جاباما
۱۰۹۷۱۸۹
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

هیل:

اکنون زمان آن است که بایدن با روحانی دیدار کند

هیل در یادداشتی خواستار دیدار روحانی و بایدن شده است. این یادداشت مثال تاریخی برای دیدار رؤسای جمهور ایران و آمریکا را دیدار تاریخی ریگان و گورباچف در نظر گرفته که به نظر می‌رسد به طور کلی فرض چندان معقول و کارآمدی نیست.

شفقنا: هیل (نشریه کنگره آمریکا) در یادداشتی خواستار دیدار روحانی و بایدن شده است. این یادداشت مثال تاریخی برای دیدار رؤسای جمهور ایران و آمریکا را دیدار تاریخی ریگان و گورباچف در نظر گرفته که به نظر می‌رسد به طور کلی فرض چندان معقول و کارآمدی نیست.

سی و سه سال قبل، رئیس جمهور ریگان دستیاران خود را برای دیدار با گروهی از میانه رو‌ها به ایران فرستاد. روحانی در آن زمان یک مشاور ارشد سیاست خارجی ۳۷ ساله بود. امروز وقت آن رسیده تا بایدن با تجربه راهبرد ریگان-ترامپ، گفتگو با روحانی را کلید بزند.

اکنون زمان آن است که بایدن با روحانی دیدار کند

جلسه گفتگوی بایدن- روحانی بهترین راه برای کاهش تنش‌های خاورمیانه است. کاهش درگیری‌های منطقه‌ای همچنین تنها راه برای آغاز گفتگو‌ها پیرامون برنامه موشکی ایران و پشتیبانی از گروه‌های نیابتی است.

با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز در ماه ژوئن در پیش است اگر کاخ سفید واقعا مایل به ترسیم یک مسیر جسورانه به سمت صلح در خاورمیانه است، دیدار بایدن و روحانی باید هرچه سریع‌تر اتفاق بیفتد.

دیدار بین بایدن و روحانی، تندرو‌های هر دو کشور را تضعیف می‌کند. هر دو جناح، مخالف گفتگو‌های دیپلماتیک هستند.

ریگان در اواسط دهه ۱۹۸۰ در موقعیتی مشابه قرار گرفت. او خودش می‌گوید که زمان زیادی را برای فکر پیرامون سناریو‌های احتمالی آینده ایران صرف کرد. با وخامت اوضاع سلامت آیت الله خمینی، او تعامل مستقیم با روحانی را فرصتی برای شکل دادن آینده خاورمیانه می‌پنداشت.

برای ادامه رویکرد ریگان، روحانی گزینه معقولی به نظر می‌رسد. او این بار نفوذ و قدرت بیشتری دارد. فراتر از این فرصت نادر برای چرخش روابط ایران و ایالات متحده، دیدار بایدن و روحانی می‌تواند سیاست‌های ریاست جمهوری ایران را شکل دهد. در واقع، تندرو‌های ایرانی از همین چشم انداز می‌ترسند.

به لطف سیاست‌های شکست خورده دولت ترامپ، تندرو‌های ایرانی در انتخابات ریاست جمهوری آتی ایران مورد استقبال قرار می‌گیرند. با این حال، با کاهش تنش ناشی از دیدار بایدن-روحانی مقامات ایرانی را زیر فشار قرار می‌گیرند تا اجازه دهند میانه رو‌های بیشتری برای انتخابات نامزد شوند.

تعامل دیپلماتیک ریگان با میخاییل گورباچف نیز در اینجا آموزنده است. ریگان و گورباچف دوستی عمیق شخصی برقرار کردند و تمایل متقابلی برای از میان بردن سلاح هسته‌ای داشتند. استقبال ریگان از گورباچف تندرو‌های ضد امریکایی مسکو را تضعیف کرد و به گورباچف اجازه داد تا اصلاحات آزادسازی را آغاز کند.

زمان برای بایدن و روحانی برای شکل دادن مسیر مشابهی به سمت صلح پایدار می‌گذرد. دو رهبر می‌توانند با تکرار سخنان ریگان شروع کنند که می‌گفت: وقتی ما با هم دست می‌دهیم تندور‌های هر دو کشور خونریزی به راه می‌اندازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      ایشالله دیدار بارعیس جمهور بعدی .

    • ملت

      رئیس با عین نیست خوش تیپ خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج