخلاقی و اجتماعی خودش را در آن پیدا کرده و با عشقی بی‌مزد و منت، به خدمت‌رسانی مشغول می‌شود.

وجه تمایز این جمعیت با سازمان های مشابه، اندیشه اجتماعی، کردار و عملگرایی برگرفته از سیره عملی مولا علی(ع) می‌باشد که در جامعه امروزی به شدت کمبود آن احساس می گردد. آری! قرائت جمعیت امام علی(ع) از دین و آیین مورد اقبال و استقبال بسیاری از هموطنان بوده و این امر، اعتماد، همراهی و همدلی آنان را فراهم آورده است. آیا این سرمایه و حسن اعتماد، کسانی را ناراحت می‌کند؟ آیا شمعی در تاریکی‌ها برافروختن، گناهی نابخشودنی است؟ آیا سزای مردمان فداکار، آزار است؟!

خانه ایرانی مولوی به عنوان اولین مرکز خدمات‌رسانی جمعیت امداد دانشجویی امام علی (ع) در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده و از آن زمان تا کنون بصورت پیوسته به بیش از هزار کودک و ۱۰۰ مادر سرپرست خانوار خدمات مختلف حمایتی شامل آموزش، درمان، روان شناسی و مشاوره، تغذیه و … ارائه نموده است.

ما اعضای داوطلب خانه ایرانی مولوی جمعیت امام علی(ع) ضمن ابراز تأسف از عقب‌نشینی از شعارها، وعده‌ها و سستی در وفا به پیمان مشترک میان دولت و ملت، مخالفت خود را با تجزیه ساختار کنونی جمعیت اعلام می‌داریم.

آنچه جمعیت امام علی(ع) را در طی حدود ۲۰ سال فعالیت از بسیاری آفات و آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی حفظ کرده، آزادی بیان نظرات اعضای مختلف، تعامل اندیشه‌های متنوع، هماهنگی و وحدت در عین کثرت و گوناگونی است. فضایی که هر عضو داوطلب فارغ از نژاد، فرهنگ، مذهب و عقیده به راحتی می‌تواند نقش مفید خود را در ساختار آن پیدا نماید.

همکاری، تفاهم و همدلی حول یک محور واحد یعنی تمرکز و توجه به حقوق کودکان و آسیب‌دیدگان، این جمعیت را از خطاهای فاحش انسانی مصون داشته و چنانچه کارنامه آن نشان می‌دهد از بسیاری مشکلات مورد ابتلای فعالیت های جمعی دورمانده است.

به نظر می‌رسد هدف از دیوار کشیدن و تقطیع اجزای مختلف این سازمان زنده و پویا، هدایت و سوق‌دادن آن به سوی انحلال و مرگ تدریجی است. در حالی که جمعیت امام علی(ع) ایده، اندیشه و کنشی برای پرکردن شکاف‌ها و پل بستن میان تکثرها و چندگانگی هاست. تلاشی برای حفظ نام مبارک پیشوایمان امام علی(ع) و عمل براساس قرائتی انسان‌دوستانه از ایشان است.

ما اعضای خانه ایرانی مولوی بار دیگر بر خواسته به حق خود مبنی بر فعالیت قانونی، یکپارچه و مسئولانه تاکید داشته و از مقامات محترم می خواهیم در این روزهای دشوار، روزنه‌های عشق و امید را بر جوانان، دانشجویان و عموم مردم شریف‌مان مسدود ننمایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج