جاباما
۱۰۹۸۸۴
۸ نظر
۵۰۱۲
۸ نظر
۵۰۱۲
پ

ساق های دو میلیارد و سیصد میلیون تومانی

یک آندو برابر است با ...؟!

در این مطلب به سراغ قراردادهای بازیکنان فوتبال رفتیم و از بین مبالغ منتشر شده رقم قرارداد آندرانیک تیموریان که دو میلیارد و سیصد پنجاه میلیون بود را انتخاب کردیم تا مقایسه ای درآمدی با سایر طیف های جامعه داشته باشیم و قصد از این کار به هیچ وجه تخریب افراد نیست.

یک آندو برابر است با ...؟!





مجله تماشاگر: ثروتمندترین مرد دنیا روی مک لروی گلف باز ایرلندی است که از طریق قراردادهای نجومی توانسته در لیست ثروتمندترین های دنیا قرار بگیرد در همه جای دنیا ستاره ها و شومن ها جزو پردرآمدترین افراد جامعه مرسوم می شوند و این مسئله امری پذیرفته شده در تمام دنیا تبدیل شده است به طوری که رقم قرارداد لیونل مسی 100 میلیون یورو در سال اعلام شده است.

یک ورزشکار برای اینکه تبدیل به ستاره شود راه طولانی را باید طی کند چرا که وقتی ورزش را شروع می کند هزاران اتفاق ممکن برای او رخ دهد و او را در این مسیر ناکام بگذارد. شما در نظر بگیرید نوجوانی را که در سنین پایه تمرینات طاقت فرسایی را انجام می دهد و رویای ستاره شدن را در سر می پروراند و به امید بهترین شدن تمام تمرکز زندگی خود را در راه ورزش و فوتبال می گذارد، به طوری که از سایر راه های پیشرفت که می تواند تحصیلات عالیه، کسب مهارت شغلی و کسب درآمد باشد بازمی ماند و به طریقی ریسک می کند تا به امید روزی که ستاره شود و جایگاه مالی و اجتماعی خوبی به دست بیاورد.

این در حالی است که هزار اتفاق ممکن است رخ دهد تا آرزوهای آن نوجوان به کابوس تبدیل شود. اگر رباط پا پاره کند، میکس پاره کند یا هزاران آسیب دیدگی های مرسوم دیگر که می تواند سبب خداحافظی فوتبالیست ها از فوتبال شود با یک آسیب دیدگی تمام آرزوهای یک فوتبالیست نوجوان بر باد می رود.

این در حالی است که در ایران هزاران نفر به سراغ فوتبال می روند و فقط یکی می شود علی دایی، خداداد عزیزی، فرهاد مجیدی، علی کریمی، آندو تیموریان، بله؛ واقعیت ماجرا همین است که ستاره های فوتبال ما خیلی اندک هستند ولی تمام فوتبالیست ها مسیر طولانی و فرسایشی را طی کرده اند تا به لیگ برتر برسند صحبت سر جرقه هایی نیست که یک فصل یا دو فصل به طریقی سر از سطح اول فوتبال کشورمان درآورده اند. صحبت سر کسانی است که در این مسیر استمرار داشته اند و متکی بر لیاقت خود در سیستم فوتبال کشور بالا آمده اند.

یک آندو برابر است با ...؟!

در این مطلب به سراغ قراردادهای بازیکنان فوتبال رفتیم و از بین مبالغ منتشر شده رقم قرارداد آندرانیک تیموریان که دو میلیارد و سیصد پنجاه میلیون بود را انتخاب کردیم تا مقایسه ای درآمدی با سایر طیف های جامعه داشته باشیم و قصد از این کار به هیچ وجه تخریب افراد نیست. همانطور که گفته شد ستاره ها در همه جای دنیا بیشترین درآمد را دارند و این امری طبیعی محسوب می شود. دلیل انتخاب آندو هم صرفا برای این بوده که بیشترین قرارداد بسته شده و انتشار یافته با او بوده است.

کم توجهی یا بی توجهی

بودجه فدراسیون های چوگان صد و چهل میلیون تومان، هندبال ششصد میلیون تومان، اسکواش چهارصد و پنجاه میلیون تومان در سال ۹۲ اعلام شده است. اگر میانگین بودجه این سه فدراسیون را سیصد و نود و هفت میلیون در نظر بگیریم، آندو ۶ برابر این سه فدراسیون پول دریافت کرده است.

پی نوشت: دلیل انتخاب فدراسیون هندبال موفقیت آنها در مسابقات آسیایی و کسب مقام سومی، فدراسیون اسکواش به دلیل کسب دو رنکینگ جهانی و فدراسیون چوگان که به دلیل بی توجهی و کم توجهی مسئولان وقت به ثبت جهانی به نام کشور آذربایجان درآمد و این در حالی است که چوگان جزو بازی های کهن ایرانی محسوب می شود.

آپ تو دیت شو مهندس

درآمد یک مهندس کامپیوتر سالانه به طور متوسط پنجاه میلیون تومان و حداکثر صد و هفتاد میلیون تومان است. اگر میانگین این مبالغ را ۱۱۰ میلیون در نظر بگیریم درآمد آندرانیک تیموریان ۳۱ برابر یک مهندس کامپیوتر است.

حقوق کارمندی

پایه حقوق یک کارمند بدون در نظر گرفتن اضافه کاری یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان است که سالانه برابر می شود با پانزده میلیون تومان در سال. اگر ۱۵۶ کارمند، حقوق خود را در کنار هم بگذارند تقریبا برابر با یک فصل قرارداد آندو می شود.

یک آندو برابر است با ...؟!

نارنجی پوش دوست داشتنی

پایه حقوق یک کارگر ماهانه ششصد هزار تومان است که در سال برابر است با هفت میلیون و دویست هزار تومان اگر حدودا ۳۲۰ کارگر درآمد سالانه خود را روی هم بگذارند برابر با یک فصل درآمد تیموریان می شود.

یک آندو برابر است با ...؟!

دو پورشه ناقابل

البته اگر قیمت پورشه کایان را یک میلیارد و صد میلیون تومان در نظر بگیریم حدودا تیموریان به اندازه دو پورشه ارزش قراردادش در یک فصل است.

یک آندو برابر است با ...؟!

صدتا پراید

به دلیل نوسانات قیمت خودرو مقایسه با نرخ های تقریبی انجام شده است. اگر قیمت خودرو پراید را بیست میلیون تومان در نظر بگیریم ارزش قرارداد آندرانیک تیموریان به اندازه ۱۱۵ خودرو پراید است.

یک آندو برابر است با ...؟!

بالای شهر پایین شهر

قیمت هر متر خانه در سیزده آبان یکی از محله های شهر ری دو میلیون و ششصد هزار تومان است یعنی اگر قصد داشته باشید یک خانه ۱۰۰ متری بخرید قیمت آن می شود دویست و شصت میلیون تومان. پس آندو تیموریان می تواند ۹ خانه ۱۰۰ متری در جنوب شهر بخرد. اگر آن روی سکه را در نظر بگیریم و قیمت خانه در زعفرانیه، شمال شهر متری بیست میلیون تومان در نظر بگیریم آندو می تواند یک خانه ۱۱۵ متری در بالای شهر خریداری کند.

یک آندو برابر است با ...؟!

شش تویوتا تقدیم تو باد

اگر قیمت تویوتا لندکروزر را ۴۰۵ میلیون تومان در نظر بگیریم، با پول قرارداد آندو می توان تقریبا شش خودرو تویوتا خریداری کرد.

یک آندو برابر است با ...؟!

بیت آشور یک پنجم آندو

با بررسی لیگ (MLS) آمریکا مشخص می شود بیت آشور ۱۷۰ هزار دلار سالانه از این لیگ کسب درآمد می کند. اگر قیمت دلار را ۳ هزار تومان در نظر بگیریم پانصد و ده میلیون تومان بیت آشور از لیگ آمریکا کسب درآمد کرده است. اگر یک مقایسه بین قرارداد تیموریان و بیت آشور داشته باشیم آندو پنج برابر بیت آشور می ارزد.

یک آندو برابر است با ...؟!

گلزار فرشته مرگ نود میلیونی

میانگین درآمد بازیگران سینما و تلویزیون سالانه بین ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلیون اعلام شده است. اگر میانگین قیمت را سیصد میلیون در نظر بگیریم آندو به اندازه ۸ بازیگر قرارداد بسته است. البته شایان ذکر است بازیگرانی هم هستند که برای ایفای نقش در یک فیلم سینمایی درخواست یک میلیارد و هفتصد میلیون تومانی داشته اند! به عنوان مثال در سال ۸۹ گلزار برای نقشی کوتاه در فیلم دموکراسی در روز روشن نود میلیون تومان دریافت کرد.

یک آندو برابر است با ...؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معترض

      در مقابل پولی بعضی ها بالا میکشن هیچیه.

    • نایس

      دولت پول اونارو از بیت المال میده فوتبال فقط برای تفریحه و تاثیری تو پیشرفت کشور نداره تازه فساد و ... هم میاره. تو اروپا باشگاه ها درامد دارن و دخل و خرجشون مال خودشونه تازه سطح اونا با بازیکنای ما قابل مقایسه نیست

    • بدون نام

      آندو یه دونه باشه

    • آرش

      نوش جونش

    • کارمند

      من کارمند یه اداره ام با سه سال سابقه و پیمانی.حقوق بنده بدون اضافه کاری تا قبل از عید 578هزار تومن بود، تازه اضافه کاریم هم 230هزار تومنه!!!اون بالا نوشتید یه کارمند با حقوق یک و دویست!!! داریم همچین چیزی عایا؟؟

    • حسین میلانی

      من دنبال یارانه و سبد کالا که هرگز بدستم نرسید هستم و آنها قرارداد میلیاردی میبندند مگر بچه های ما چه گناهی کرده اند که باید محروم باشند این کار مدیونی داره مطمئنم ....

      پاسخ ها

      • تت

        جناب اگر بچه های شما هم استعداد داشتند به این چیز ها می رسیدند آیا بازهم به بچه هایتان می گفتید این پولی که درمی آورید حرامه----بعضی ها برای همین فوتبال هم که باشه زحمت می کشند و این مزد آنهاست در ضمن مگر این قرارداد مال ایرانه فقط که باشه حرام ........ پس رونالدو مسی و غیره همشون نزول خور درجه یک جهان هستند

    • آندو

      چی بگم والا؟؟!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج