۱۰۹۸۶۹۰
۳۱ نظر
۵۰۳۹
۳۱ نظر
۵۰۳۹
پ

چوب خط؛ یک کمدی ناموفق دیگر تلویزیونی

الهام پاوه‌نژاد و امیرمهدی ژوله در آخرین سریال کمدی سال ۹۹ که آغاز خوبی نداشته، بازی خوبی داشته‌اند.

برترین‌ها: «چوب خط» آخرین سریال کمدی است که شبکه سه در سال ۹۹ پخش می‌کند و بعید است که بتواند مانند مجموعه نسبتا موفق «باخانمان» مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. این سریال در سکوت خبری جلوی دوربین رفته بود و هم اکنون روز‌های پایانی تصویربرداری را سپری می‌کند. اگر این مجموعه در ادامه نیز با همین روال پیش برود و قصه پراتفاق و خوش‌ریتم جلو نرود، احتمالا «چوب خط» هم به جمع کمدی‌های شکست‌خورده شبکه سه در سال ۹۹ اضافه خواهد شد و به سرنوشت سریال‌های «دوپینگ»، «آخر خط» و «صفر بیست و یک» دچار می‌شود.

چوب خط؛ یک کمدی ناموفق دیگر تلویزیونی

مائده کاشیان در روزنامه خراسان نوشت: داستان سریال «چوب خط» درباره یک خانواده با بازی حسن زارعی، الهام پاوه‌نژاد، بهار کاتوزی و محمدجواد جعفرپور است. پدر خانواده از کارخانه اخراج می‌شود و درست در این وضعیت، مشکلات مالی مختلف و اتفاقات عجیب باعث می‌شود وضعیت سخت این خانواده پیچیده‌تر شود. اما «چوب خط» در نقطه شروع نتوانسته است با پرداخت جذاب قصه و موقعیت‌های کمدی بامزه، انگیزه پیگیری قصه را در مخاطب ایجاد کند و او را پای تماشای سریال نگه دارد. شروع ضعیف سریال کار آن را برای جلب توجه بیننده سخت کرده است. این مجموعه از شوخی‌های نه چندان بامزه هم لطمه خورده و کمدی آن هم انتظارات مخاطب را برآورده نمی‌کند. همهمه کاراکتر‌ها در موقعیت‌های مختلف و شلوغ‌کاری آن‌ها نیز بیشتر از این که بامزه باشد، حوصله تماشاگر را سر می‌برد.

گروه بازیگران سریال «چوب خط»، انتخاب‌های خوبی هستند و ترکیب بازیگران سریال تکراری نیست. حسن زارعی، الهام پاوه‌نژاد، بهار کاتوزی، امیرمهدی ژوله، علیرضا خمسه و اکبر عبدی از بازیگرانی هستند که در این مجموعه حضور داشته‌اند. حسن زارعی جزو بازیگرانی است که جدیت او می‌تواند در آثار کمدی به تقویت شوخی‌ها و ایجاد موقعیت‌های بامزه کمک کند و در نقش پدر خانواده بازی خوبی داشته است.

چوب خط؛ یک کمدی ناموفق دیگر تلویزیونی

الهام پاوه‌نژاد در سریال‌های کمدی زیادی بازی نکرده و در سال‌های اخیر مجموعه کمدی روی آنتن نداشته است. او نیز در این سریال به خوبی نقش مادر نگران خانواده که خرابکاری‌ها را رفع و رجوع می‌کند، بازی کرده است. امیرمهدی ژوله که در سال‌های اخیر به بازیگری روی آورده، پس از گذشت سه سال از «دیوار به دیوار ۲»، به تلویزیون بازگشته و او نیز به خوبی از پس ایفای نقش خود برآمده است. با وجود این، شوخی‌های کم‌جان و ضعف قصه، بر کلیت سریال تاثیر منفی گذاشته و بازی خوب بازیگران هم کاری از پیش نبرده است.

اما کارگردان در مقام بازی گرفتن از او هم ناکام بوده است. ژوله که در فیلم نقش نادر صولتی را دارد توانایی‌های فردی دارد، اما هیچ گاه در مسیر داستانی به درستی هدایت نشده و کارگردان او را همچون یک لیبرو آزاد گذاشته است. آزادی که به معنای کنترل نشدن بازی اوست که چندان راهگشا نبوده است.

چوب خط؛ یک کمدی ناموفق دیگر تلویزیونی

البته اضافه شدن علیرضا خمسه و در ادامه اکبر عبدی شاید کمی به بعد طنازی سریال بیفزاید. چنان که در برخی سکانس‌ها کمدین هایی، چون امیر نوری با شوخی هایشان گاه وبیگاه خنده‌هایی از بینندگان تلویزیونی گرفته اند.

مرتضی اخوان در شهرآرا نوشت: «چوب خط» در ۱۵ قسمت ساخته شده و حالا تقریبا به میانه‌های راه رسیده است، اما هنوز در قصه از یک داستان سرراست و گویا که جذابیت تعقیب را داشته باشد، خبری نیست. شاید اگر چند قسمت بگذرد و بعد بپرسیم چوب خط چه شد، پاسخش ساده باشد: «هنوز فرخ گرفتار است.» نه قصه درست و درمانی روایت شده و نه قرار است روایت پیش برود. در ضعف کارگردانی موقعیت ها، یکی از روی اعصاب‌ترین نکات چوب خط، سکانس‌های پر سروصدا و بی سامانی است که گویا کارگردانی ندارد تا به آن سامان بدهد.

چوب خط؛ یک کمدی ناموفق دیگر تلویزیونی

آقای کارگردان که عمدتا در سیما و سینما در مقام برنامه ریز بوده حالا از برنامه ریزی یک دکوپاژ درست برنیامده است. سکانس‌های شلوغ و پر سر و صدایی که در آن صدا به صدا نمی‌رسد و به سختی می‌توان دیالوگ‌ها را شنید. شهر شلوغ بهرامیان حتی جذابیت کمدی موقعیت را هم ندارد تا با افتادن پدربزرگ ویلچری خانواده خواستگار به پشت بام خانه همسایه خانواده فرخ فرخنده، به خنده مان بیندازد. علاوه بر این کارگردان در سردرگمی راش‌هایی که فیلم بردارش گرفته نه پیگیر قاب‌های درست است و نه قطع هایش هدفمند است. بیشتر شبیه یک مشت سکانس شلوغ گرفته شده است که برای تنوع گاهی کاتی به کلوزآپ بسته برخی شخصیت‌ها می‌زند تا یک نواختی تصویر مخاطب را اذیت نکند.

تیتراژ پایانی سال هاست که به یک عنصر جذاب سریال‌های تلویزیونی بدل شده و در این میان رضا صادقی از همان ابتدا به همراه احسان خواجه امیری یکی از پا‌های ثابت تیتراژ‌های تلویزیونی بوده است. صادقی که چند صباحی بود سروکله اش در سریال‌های تلویزیونی پیدا نبود و شایعه ممنوعیت صدایش در سیما هم مطرح می‌شد با «چوب خط» به تلویزیون برگشت. بازگشتی که البته چندان بد از کار در نیامد و تیتراژ پایانی این سریال بر خلاف کیفیت نازل خود اثر، کمی کرختی ۴۵ دقیقه ناکام را می‌شوید و پایین می‌برد. «گاندو ۲» آخرین شانس شبکه ۳ است.

چوب خط؛ یک کمدی ناموفق دیگر تلویزیونی

چوب خط؛ یک کمدی ناموفق دیگر تلویزیونی

چوب خط؛ یک کمدی ناموفق دیگر تلویزیونی

چوب خط؛ یک کمدی ناموفق دیگر تلویزیونی

چوب خط؛ یک کمدی ناموفق دیگر تلویزیونی

چوب خط؛ یک کمدی ناموفق دیگر تلویزیونی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سریال خوبیه

    • بدون نام

      ای بابا کجاش بده

    • حمید

      چون خودشون دوست ندارن میگن ناموفق!چوب خط سریال متوسطیه و در کل میتونه مخاطب رو سرگرم کنه. تو سریال های سال گذشته دوپینگ واقعا خوب بود ولی بخاطر کرونا پروژه در آخر افت کرد.

    • بدون نام

      اتفاقا سریال خوبیه . تنها سریالیه که نگاه میکنم . با دو تا پست که نباید از طرف مردم حرف بزنید

      پاسخ ها

      • بهاران

        دقیقا موافقم

      • بدون نام

        منفی های اینجا هم ببین ، خدایی چیه این سریال؟ کدام جوان رو میتونه جذب کنه؟ فقط ننه بزرگ من نگاه میکنه توی خونه اینم چون گوشی نداره

    • بدون نام

      واقعا مسخره بود،

    • فامیل دور

      قسمت اولشو دیدم خوشم نیومد.. خیلی وقته که دیگه سریالای طنز تلویزیون خنده رو به لب مردم نمیاره..

    • بدون نام

      چیزی برا گفتن نداشت
      نمیدونم چرا این سریال ها ساخته میشن

    • بی نام

      اتفاقا سریال خوبیه

    • بدون نام

      وبازهم سریال های آبکی صداسیمای ضدملی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نکشیمون مظهر ملی گرایی
        شما تو شبکه های جم منوتو دنبال ملی گرایی هستین؟؟

    • بدون نام

      افتضاح

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما که ماهواره هم نداریم ولی بدرد نخور ه شماهم بهتره مردم را مسخره نکنی

    • بدون نام

      چرا بودجه مملکت خرج این سریال ها میشه آخه!قبلا رضا عطاران سریال میساخت لذت میبردیم اما حالا متاسفانه

    • بدون نام

      وقتی که باید مواظب باشی تا به تریش قبای کسی برنخورد همین میشه دیگه بی مزه و خسته کننده چرا طی چند برنامه به مردم نمیفهمونن که کمدی و حتی فیلم های جدی توهین به قومیت ها نیست بلکه ساختن لحظاتی شاد و مفرح و آشنایی با تاریخ و فرهنگ این سرزمین است آخه نفهمیدن تا کجا ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا همیشه باید با تمسخر قومیتها بخندید؟

    • بدون نام

      دوباره چهار تا غربگدا حرف زدن شدن مردم

    • آموزشگاه صنایع دستی

      من این سریال رو خیلی دوس دارم.لطفا از طرف خودت بگو ناموفق نه از طرف همه

    • بدون نام

      طنزی که بازیگرش الهام پاوه نزاد باشه معلومه چیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • ام ای اس

      فقط برره و متهم گریخت
      خنده آور و شاد بودند

    • بدون نام

      سریال بسیار مذخرف فقط سرو صدا داره حیف پول که باهاش این آشفالها را میسازند خوب به مردم بدبخت اسیر نباید بها داد

    • بدون نام

      این قدر مردم ایران افسرده شدن با این وضع اقتصادی و معیشت که با این جور سریالها خندشون نمیگیره بیشتر استرس به آدم وارد میشه

    • عارف

      طرح سریالی به نام شهبال نژند را دارم که اگر ساخته بشه کل جهان تا آخر عمر به یاد خواهد داشت اما متاسفانه بودجه در اختیارم نمیگذارن بنیاد سینمایی شهر ما کرمانشاه هم چند فیلمنامه کوتاهم رو تایید کرده ولی میگن بودجه نداریم واقعا تاسف باره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بودجه به امثال پاوه نژاد و نوید محمد زاده و سعید آقا خانی میدن اونا آشغالم بسازن بودجه میگیرن افراد خاصی میتونن این بودجه ها رو بگیرن

    • بدون نام

      شبکه 3 سالهاست درجا میزنه پسرفت به معنای واقعی کلمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا موافقم. خرج هم میکنه ها ولی همش بی فایدس

    • امیر محمد نگارستانی

      یه کپی کامله از فیلم انگل

    • بدون نام

      سریال خوبیه

    • علیش

      حیف از پول بیت‌المال که خرج چنین سریال‌ها میشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج