۱۰۹۶۰۵۵
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

پرسپولیس وحدت تاکتیکی دارد

سیدمهدی سیدصالحی، پیشکسوت تیم‌های پرسپولیس و استقلال درخصوص دیدار تیم‌های پرسپولیس و سایپا که با برتری یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید، گفت: پرسپولیس با اضافه شدن حسین کنعانی و رهبری سیدجلال حسینی و کار‌های ترکیبی عالیشاه و دوندگی وحید امیری و گرفتن میانه زمین توسط سرلک و نوراللهی توانست در همان ابتدا به گل برسد.

روزنامه فرهیختگان: سیدمهدی سیدصالحی، پیشکسوت تیم‌های پرسپولیس و استقلال درخصوص دیدار تیم‌های پرسپولیس و سایپا که با برتری یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید، گفت: «پرسپولیس با اضافه شدن حسین کنعانی و رهبری سیدجلال حسینی و کارهای ترکیبی عالیشاه و دوندگی وحید امیری و گرفتن میانه زمین توسط سرلک و نوراللهی توانست در همان ابتدا به گل برسد. این درحالی است که سایپا نیز با تلفیق جوانان و بازیکنان باتجربه‌ای که دارد بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت و موقعیت‌هایی را هم خلق کرد اما درنهایت بازی با برتری پرسپولیس به پایان رسید. در نیمه اول دو تیم فرصت‌هایی را داشتند اما در نیمه دوم تجربه پرسپولیس که مطمئنا بیشتر از حریف بود باعث شد این تیم رو به اداره مسابقه آورده و درنهایت به همین وسیله ۳امتیاز را کسب کند.»

وی درباره اینکه پرسپولیس همچنان از نبود مهاجم تخصصی رنج برد و سایر بازیکنان این تیم در خطوط مختلف این ضعف را پر کرده‌اند ولی این تیم به این شکل همچنان سه‌امتیازها را ازآن خود می‌کند، گفت: «نبودن مهاجم در خط‌حمله به‌خصوص عیسی آل‌کثیر که به‌خوبی با این تیم هماهنگ شده و شرایط خوبی را پیدا کرده بود کمی تیم را با مشکل مواجه کرده اما به‌نظر من با اضافه شدن امید عالیشاه که خیلی زودتر از اینها می‌شد بعد از بشار رسن از او استفاده کرد تقریبا این نقیصه برطرف شده و پرسپولیس به هدفش رسیده است.

امید خیلی خوب دفاع حریف را به‌هم می‌زند و تنها بازیکن پرسپولیس است که خوب دریبل می‌زند و خوب توپ را حفظ می‌کند؛ این درحالی است که نوراللهی نیز به‌خوبی در حملات اضافه می‌شود. با این حال وحدت تاکتیکی و شناختی که بازیکنان پرسپولیس از هم دارند باعث می‌شود به‌خوبی برای هم موقعیت درست کرده و گلزنی کنند. پرسپولیس بدون مهاجم هدف بازی می‌کند اما مهم نتیجه است که این تیم نتایج را گرفته و الان در صدر جدول قرار دارد.»

مهاجم اسبق استقلال درمورد دیدار این تیم مقابل مس رفسنجان که با تساوی به پایان رسید، تاکید کرد: «استقلال با سیستم ۲-۴-۴ مقابل مس رفسنجان بازی کرد. فکری می‌دانست حریف یک تیم جوان جنگنده و دونده است و سعی کرده بود میانه زمین را توسط بازیکنانی مثل فرشید باقری و مسعود ریگی که درگیرشونده و جنگنده هستند بگیرد اما قاعدتا همه می‌دانند که بازی در زمین چمن مصنوعی کیفیت لازم برای بازی‌سازی را ندارد چون زمانی که توپ به زمین می‌خورد ارتفاع زیادی می‌گیرد، بنابراین بازیکنان ابتدا باید تمرکز لازم را داشته باشند که چگونه توپ را متوقف کنند.

روی همین حساب بیشتر تیم‌ها روی چنین زمین‌هایی رو به بازی مستقیم می‌آورند و دیروز هم مس رفسنجان سعی کرد با بازی مستقیم و پرسینگ به هدف برسد و این درحالی است که استقلال هم به این شکل بازی رو آورد که درنهایت بازی با تساوی به پایان رسید.» وی افزود: «به‌نظر من خلأ بازی‌ساز در این دیدار برای استقلال به‌شدت احساس می‌شد اما از همه مهم‌تر اگر گل دریافتی استقلال را ببینید هنوز که هنوز است بازیکنان این تیم به‌خصوص مدافعان بعد از ضربات ایستگاهی و توپ‌های ارسالی یاران خود را گم می‌کنند.

این موضوع روی گل مس رفسنجان مشهود بود که مدافعان آبی‌پوش بازیکن مس را گم کردند و او به موقعیت گل دست پیدا کرد. فکر می‌کنم آن شادابی و برنامه‌هایی که استقلال باید برای برتری داشته باشد در این بازی برای این تیم به چشم نیامد، این درحالی است که شیخ دیاباته و مهدی قایدی کمتر در موقعیت قرار گرفتند چون این تیم بازی‌ساز ندارد؛ اما درمجموع ضعف خط‌دفاعی تیم محمود فکری به چشم می‌آید و قطعا سرمربی و کادرفنی این تیم باید درخصوص این نقیصه و ضعف در جمع آبی‌پوشان یک فکر اساسی کنند تا این تیم به این شکل ادامه ندهد.»

سیدصالحی درمورد اینکه آیا محمود فکری درخصوص بازی دادن به مهدی قایدی بعد از دو هفته غیبت کار درستی را انجام داد یا خیر، گفت: «باید ببینیم دیدگاه فکری چیست اما به‌نظر من بازیکنی که مدت زیادی با تیم تمرین نکرده و از شرایط بازی به‌دور است نباید به میدان برود و من اگر بودم چنین بازیکنی را بازی نمی‌دادم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ... و سلطانی فر...

    • ص

      بنده بعنوان یک استقلالی واقعا احترام میزارم ب این پرسپولیس و خدا قوت اول به اقا یحیی و دومی به اقا سیدجلال کاپیتانی ک برعکس کاپیتان ما دریای تعصب و زندگی و غیرت هست..
      کاش سید جلال بجای غفوری کاپیتان ما بود.

      دوستان استقلالی؟خداوکیلی خسته نشدید اینهمه وزیر وزیر کردید؟؟؟؟ اها البته راست میگید دیروز سلطانی فر زننده تک گل پرسپولیس بود،تازه دست دروازبان سایپاروهم وزیر بست تا نتونه توپو بگیره..
      وجدانن بیخیال شید چون خیلی لوس و بیمزه شده حکایت وزیرو فلان..بیایید یکم فوتبالو بفهمیم

      پاسخ ها

      • Iman

        یعنی شیر مادر حلالت، حرف حق زدی

      • بدون نام

        احسن به آدم چیز فهم استقلالی فهمیده هم پرسپولیسی حساب میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج