۱۰۹۶۳۵۱
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

بازگشت فرهاد به نیمکت؟

محمود فکری سرمربی استقلال، ظهر دیروز دقایقی بعد از خروج از این باشگاه، در حالی که سوار بر تویوتای آبی رنگ خود می‌شد، خبر مهمی به هواداران استقلال داد: «استعفا دادم.» او تاکید کرد این تصمیم هم به صلاح اوست و هم به صلاح باشگاه.

روزنامه جام‌جم: محمود فکری سرمربی استقلال، ظهر دیروز دقایقی بعد از خروج از این باشگاه، در حالی که سوار بر تویوتای آبی رنگ خود می‌شد، خبر مهمی به هواداران استقلال داد: «استعفا دادم.» او تاکید کرد این تصمیم هم به صلاح اوست و هم به صلاح باشگاه. رفتن فکری، درست مثل آمدنش هیچ هواداری را مقابل ساختمان باشگاه نکشاند چون آنها از روز اول روی خوشی به این مربی نشان ندادند و از همان بازی‌های ابتدایی فصل، با خلق هشتگ‌های مختلف، در صفحه‌ رسمی استقلال خواهان برکناری این مربی بودند. محمود فکری، دیروز در حالی سوار بر ماشین آبی رنگ خود خیابان علامه سعادت‌آباد را ترک کرد که احتمالا با خود می‌اندیشید کجای کارش غلط بوده است. او حتی در روزهای برد، تعریف و تمجید نشنید. هواداران استقلال که با استراماچونی و بعد بردهای مهم مجیدی در اواخر فصل گذشته، ذائقه‌شان تغییر کرده بود، انتخاب فکری را برنمی‌تابیدند و رضایتی از حضور او نداشتند.

توافق جدایی

سرمربی استقلال پیش از ظهر دیروز به ساختمان باشگاه رفت تا تکلیف خود را روشن کند. دوشنبه شب گذشته همه به اتفاق از جدایی این مربی گفتند. عده‌ای از واژه استعفا استفاده کردند و عده‌ای هم از واژه اخراج. دیروز مددی مدیرعامل استقلال ترجیح داد از اصطلاح «توافق برای جدایی» استفاده کند.

او در این‌باره توضیح داد: «جلسه‌ای دوستانه با آقای فکری داشتیم و در این جلسه صمیمانه، با ایشان توافقاتی برای جدایی انجام شد و در نهایت آقای فکری از سمت خود استعفا دادند. جا دارد بنده از زحمات ایشان در این ماه‌ها تشکر کنم و می‌دانم که ایشان همه تلاش خود را برای موفقیت استقلال به کار بست. برای ایشان آرزوی موفقیت در ادامه دوران مربیگریش را دارم. ان‌شاءا... به زودی سرمربی جدید استقلال را معرفی خواهیم کرد.»

تماس شبانه با فرهاد مجیدی

از دوشنبه شب یک نام بیش از هر نام دیگری برای جانشینی محمود فکری برجسته شد؛ فرهاد مجیدی. این اتفاق پربیراه هم نبود. منابع موثق خبری در گفت‌و‌گو با جام‌جم فاش کردند بلافاصله بعد از دیدار استقلال و مس رفسنجان که با تساوی یک بر یک همراه شد، سه عضو هیات‌مدیره به همراه مددی مدیرعامل آبی‌ها در واتس‌آپ با فرهاد مجیدی تماس گرفته و به او پیشنهاد بازگشت به این باشگاه را داده‌اند. آنها پیشنهاد اولیه را ارائه کردند و مددی به مجیدی گفت: «امیدوارم فردا(دیروز) بتوانم شما را ببینم و جلسه‌ خود را برگزار کنیم.»

این‌که فرهاد و مددی دیروز جلسه داشتند مشخص نیست اما به هر حال شماره ۷ محبوب گزینه شماره یک برای جانشینی محمود فکری است. مجیدی برای بازگشت یک شرط اساسی و مهم دارد. او در تماس اعضای هیات‌مدیره گفت: «دوره قبل چه کسی از من حمایت کرد؟ مدیریت پشت من ایستاد؟» کنایه او به تنهایی‌اش در روزهای پایانی فصل گذشته بود. مجیدی بعد از حذف استقلال از آسیا در فرودگاه از بازیکنان خداحافظی کرد و رفت. علت اصلی هم اختلاف او و سعادتمند بود.

فرهاد برای بازگشت شرط «حمایت» دارد و می‌گوید تا زمانی‌که از این بابت مطمئن نباشد، برنمی‌گردد. در عین حال او چیزهایی شنیده که برایش نگران‌کننده است؛ این‌که قبل از بازی گل‌گهر و پرسپولیس، مدیران استقلال با امیر قلعه‌نویی تمام کرده‌اند و قصد داشتند یکشنبه هفته قبل (۳ اسفند) نام او را به عنوان سرمربی جدید آبی‌ها معرفی کنند. امیر و تیمش اما روز شنبه دوم اسفند مقابل پرسپولیس ۵ گل خوردند تا به ناگهان این پروژه روی هوا برود. مدیران استقلال به این نتیجه رسیدند اگر بعد از آن شکست امیر را سرمربی تیم‌شان معرفی کنند، در واقع بیش از این‌که «بحران» را رفع کنند «بحران» درست کرده‌اند و به همین دلیل بی‌خیال شدند.

افشاگری سرپرست گل‌گهر

فرهاد تمام و کمال در جریان این اتفاقات پشت‌پرده قرار دارد و حتی می‌داند سه هفته قبل سه نماینده از طرف باشگاه با امیر قلعه‌نویی دیدار و گفت‌وگو داشتند. او اول باید تکلیف این مسائل را روشن کند. دیروز حتی یکی از مسؤولان باشگاه گل‌گهر مصاحبه کرد و پرده از درخواست استقلال برای همکاری با قلعه‌نویی برداشت. حیدر افسری سرپرست این تیم گفت: «از باشگاه استقلال با ما تماس گرفتند تا مجوز حضور امیر قلعه‌‌نویی در استقلال را صادر کنیم. باشگاه گل‌‌گهر خواهان ادامه همکاری با قلعه‌‌نویی است و تحت هیچ شرایطی دوست ندارد او از این تیم برود. تنها در یک صورت اجازه جدایی قلعه‌‌نویی را صادر ��واهیم کرد و آن این است که مجبور به انجام این کار شویم و هیات‌مدیره گل‌‌گهر را در معذورات قرار دهند.»

دیروز مذاکرات این مربی با باشگاه استقلال ادامه داشت و همه منتظر بودند تا در نهایت قانع شود و به عنوان سرمربی جدید آبی‌ها روی کار بیاید. به موازات انتشار این اخبار، دستیاران محمود فکری هم دیروز به باشگاه استقلال رفتند تا قرارداد خود را فسخ کنند.

جزئیات توافق فکری و استقلال

محمود فکری را حالا باید سرمربی سابق استقلال خطاب کرد. او دیروز بعد از توافق مالی با آبی‌پوشان از جمع آنها جدا شد. خبرهای رسیده از داخل باشگاه حکایت از آن دارد توافق طرفین این بود که استقلال ۶۵‌درصد از قرارداد امسال او را بپردازد و دیگر نسبت به فصل آینده، خواسته مالی نداشته باشد. فکری اگر می‌خواست با توجه به درخواست باشگاه برای فسخ قراردادش، می‌توانست کل قراردادش را دریافت کند. در هر صورت بعد از توافق، سرمربی سابق استقلال نامه استعفای خود را به مددی تحویل داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      رفتنش

    • بدون نام

      از وقتی فکری اومده استقلال یه برد نداشته فقط مجیدی بهترین سرمربی

      پاسخ ها

      • بک

        البته با آمپول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج