جاباما
۱۱۰۲۵۳۸
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

اتوبوس تا ۵۰درصد ظرفیت حق جا به‌جایی دارد

معاون بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: هواپیماها تا ۶۰ درصد ظرفیت و تاکسی، اتوبوس و قطارهای بین شهری می توانند حداکثر تا ۵۰درصد ظرفیت با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل های وزارت بهداشت مسافر جا به جا کنند.

خبرگزاری ایرنا: معاون بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: هواپیماها تا ۶۰ درصد ظرفیت و تاکسی، اتوبوس و قطارهای بین شهری می توانند حداکثر تا ۵۰درصد ظرفیت با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل های وزارت بهداشت مسافر جا به جا کنند.

علیرضا رئیسی در نامه ای به شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بر کنترل اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی در سامانه های حمل و نقل برون شهری تاکید کرد.

معاون وزیر بهداشت در این نامه نوشت: در تعطیلات نوروز و شروع سال جدید افزایش مسافرت ها و ترددهای بین شهری اجتناب ناپذیر است بنابراین با عنایت به وضعیت بسیار حساس و ناپایدار اغلب استانها از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ و نگرانی از نزدیک بودن موج چهارم شیوع کرونا به دلیل جابجایی های گسترده احتمالی در سطح کشور رعایت دقیق و کامل پروتکل های بهداشتی بیش از پیش ضروری است.

وی خطاب به معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نوشت: خواهشمند است دستور فرمایید در راستای صیانت از سلامت هموطنان در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی اقدامات لازم انجام شود. این اقدامات شامل رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پایانه ها اعم از زمینی هوایی و ریلی، الزام به رعایت ظرفیت ۶۰ درصد مسافر در کابین مسافران هواپیما، الزام به رعایت ظرفیت ۵۰ درصد مسافر در تاکسی و اتوبوس های بین شهری و کوپه قطار ( افراد یک خانواده مجاز هستند در صندلی های کنار هم در اتوبوس قرار بگیرند مشروط به آنکه رعایت ۵۰ درصد ظرفیت وسیله رعایت شود یا بیش از ظرفیت ۵۰ درصد در کوپه قطار نباشد).

رئیسی افزود: توزیع مواد غذایی در هواپیما و عرضه غذا در قطار صرفا در صورت بسته بندی شده و تهیه شده از کترینگ های مجوز دار بهداشتی و با نگهداری مناسب بهداشتی امکانپذیر است. عرضه غذا در کوپه ها و عدم عرضه در رستوران قطارها باید رعایت شود و در قطارهای اتوبوسی که الزام به عرضه غذا در رستوران است بایستی پنجره ها باز باشد و حداکثر از ۳۰ درصد ظرفیت رستوران استفاده شود.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، هم اکنون ۱۲ شهرستان از نظر خطرپذیری کرونا در وضعیت قرمز و ۳۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۸۰۱ هزار و ۶۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۱ هزار و ۷۹۷ نفر رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهین هستم

      خخخخخخخخخخخ
      بیا ببین اتوبوس ۳۷ نفره ۴۵ نفر را سوار میکند مابقی کف اتوبوس می‌خوابند
      از پلیس را بپرس

      پاسخ ها

      • ⓜⓞⓢⓐⓕⓔⓡ

        همش دروغه من رفتم شهرستان با اتوبوس خدا شاهده جای سوزن انداختن نداشت حتی بیش از ظرفیت مسافر زده بود
        اعتراض هم اگر میکردی میگفت که دوست ندارید
        خب پیاده شید اصلا بلیت گیرتون نمیاد
        و خدا شاهده که نسبت به هفته قبل از عید قیمت بلیت رو دو برابر کرده بودن ...
        اصلا نظارت نیست و مسئولین ما طبق معمول فقط شعار میدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج