۱۱۰۴۲۸۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

منبع دیپلماتیک کره جنوبی:

ایران احتمالا نفتکش کُره‌ای و کاپیتانش را آزاد می‌کند

رسانه کُره‌ جنوبی به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داد، ایران احتمالا به زودی نفتکش توقیف شده «هانکوک چیمی» و کاپیتان آن را آزاد می‌کند.

خبرگزاری فارس: رسانه کُره‌ جنوبی به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داد، ایران احتمالا به زودی نفتکش توقیف شده «هانکوک چیمی» و کاپیتان آن را آزاد می‌کند.

یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی با اعلام پیشرفت‌ها خوب در مذاکرات با طرف ایرانی درباره نفتکش توقیف شده کره‌ای خبر داد که احتمالا به زودی این کشتی و کاپیتانش آزاد شوند.

خبرگزاری دولتی «یونهاپ» کره جنوبی در گزارشی ادعا کرده که احتمالا طی هفته آینده ایران نفتکش «هانکوک چیمی» این کشور و کاپیتان آن را آزاد کند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه (دوشنبه ۱۵ دیماه ۹۹) در اطلاعیه‌ای با اعلام توقیف یک فروند شناور متعلق به کره جنوبی خبر داد: این نفتکش که از مبدأ بندر الجبیل عربستان در خلیج فارس در حرکت بود، به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توسط ناوگروه ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد.

این اطلاعیه با بیان اینکه خدمه‌های این شناور نفتی از ملیت‌های کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند، خاطرنشان کرد: این نفتکش پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کشور شد.

خبرگزاری دولتی یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک منبع دیپلماتیک خبر داد، ایران احتمالا طی هفته آینده این نفتکش و کاپیتانش را آزاد خواهد کرد.

این منبع دیپلماتیک که نخواست نامش فاش شود، درباره رایزنی‌ها برای رفع توقیف نفتکش کُره‌ای گفت: «من متوجه این موضوع شدم که پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات با ایران حاصل شده است».

به گفته این منبع دیپلماتیک کره جنوبی، نفتکش هانکوک چیمی و کاپیتانش احتمالا «در آینده نزدیک آزاد خواهند شد».

طبق گزارش یونهاپ، در این نفتکش در زمان توقیف ۲۰ خدمه شامل ۱۱ تبعه میانماری، پنج تبعه کره جنوبی، دو اندونزیایی و دو ویتنامی حضور داشتند.

به نوشته این رسانه، «هنوز معلوم نیست چرا ایران با آزادی نفتکش و کاپیتانش موافقت کرده است اما گمانه‌‎زنی‌ها درباره احتمال حصول پیشرفت در موضوع درخواست ایران از کره جنوبی برای رفع بلوکه هفت میلیارد دلار دارایی این کشور به واسطه تحریم‌های ایالات متحده شده است».

به نوشته این رسانه، «هنوز معلوم نیست چرا ایران با آزادی نفتکش و کاپیتانش موافقت کرده است اما گمانه‌‎زنی‌ها درباره احتمال حصول پیشرفت در موضوع درخواست ایران از کره جنوبی برای رفع بلوکه هفت میلیارد دلار دارایی این کشور به واسطه تحریم‌های ایالات متحده شده است».

طبق گزارش این روزنامه، تهران و سئول درباره رفع بلوکه بخشی از دارایی‌های ایران در کره جنوبی از طریق (سازوکار) تمهید تجاری انسان‌دوستانه سوئیس در حال مشروت و رایزنی بوده‌اند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shanjani

      .. یعنی .. ما کاپیتانِ کِشتی کُره ای را هم گروگان گرفته ایم..؟؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج