۱۰۹۸۶۲۷
۵۳۲۳
۵۳۲۳
پ

رپورتاژ آگهی

بهترین روش‌های لاغری موضعی

شاید برایتان سوال باشد که اگر این روش‌ها برای درمان چاقی موضعی، قطعی و مناسب نیستند، پس با چربی‌های موضعی چه باید کرد؟ و یا اگر با لاغری بیش از حد برخی قسمت‌های بدن مواجهیم، باید چه درمانی را در پیش بگیریم؟

لاغری موضعی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم امروز و به خصوص زنان می‌باشد. همین موضوع سبب گشته که این افراد به دنبال روش‌هایی برای درمان آن‌ها باشند. بسیاری از افراد روش‌هایی از قبیل رژیم‌های غذایی و ورزش‌های سخت را برای کاهش وزن موضعی انتخاب می‌کنند، اما باید بدانید که این روش‌ها علاوه بر اینکه دشواری زیادی را با خود به همراه دارند، می‌توانند بسیار زمانبر باشند. از سویی این امکان وجود ندارد که شما برای لاغری بخش مشخصی از بدن خود مانند شکم، رژیم خاصی را در پیش بگیرید و یا ورزش خاصی را انجام دهید.

البته این بدان معنا نیست که ورزش و رژیم نمی‌توانند موجب کاهش وزن یا ایجاد تغییرات در اندام شوند، بلکه بدان معناست که تضمینی برای کاهش وزن و لاغری موضعی در این روش‌ها وجود ندارد و ممکن است قسمت‌های مختلف اندام دچار کاهش وزن و لاغری شوند.

بهترین روش‌های لاغری موضعی

بهترین روش‌های لاغری موضعی

جهت مشاوره مستقیم با دکتر محمد گنجه همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۱۲۱۷۷۵۶۲۸

شاید برایتان سوال باشد که اگر این روش‌ها برای درمان چاقی موضعی، قطعی و مناسب نیستند، پس با چربی‌های موضعی چه باید کرد؟ و یا اگر با لاغری بیش از حد برخی قسمت‌های بدن مواجهیم، باید چه درمانی را در پیش بگیریم؟ پاسخ سوال شما در این مطلب است. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با چاقی و لاغری موضعی و راه‌های درمان آن با شما در میان بگذاریم.

تعریف چاقی

چاقی با معیاری به نام BMI یا همان شاخص توده بدنی سنجیده می‌شود که از تقسیم وزن به قد به توان به دست می‌آید. در صورتی که شاخص توده بدنی شما بین ۱۸.۵ الی ۲۵ باشد، می‌توان گفت که شما شاخص توده بدنی مناسبی دارید و اضافه وزن ندارید. بالاتر بودن این شاخص توده بدنی بدین معناست که شما چاق هستید و احتمالا این چاقی برایتان مشکلات و بیماری‌هایی را به همراه خواهد داشت. پس بهتر است برای درمان آن اقدام نمایید.

چاقی موضعی چیست؟

چربی بدن ممکن است در بخش‌های خاصی از بدن به صورت نامتعارف جمع شود و سبب چاقی موضعی گردد. شکم، پهلوها، کمر و ران‌ها معمولا بیشتر از سایر اندام‌های بدن در معرض چربی موضعی هستند. علت چاقی موضعی در این قسمت‌های بدن این است که چربی‌های این قسمت‌ها معمولا از مقاومت بیشتری برخوردارند و سخت‌تر از بین می‌روند.

از آن جایی که این چربی‌ها مقاومت بسیار زیادی دارند، از بین رفتن آن‌ها با ورزش و رژیم‌های غذایی نسبتا دشوارتر است. اما در کنار ورزش و رژیم می‌توانید از روش‌های جدیدتر، مانند جراحی‌های لاغری کمک بگیرید. با افرایش محبوبیت جراحی‌های لاغری در میان مردم، روش‌های جراحی مختلفی به وجود آمدند که هر یک به نوبه خود دارای مزایا و معایب خاصی بودند. در ادامه بهترین روش‌های لاغری موضعی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین روش‌های لاغری کدامند؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، گرفتن رژیم‌های سخت و انجام تمرینات ورزشی می‌توانند روی کاهش وزن تاثیرگذار باشند، اما نمی‌توانند گزینه‌های مناسبی برای لاغری موضعی باشند. از آن جایی که چاقی موضعی تبدیل به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم شده است، روش‌های بهتری برای لاغری این اندام‌ها در نظر گرفته شده است.

یکی از اصلی‌ترین روش‌هایی که امروزه برای لاغری مورد استفاده قرار می‌گیرد، لاغری با امواج اولتراسونیک دستگاه کویتیشن است. کویتیشن را می‌توانیم روشی موثر و البته کم تهاجمی بدانیم که از امواج فراصوت برای لاغری موضعی استفاده می‌کند. در این روش، امواج فراصوت به آب‌های میان بافتی نفوذ می‌کنند و سبب ایجاد حباب‌هایی در اطراف سلول‌های چربی می‌شوند. لرزش این حباب‌ها سبب می‌گردد که سلول‌های چربی شکسته شده و محتوای داخل سلول‌ها توسط مجاری ادرار و سیستم لنفاوی دفع می‌گردد.

یکی دیگر از روش‌های غیر جراحی لاغری موضعی، مزوتراپی لاغری است. در این روش موادی از قبیل ویتامین‌ها، هورمون‌ها و عصاره گیاهان به قسمت‌هایی از بدن تزریق می‌شوند و موجب از بین رفتن سلول‌های چربی می‌گردند. البته نتیجه حاصل از مزوتراپی پس از چندین هفته نمایان می‌گردد.

اگرچه این روش‌ها می‌توانند به نوبه خود مفید واقع شوند و تاثیرگذار باشند، اما بهترین روش درمان چاقی موضعی، جراحی‌های لاغری هستند. جراحی‌های لاغری با ایجاد تغییراتی در سیستم گوارشی و سلول‌های چربی بدن، سبب می‌گردند که وزن افراد به صورت چشمگیری کاهش یابند. انجام این جراحی‌ها می‌توانند سبب گردند که بسیاری از بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی بهبود یابند.

اگرچه روش‌های گفته شده می‌توانند بسیار مفید واقع شوند، اما اصلی‌ترین و بهترین روش‌های جراحی لاغری به شرح زیر می‌باشند. این روش‌های زیر هر یک به نوبه خود دارای مزایای منحصر به خود می‌باشند و هر یک به نوبه خود می‌توانند مفید واقع شوند. در ادامه به معرفی کامل روش‌ها خواهیم پرداخت.

بهترین روش‌های لاغری موضعی

۱. جراحی لیپوماتیک

پیش از اینکه روش لیپوماتیک کشف شده و مورد استفاده قرار گیرد، از روش‌هایی از قبیل لیپوساکشن و لیپولیز برای کاهش وزن موضعی استفاده می‌شد. این روش‌ها تهاجمی‎تر از لیپوماتیک بودند و از همین رو نیز لیپوماتیک به محبوبیت بسیار زیادی نسبت به این دو روش دست یافت. در روش لیپوماتیک چربی‌های موضعی قسمت‌های شکم، پهلو، ران‌ها و بازو‌ها مورد هدف قرار می‌گیرند و لاغری موضعی فرد را به همراه دارند.

روش لیپوماتیک با دستگاه خاصی به نام دستگاه لیپوماتیک صورت می‌گیرد و طی آن چربی‌های اضافی تراشیده شده و از بدن خارج می‌شوند. با استفاده از این روش، متخصص لاغری می‌تواند فرم دلخواه را به بدن شما داده و اندامی ایده‌آل برایتان بسازد. جراحی لیپوماتیک خطری برای افراد ندارد و می‌تواند طی یک جلسه انجام پذیرد.

به طور کلی جراح لیپوماتیک را می‌توانیم یکی از کم‌خطرترین و در عین حال تاثیرگذارترین جراحی‌های لاغری بدانیم که مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه دارد. برخی از اصلی‌ترین مزایای لیپوماتیک به شرح زیر می‌باشند:

• لیپوماتیک در یک جلسه انجام می‌شود
• لیپوماتیک نیازی به بستری شدن بیمار ندارد
• پس از لیپوماتیک، پوست بهتر و سریع‌تر جمع می‌شود
• در این جراحی از بی حسی موضعی استفاده می‌شود
• این جراحی عوارض خاصی ندارد

۲. بالون معده

یکی دیگر از بهترین روش‌های لاغری، استفاده از بالون معده برای کاهش اشتها و کاهش حجم معده است. در این روش بالونی سیلیکونی، که با بدن انسان سازگاری دارد، وارد معده شده و بخشی از حجم معده را اشغال می‌نماید. در نتیجه قرار دادن این بالون در معده فرد با خوردن غذای کمتری سیر می‌شود و در نتیجه لاغر خواهد شد.

نکته قابل ذکر این است که در این روش، ساختار دستگاه گوارش فرد تغییری نمی‌کند و امکان برداشتن بالون نیز فراهم می‌باشد. در صورتی که فرد اقدام به برداشتن بالون معده کند، حجم معده به حالت قبلی خود باز می‌گردد. با کمک این روش می‌توانید وزن خود را به حالت نرمال بازگردانده و خطرات ابتلا به بیماری‌هایی که چاقی مسبب آن‌ها هستند را کاهش دهید.

به طور کلی بالون معده روش کم عارضه‌ای به حساب می‌آید، اما در صورتی که با هرگونه مشکل در روند کاهش وزن خود مواجه شدید، بهتر است هر چه سریعتر با پزشک خود در میان بگذارید.

۳. اسلیو معده

یکی دیگر از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین جراحی‌های لاغری در سراسر دنیا، جراحی اسلیو معده می‌باشد. اسلیو در لغت به معنای آستین است و علت نامگذاری این جراحی این است که در جاحی لاغری اسلیو معده بخشی از معده به طوری برداشته می‌شود که قسمت باقیمانده معده ظاهری شبیه به موز و یا آستین پیراهن پیدا می‌کند. در این روش، جراح متخصص لاغری، هدف را کاهش ظرفیت معده تا ۷۰ درصد و برداشتن این بخش از معده از داخل شکم می‌باشد، که در نتیجه آن، بیمار با مقدار غذای کمتری سیر شده و به مرور زمان لاغر می‌شود.

بهترین روش‌های لاغری موضعی

بهترین روش‌های لاغری موضعی

جهت مشاوره مستقیم با دکتر محمد گنجه همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۱۲۱۷۷۵۶۲۸

از آن جایی که در این جراحی لاغری بخشی از معده به طور کامل برداشته می‌شود، پس در نتیجه این عمل غیر قابل بازگشت است. یکی از مهم‌ترین مزایای این روش این است که کاهش وزن در این روش به سرعت و در مدت زمانی بسیار کوتاه انجام می‌پذیرد. این روش جراحی از ایمن‌ترین روش‌های جراحی لاغری به حساب می‌آید که معمولا دوران نقاهت کوتاه‌تری نیز نسبت به روش ۲‌هایی از جمله بای پس معده دارد.

بهترین روش‌های لاغری موضعی

۴. بای پس معده

از دیگر روش‌های مطمئن جراحی لاغری، جراحی بای پس معده می‌باشد. در این روش سیستم گوارشی فرد تغییراتی می‌یابد که در نتیجه این تغییرات، مقدار غذای مصرفی بیمار محدود گشته و مواد مغذی کمتری جذب بدن می‌شوند. بای پس در لغت به معنای میانبر می‌باشد و علت نامگذاری این جراحی این است که در جراحی بای پس معده، مسیر عبور مواد غذایی از مری به روده تغییر یافته و کوتاه‌تر می‌شود.

نتایج حاصل از این جراحی بلافاصله مشهود نبوده و معمولا در بلند مدت، بیماران شاهد کاهش وزن بسیار چشمگیری خواهند بود. بر خلاف اسلیو معده، که عملی غیر قابل بازگشت است، جراحی بای پس معده یک عمل قابل بازگشت به حساب می‌آید. زیرا طی آن هیچ بخشی از معده از شکم خارج نمی‌شود. البته در این روش عوارض پس از انجام جراحی، بیشتر از روش اسلیو معده می‌باشد و همچنین بیمار مدت زمان بیشتری را در بیمارستان اقامت خواهد داشت.

۵. ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یکی از بهترین و رایج‌ترین جراحی‌های ترمیمی می‌باشد که موجب هرچه زیباتر شدن اندام شما خواهد شد. این روش با برداشتن پوست اضافی، اسکار، استرچ مارک و چربی از روی شکم باعث کشیده‌تر و زیباتر دیده شدن عضلات شکم می‌شود. ابدومینوپلاستی باید پس از ثبات وزنی افراد انجام شود و معمولا برای افرادی که اضافه وزن زیاد دارند، توصیه نمی‌شود.
این روش می‌تواند سبب گردد که ترک‌های پوستی روی شکم به سرعت از بین رفته و عضلات شکم به سمت هم کشیده شوند. زیبایی ظاهر شکم و لاغری آن معمولا تاثیر به سزایی بر زیبایی اندان افراد دارد و همین موضوع سبب گشته که این روش به عنوان یکی از بهترین روش‌های لاغری موضعی به حساب آید. دوره نقاهت ابدومینوپلاستی نسبتا کوتاه است و معمولا درصد بالایی از بیماران از انجام این جراحی رضایت کامل دارند.

۶. لیپوساکشن

لیپوساکشن از دیگر جراحی‌های لاغری رایج می‌باشد، که طرفداران بسیاری دارد. در این روش پزشک جراح با یک دستگاه مکش، چربی‌های سرسخت بدن شما، که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی‌روند را از بین می‌برد. این روش نیز معمولا برای لاغری موضعی قسمت‌هایی از جمله باسن، شکم، ران، کمر، بازو‌ها و یا صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به دنبال روشی برای از بین بردن چربی‌های موضعی خود هستید، لیپوساکشن و لیپوماتیک می‌تواند بهترین گزینه‌ها برای لاغری موضعی باشند.

مدت زمان جراحی لیپوماتیک معمولا بسیار کوتاه است و به راحتی انجام می‌پذیرد. پس از انجام جراحی نیز، بیمار در مدت زمان کوتاهی بهبود یافته و به فعالیت‌های روزمره خود بازمی‌گردد.

بهترین روش چاقی موضعی کدام است؟

اگرچه بسیاری از افراد از چاقی موضعی رنج برده و به دنبال روش‌هایی برای لاغری موضعی هستند، برخی از افراد نیز ممکن است با لاغری بیش از حد برخی از قسمت‌های بدن مواجه بوده و به دنبال روش‌هایی برای چاقی موضعی باشند. برای رفع لاغری موضعی، در برخی موارد ممکن است رژیم‌های لاغری انتخاب مناسبی به حساب آیند و نتایج قابل توجهی را به همراه داشته باشند، اما بهترین و مطمئن‌ترین روش برای چاق شدن موضعی، تزریق چربی به قسمت‌های مشخصی از بدن است.

در این روش، چربی از قسمت‌های مختلف بدن که دارای چربی بیشتری هستند، گرفته می‌شود و پس از اعمال تغییراتی روی آن، چربی استخراج شده به قسمت‌های لاغر بدن تزریق می‌شوند تا سبب افزایش حجم این قسمت‌ها شوند. پس اگر به دنبال افزایش حجم بخش‌هایی از بدن خود هستید، تزریق چربی می‌تواند بهترین گزینه برای چاقی موضعی شما به حساب آید.

اهمیت مراجعه به پزشک متخصص برای انجام جراحی لاغری و چاقی

اگرچه تمام جراحی‌های لاغری گفته شده نسبتا کم تهاجمی هستند و عوارض زیادی را با خود به همراه ندارند، اما دقت داشته باشید که مراجعه به پزشکان غیر متخصص در این زمینه، می‌تواند نتایج جبران ناپذیری را با خود به همراه داشته باشد. پس حتما در این زمینه از افراد متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید.

دکتر محمد گنجه، با سال‌ها سابقه در حوزه جراحی‌های لاغری و چاقی، می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. دستان دکتر گنجه می‌توانند تناسب اندام را به شما بازگردانده و اعتماد به نفستان را افزایش دهند.

شرایط ویژه کرونایی جهت پذیرش مراجعان در مطب

با توجه به اهمیت حفظ سلامتی مراجعان محترم و کمک به کادر درمان جهت جلوگیری از شیوع بیماری به اطلاع مراجعان میرساند تدابیر لازم جهت تهویه مناسب صورت گرفته، لذا خواهشمندیم نکات ذیل را هنگام مراجعه به مطب در نظر گرفته و رعایت فرمایید:
  • هنگام مراجعه حتما از ماسک استفاده نمائید.
  • ابتدا با معرفی خود به منشی، از ایشان نوبت گرفته ضمن ارائه شماره تلفن همراه خود تا رسیدن نوبت ویزیت، خارج از مطب یا در خودروی خود منتظر بمانید تا با شما تماس گرفته شود.
  • رعایت فاصله اجتماعی در مطب به جهت حفظ سلامتی عزیزان الزامی می‌باشد.
  • لطفا توجه داشته باشید، پیرو فرهنگ غنی کشورمان و حفظ کرامات انسانی مخصوصا در ایام کرونا، ویزیت بیماران قلبی و دیابتی در اولویت می‌باشد و بدینوسیله از همکاری، صبر و شکیبایی شما سپاسگزاریم.

دکتر محمد گنجه

بهترین روش‌های لاغری موضعی

متخصص جراحی عمومی، چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته
دارای بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه شهید بهشتی تهران

  • ساعات کاری مطب: سه شنبه‌ها ۱۶-۱۸ با تعیین وقت قبلی
  • طرف قرارداد با بیمه‌های تکمیلی و نیرو‌های مسلح
  • حضور در بیمارستانهای: بقیه الله، تریتا، بهمن، تندیس، امید
  • انواع جراحی چاقی، لاغری، اسلیو، بای پس، ابدومینو پلاستی، پروتز، لیپوساکشن، پیکرتراشی

جهت مشاوره با دکتر محمد گنجه کلیک کنید.

بهترین روش‌های لاغری موضعی

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۰۴۷۴۲۷

۰۹۳۹۱۷۸۲۱۶۳

جهت مشاوره مستقیم با دکتر محمد گنجه همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۱۲۱۷۷۵۶۲۸

بهترین روش‌های لاغری موضعی

جهت مشاهده نمونه‌ها از اینستاگرام بازدید کنید.

dr_ganjeh @

بهترین روش‌های لاغری موضعی

یوسف آباد، خیابان اسد آبادی، بالاتر از میدان کلانتری، نبش خیابان ۴۷ (شهید قاسمی)، ساختمان نادر پلاک۴۱۷، ط۲، واحد ۲۰۴

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج