۱۱۰۰۱۵۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

حاشیه‌های دیزین برای بانوان اسکی ایران

رئیس فدراسیون اسکی، یکی از دلایل بروز اتفاقات روز‌های اخیر در پیست دیزین را عدم استفاده فدراسیون از پیست اختصاصی عنوان کرد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون اسکی، یکی از دلایل بروز اتفاقات روزهای اخیر در پیست دیزین را عدم استفاده فدراسیون از پیست اختصاصی عنوان کرد.

۱۷ دی ماه ۹۹ یعنی روزی که عباس نظریان به عنوان رئیس فدراسیون اسکی انتخاب شد، این امیدواری به وجود آمد که با حضور یکی از مدیران وزارت ورزش و جوانان در رأس فدراسیون، آرامش بیشتری بر این رشته حاکم شود؛ آرامشی که حتی به اندازه یک فصل نیز دوام نداشت و خیلی زود حاشیه‌ها به این رشته بازگشتند.

چند روز قبل و در حاشیه برگزاری مسابقات لیگ اسکی آلپاین در پیست دیزین، سمیرا زرگری سرمربی وقت تیم ملی اسکی آلپاین بانوان قصد ورود به پیست را داشت که این کار با حاشیه‌هایی همراه بود. زرگری که در برخوردها برای جلوگیری از ورودش به پیست ناراحت بود، روز سه‌شنبه در جلسه‌ای که رئیس فدراسیون و تعدادی دیگر از مسئولان نیز در آن حضور داشتند، گلایه‌های را مطرح کرد و البته این اتفاق از سوی مسئولان پیست نیز افتاد و در حالی که قرار بود صلح بین طرفین برقرار شود، اما این اتفاق رخ نداد.

این اتفاقات در فاصله ۲ ماه بعد از ریاست نظریان رقم خورد و قطعاً نمی‌تواند بازخوردهای خوبی داشته باشد؛ چرا که انتظار می‌رفت اسکی ایران به یک آرامش حداقل موقت پس از تغییرات در رأس فدراسیون برسد، اما این موضوع تا حدی محقق نشد و حتی عنوان شد که گزینه‌ای نیز به نظریان تحمیل شده است.

چند روز قبل فدراسیون اسکی اعلام کرد که میترا کلهر به عنوان سرمربی تیم اسکی آلپاین جوانان منصوب شده است. این انتصاب از آن جهت جالب توجه است که میترا کلهر ملی‌پوش سابق ایران همسر حسن شمشکی بهره‌بردار پیست دیزین است. همچنین قرارداد سمیرا زرگری نیز تا پایان سال اعتبار دارد و وی به نظر می‌رسد باید جای خود را به فرد دیگری که احتمالاً کلهر است، بدهد. البته زرگری روز گذشته (شنبه) از سمتش استعفا کرد تا پیش از پایان قراردادش کنار برود.

اتفاقات اخیر در پیست دیزین و انتصاب همسر بهره‌بردار تیم ملی به عنوان مربی تیم جوانان، شاید بی‌ارتباط به هم نباشند و این مسئله هرگز جالب به نظر نمی‌رسد. زیر سوال رفتن اقتدار یک رئیس فدراسیون آن هم تنها دو ماه پس از نشستن روی صندلی ریاست، قطعاً باعث می‌شود پایه‌های فدراسیون در آینده سست‌تر از همیشه باشد و همین مسئله نیز منجر به احتمال تکرار چنین اتفاقات و تصمیماتی در آینده خواهد شد که به نفع اسکی ایران نیست.

موضوع مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد، بحث مدیریت در پیست‌های بزرگ کشور است. از همان زمان که قرار شد پیست‌های معتبر کشور در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرند، مقرر شد که ملی‌پوشان و مربیان ملی و در واقع مجموعه فدراسیون اسکی بتوانند به راحتی از امکانات استفاده کنند، اما ظاهراً به نظر می‌رسد این توافق در حد حرف بوده است؛ چرا که اگر شرایط دیگری وجود داشت، قطعاً شاهد اتفاقات تلخی طی روزهای اخیر و جلوگیری از ورود برخی ورزشکاران و مربیان نبودیم.

پیرامون مسائل اخیر اسکی با عباس نظریان تماس گرفتیم. رئیس فدراسیون اسکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ابتدا پیرامون برنامه‌های فدراسیون طی دو ماه اخیر اظهار داشت: علی‌رغم محدودیت‌هایی که داشتیم، اما سعی کردیم همه برنامه‌ها از جمله اعزام به مسابقات جهانی، برگزاری لیگ‌ها و سایر امور را به نحو احسن انجام بدهیم. اعزام به آلمان و ایتالیا در حالی انجام شد که انتظار زیادی نداشتیم و ملی‌پوشان با وجود آنکه دیرتر از سایر کشورها به محل برگزاری رسیدند، اما برخی از آنها تایم‌های خوبی به ثبت رساندند. در بخش داخلی نیز مسابقات، جشنواره‌ها، لیگ‌ رشته‌های مختلف را داشتیم و ادامه آنها قرار است ابتدای سال ۱۴۰۰ برگزار شود. همچنین برنامه‌های ایران دخت ویژه بانوان، روز درختکاری در توچال، مسابقات پارااسکی، المپیاد دانش‌آموزی و جلساتی پیرامون حوزه پیشکسوتان داشتیم و امیدواریم روند بهتری در آینده رقم بخورد.

وی درباره راه ندادن سمیرا زرگری سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین بانوان و فروغ عباسی یکی از ملی‌پوشان به پیست دیزین که حاشیه‌هایی نیز به همراه داشت، گفت: روزی که این اتفاق رخ داد، من در پیست نبودم. البته زمانی که چنین موضوعاتی پیش می‌آید، انتظار می‌رود که ابتدا افراد به فدراسیون مراجعه کنند و مشکل را بگویند. اینکه گلایه‌ها ابتدا در فضای مجازی و رسانه‌ای مطرح می‌شود، باعث به وجود آمدن یکسری ابهامات می‌شود و حاشیه‌هایی ایجاد می‌کند که جمع کردنش سخت است.

نظریان ادامه داد: باید بپذیریم که فدراسیون پیست اختصاصی ندارد. دیزین هم در اختیار یک بهره‌بردار است و باید به قراردادش احترام بگذاریم و برای حضور در آنجا باید هماهنگی صورت بگیرد و نمی‌توانیم درخواست نامتعارفی داشته باشیم. دو نکته وجود دارد؛ اول اینکه باید شرایط حضور ورزشکاران فراهم شود. دوم هم اینکه باید قبل از هر کاری به فدراسیون مراجعه شود. اینکه کلیپ ساخته و بحث‌ها در فضای مجازی مطرح شود و سپس موضوع را به ما بگویند، واقعاً نمی‌توانم کاری انجام بدهم. حداقل این انتظار از بزرگان می‌رود که ابتدا مسائل را با ما مطرح کنند و سپس به فضای مجازی منتقل کنند.

رئیس فدراسیون اسکی با اشاره به اینکه شاید فشار تمرینات و احساس غرور یک ورزشکار، باعث وقوع این اتفاقات شده است، عنوان کرد: باید یک موضوع را در نظر گرفت که شاید ماموری که جلوی در قرار داشته، فرد مورد نظر را نمی‌شناخته است. من، خودم سه‌شنبه که به صورت سرزده و ناشناس به پیست رفتم تا از نزدیک مسابقات را زیر نظر بگیرم، ابتدا از ورودم ممانعت و حضورم منوط به تهیه بلیت شد، اما زمانی که من را شناختند و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت، وارد پیست شدم.

وی با اشاره به اتفاق مشابهی که برای سمیرا زرگری نیز رخ داد، گفت: همه اینها بازمی‌گردد به اینکه اسکی فضای اختصاصی خودش را ندارد و تا زمانی هم که نداشته باشد، اوضاع همین‌گونه خواهد بود. قرارداد بهره‌بردار پیست دیزین تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ شد و منِ فدراسیون اسکی هیچ فضایی ندارم. به همین دلیل موضوع را به مسئولان منتقل کردم و برای رفع مشکلات ناشی از عدم اختصاص پیست به فدراسیون قرار است با مسئولان وزارت و شرکت توسعه‌ در هفته آتی نشست ویژه برگزار و مشکل حل شود. متاسفانه در قرارداد پیست دیزین هیچ مکان حتی کوچکی برای فدراسیون دیده نشده است. ما طی سال‌های آینده بازی‌های المپیک و آسیایی زمستانی را پیش‌رو داریم و ملی‌پوشان باید با فراغ بال تمرین داشته باشند. در واقع تا زمانی که قرار باشد آنها هزینه بدهند، این حواشی وجود دارد.

وی درباره انتصاب میترا کلهر، همسر بهره‌بردار پیست دیزین به عنوان مربی تیم جوانان بانوان و اینکه این تصمیم باعث ایجاد حرف و حدیث‌هایی شده است، تاکید کرد: واقعیت این است که اسکی ایران سرمایه انسانی توانمند زیادی دارد و فقط یک عده هستند که مدرک و مدال دارند که کلهر یکی از آنهاست. من در همان ابتدای حضورم این شعارم را بیان کردم که «فرصت برای همه، پاسخگویی برای همه» تا بتوانیم از همه ظرفیت‌ها بهره ببریم. در واقع هر کسی که معتقد است در اسکی توانایی دارد، از او استفاده می‌کنیم تا بهترین شرایط را به وجود بیاوریم. ما حتی این کار را درخصوص پوریا ساوه‌شمشکی نیز انجام دادیم و زمانی که او خداحافظی کرد، بلافاصله پیشنهاد حضور در کادر فنی تیم جوانان را ارائه کردیم تا در بحث پشتوانه‌سازی هم شرایط خوبی ایجاد کنیم. حرف من این است که از میترا کلهر به عنوان یک ظرفیت و توان در بخش بانوان استفاده کردیم و او را به عنوان همسر حسن شمشکی برای مربیگری تیم جوانان در نظر نگرفتیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج