۱۱۰۶۱۳۸
۸۱ نظر
۵۰۶۳
۸۱ نظر
۵۰۶۳
پ

شایعه استعفای رئیسی و صف بهارستانی پاستور

اولین هفته کاری سال ۱۴۰۰ برای انتخابات ریاست‌جمهوری با اخبار و حواشی متعددی همراه شد. طی هفته گذشته بازار فعالیت چهره‌های سیاسی در شبکه اجتماعی به نسبت تازه تاسیس و البته محبوب «کلاب‌هاوس» داغ شد و چند کاندیدای احتمالی، از شعار‌های انتخاباتی خود رونمایی کردند.

روزنامه اعتماد: اولین هفته کاری سال ۱۴۰۰ برای انتخابات ریاست‌جمهوری با اخبار و حواشی متعددی همراه شد. طی هفته گذشته بازار فعالیت چهره‌های سیاسی در شبکه اجتماعی به نسبت تازه تاسیس و البته محبوب «کلاب‌هاوس» داغ شد و چند کاندیدای احتمالی، از شعار‌های انتخاباتی خود رونمایی کردند.

شایعه استعفای رئیسی و صف بهارستانی پاستور

در همین حال صف کاندیدا‌ها نیز طولانی‌تر شد و چند نفری به آن پیوستند. در این میان روز‌های نخست هفته همزمان بود با جنجال‌های بعضا دور از انتظار کاندیداتوری سعید محمد به عنوان یکی از چهره‌های دارای پیشینه نظامی وارد گود انتخابات شده و بعید است حواشی مربوط به آنچه ابتدای هفته درباره کناره‌گیری یا برکناری او از فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه رسانه‌ای شد، به تمامی پایان یابد.

با وجود آنکه اخبار انتخاباتی این هفته کم نبود و جدال‌های متعددی هم در جریان‌های کشور اتفاق افتاد، اما همچنان نظر برخی ناظران بر این اساس استوار است که هنوز هم فضای کشور «انتخاباتی» نیست. ناظرانی که می‌گوید مردم چنان درگیر مشکلات معیشتی‌اند که فرصت توجه به کشمکش‌های سیاسی را ندارند.

هرچند به نظر می‌رسد گروه‌های سیاسی هم به‌دلیل آنکه همچنان پشت پرده در حال رایزنی برای دستیابی به کاندیدای نهایی خود هستند، نتوانسته‌اند علنا وارد رقابت با رقیب شوند، به خصوص اصلاح‌طلبانی که این بار نیز ناگزیرند تصمیم نهایی خود را به زمان پس از اعلام‌نظر شورای نگهبان موکول کنند.

اتاقی مجازی برای شایعه استعفای رییسی!

دیروز و در آخرین روز کاری مطبوعات، اما بازار شایعه‌ها درباره کاندیداتوری سیدابراهیم رییسی گرم شد، آن‌هم درحالی که مدت‌هاست اخباری ضد و نقیض درباره کاندیداتوری رییس قوه قضاییه در انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر می‌شود. دسته‌ای از اصولگرایان اصرار دارند رییسی باید وارد گود شده و نام‌نویسی کند و گروهی دیگر می‌گویند که او نباید کار‌هایی را که در قوه قضاییه شروع کرده، رها کند.

دو گروهی که این چند ماهه اخیر برای به کرسی نشاندن نظر خود، به طور جدی وارد رسانه‌ای شده و حتی بعضا اخباری را منتشر کرده‌اند که کمی بعد تکذیب شده است. آن‌هم در حالی که رییسی در این مدت یکی، دو بار به طور مستقیم و غیرمستقیم اعلام کرده که دست‌کم «فعلا» قصد کاندیداتوری ندارد. اما به هر حال رفتار ماه‌های اخیر به‌زعم برخی ناظران از عزم او برای کاندیداتوری حکایت دارد، به‌خصوص آنکه از ابتدای سال نو، درحالی سفر‌های استانی‌اش را ازسر گرفته که معمولا کاندیدا‌های انتخاباتی چنین تعطیلاتی را در نوروز پشت سر می‌گذرانند.

شایعه استعفای رئیسی و صف بهارستانی پاستور

جالب‌تر آنکه یکی از اخبار مهم این هفته درباره او به بخشی از یکی از سخنرانی‌هایش در شورای عالی قضایی مربوط بود که رسانه‌ها آن را «کنایه به دولت» و احتمالا اظهارنظری انتخاباتی تفسیر کردند. همزمان با انتشار اخبار متعدد انتخاباتی درباره رییسی، دیروز یک اتاق گفتگو در شبکه اجتماعی «کلاب‌هاوس» تشکیل شد که محور آن صحت و سقم شایعه استعفای رییسی از ریاست قوه قضاییه بود و برخی حضار به‌صراحت به نقل از منابعی که مدعی بودند «بسیار موثق» هستند، ادعای استعفای رییسی را مطرح کردند.

شایعه‌ای که به سرعت مرز این اتاق گفت‌وگوی «کلاب‌هاوسی» را درنوردید و به دیگر شبکه‌های اجتماعی رسید، اما ساعتی نگذشته بود که علی نادری، مدیرکل روابط عمومی قوه قضاییه با انتشار توییتی ضمن تکذیب خبر استعفای رییس قوه قضاییه، نوشت: «با نزدیک شدن به ماه‌های انتخابات، هم بازار شایعه داغ‌تر می‌شود و هم شبکه‌های اجتماعی امکان نشر خبر فاقد منبع معتبر را فراهم می‌کنند. مثلا امروز خبری مبنی بر استعفای رییس قوه قضاییه منتشر شد؛ آن‌هم با منبع ناشناس.

این خبر کذب محض است و البته نه اولین مورد از این شایعات بوده و نه آخرین.» جالب آنکه برخی ناظران معتقدند بعید نیست راه‌اندازی آن اتاق مجازی گفتگو و اساسا طرح این شایعه، نوعی اقدام رسانه‌ای جهت سنجش افکار عمومی بوده که حتی ممکن است ازسوی برخی دوستداران رییسی کلید خورده است. جالب‌تر، اما آنجاست که همزمان با این اتفاق یک منبع آگاه در قوه قضاییه نیز به خبرنگار «اعتماد» گفته که ممکن است آنچه امروز به عنوان شایعه تکذیب شد، لزوما هفته آینده در چنین روزی تکذیب نشود و ماجرای استعفای رییسی و متعاقبا کاندیداتوری او در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد مرحله‌ای تازه شود.

آن‌هم درحالی که همین دیروز امیررضا واعظ آشتیانی، ازجمله چهره‌های اصولگرا گفته است: «اگر رییسی بیاید، اقبال مردمی بیشتری خواهد داشت. او عملکرد اجرای خوبی هم داشته و قاطعانه می‌گویم که اگر رییسی بیاید، رای بالایی خواهد داشت.»

لاریجانی و یک ادعای اصولگرایانه

این درحالی است که موضوع کاندیداتوری رییسی برای گروه‌های مختلف حائز اهمیت است؛ چنان‌که همین دیروز سیدحسین نقوی حسینی که سال ۹۲ رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی بود، نزدیک به دبیرکل جامعه روحانیت بار دیگر از اجماع اصولگرایان درصورت ورود رییسی به صحنه انتخابات گفته و با بیان اینکه «حتی جریان دولت جوان و انقلابی به محوریت آقای سعید محمد نیز از آیت‌الله رییسی حمایت خواهند کرد»، تاکید کرده غیبت رییسی می‌تواند با تعدد کاندیدا‌ها و تشتت اصولگرایان مترادف شود.

شایعه استعفای رئیسی و صف بهارستانی پاستور

این نماینده ادوار مجلس همچنین درباره کاندیداتوری علی لاریجانی مدعی شده است: «یک نقل قولی از آقای لاریجانی شنیدم که ایشان جایی مطرح کرده و گفته «اگر آیت‌الله رییسی بیاید دیگر نیازی به کاندیداتوری من نیست» و نتیجه گرفته که «با این اوصاف اگر آیت‌الله رییسی نامزد شود، به نظرم تکلیف انتخابات ریاست‌جمهوری روشن است.»

اصلاح‌طلبان و عبور از ائتلاف

اما آن‌سوی میدان، اصلاح‌طلبان هم هفته کم‌خبری نداشتند. «جبهه اصلاحات ایران» میانه هفته با دستورکار بررسی سازوکار رسیدن این جریان سیاسی به گزینه نهایی تشکیل جلسه داد و سخنان اعضای این جبهه نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان از راهبرد حمایت از کاندیدای غیراصلاح‌طلب عبور کرد‌ه‌اند. چنا‌ن‌که مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردمسالاری دیروز به خبرگزاری مهر گفته است: «اصلاح‌طلبان واقعی هرگز زیر بار نامزد غیراصلاح‌طلب نخواهند رفت. تجربه دولت یازدهم و دوازدهم نشان داد روی کار آمدن یک فرد غیراصلاح‌طلب نه تن‌ها منافعی برای جریان اصلاح‌طلب ندارد، بلکه ضرر هم دارد. هرکس می‌خواست به دولت فحش بدهد، به ما فحش می‌داد.» اصلاح‌طلبان، اما همزمان نگران تصمیمات شورای نگهبان نیز هستند. به نظر آنان چنانچه همه کاندیدا‌های مطرح اصلاح‌طلب ردصلاحیت شوند، مشارکت در انتخابات کاهشی چشمگیر خواهد داشت. علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در این رابطه به ایلنا گفته است: «نظام و مسوولان برگزاری انتخابات و تمامی افرادی که می‌توانند نقش داشته باشند تا یک انتخابات رقابتی برگزار شود در این شرایط باید وارد عرصه شوند و فضایی را به وجود بیاورند تا مردم این احساس را نداشته باشند که لزومی برای حضورشان در عرصه انتخابات نیست.»

صف کاندیداتوری بهارستانی‌ها برای پاستور

تا به حال برای همه روشن شده که محمدباقر قالیباف رییس مجلس یکی از کاندیدا‌های جدی ریاست‌جمهوری است. هر چند سرنوشت کاندیداتوری او هنوز معلوم نیست و ممکن است با آمدن رییسی، او در مجلس بماند.

شایعه استعفای رئیسی و صف بهارستانی پاستور

اما نمایندگانی که شوق ریاست‌جمهوری دارند، فقط به ریاست مجلس محدود نیست و طی هفته‌ای که گذشت، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رییس مجلس و عضو جبهه پایداری نیز اعلام کاندیداتوری کرد و حتی وقتی با پرسش خبرنگاران درباره احتمال کناره‌گیری، درصورت کاندیداتوری رییسی مواجه شد، گفت که «براساس اگر‌ها تصمیم نمی‌گیرم.» بماند که حالا به جز او، علی نیکزاد، دیگر نایب رییس مجلس یازدهم نیز توییتی با اشاره به نشست خبری که با خبرنگاران داشت، نوشت: «سعی کردم همه را (سوالات) در حد توان پاسخگو باشم، غیر از یک سوال درباره انتخابات که از آن‌ها خواستم فعلا صبر کنند؛ صبر چیز خوبی است!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا امثال قالیباف که الان مقام دارن دیگه باید خجالت بکشن کاندید بشن.مگه اینا چقدر تشنه پست و مقام هستن؟؟؟

      پاسخ ها

      • naser

        کاپیتان فقط برای خدمت میادفقط

      • بدون نام

        رأی بی رای

      • بدون نام

        کسی رای نمیده دیگه

      • بدون نام

        مملکت فقط همین سه نفرو داره انگار

      • بدون نام

        دوره های قبل کاندید شدن برنامه ای نداشتن قالیباف اگر میتونست کاری بکنه همین یکسال مجلس میکرد

      • بدون نام

        همونقدر که تو این تشنگی رو میفهمی

    • shanjani

      ...حالا کو.. تا انتخابات ریاست جمهوری..؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رای بی رای

      • بدون نام

        فقط همگی تصمیم بگیریم رأی بی رأی

      • بدون نام

        رأی بی رأی

    • ۰۰۰

      والله اگه میخاید کار بکنید جابجا نشین

    • Fariba

      تشنگان قدرت

    • بدون نام

      کسی رای نمیده

      پاسخ ها

      • مسعود

        شماهايي كه تا قبل مي گفتيد راي به روحاني نجات كشوره نسخه امروزتون راي ندادنه
        نسخه هاي شما تكراري شده ديگه

      • بدون نام

        من هم مثل دیگران رأی نمی دهم.

      • بدون نام

        منم رای نمیدم شاید تلنگری بشه لطفا درج کن

    • بدون نام

      پیشنهاد می کنم
      رئیسی نیاد، سنگینتره .قالیباف نیاد،بهتره.جهانگیری نیاد،به کشورخدمت کرده.جلیلی نیاد،خبری از جنگ نیست.خاتمی نیاد،کشورازآشوب وبلوا مصون است.احمدی نژاد نیاد،خبری از جن وجهالت نیست. فقط وفقط سعید محمد.

      پاسخ ها

      • آریا

        همشون شیفتگان مخلص قدرت اند.

      • بدون نام

        آره همین یکی کم بود «پادگان»

      • بدون نام

        حالا ایشون چه گلی به سر این مملکت خواهد زد که بقیه نزدن تو برو حتما بهش رای بدهههههه

      • بدون نام

        لایک

      • علی طاهری

        احسنت

      • بدون نام

        خیلی دوست داری؟

        چقدر می شناسی؟
        اصلا کجا بوده و سوابق شفاف چی دارد ؟

      • ناشناس

        خخخخ به همین خیال باش مردم به نطامی آن رای نمی‌دهند من بعنوان یک شهروند توی مردم هستیم ومیبینم ومیشنوم که چی میگن

      • علی

        احسنت

      • s gh

        احسنت

      • بی نام

        چه متن زیبا و پر محتوای بود
        اون که توضیح داد اون نیاد
        اون نیاد ، اون نیاد ، اون نیاد

    • رویا

      همشون سروته یک کرباسن تشنگان قدرت

    • بدون نام

      حالا میبینم که میاد

      پاسخ ها

      • ملازاده

        خدا کنه افساد طلبان پای صندوق رای نیان هم چی درست میشود

    • بدون نام

      رأی بی رأی!

    • بدون نام

      آخه چه کسی به انتخاب و انتخاب کردن در این شرایط بسیار سخت اقتصادی فکر میکنه!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راي بي راي

      • بدون نام

        امیداست چند ده هزار نفر کاندید شوند،بلکه یک فرد مجرب حرف گوش کنی در راس قوه مجریه قراربگیرد.

    • ع،ر

      جناح‌های‌مختلف‌فقط‌برای‌بازار‌گرمی‌انتخابات
      است‌والا‌زیروروی‌همشان‌عیان‌است.
      ....تحت‌هر‌شرایطی‌رای‌بی‌رای

    • بدون نام

      خودشرینی نکنیدتروخدا

    • بدون نام

      فقط عارف میتونه مملکت رو از این وضع بد اقتصادی نجات بده تا 1404 با عارف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عارف مگه تو ایران زندگی می کنه؟

    • نامnaser

      همه تشنه خدمتن یاشیفته قدرت؟

    • بدون نام

      خانه از پایبست ویران است.من که محاله دیگه تو انتخابات شرکت کنم

    • بدون نام

      همشون سرو ته یه کرباسن

    • متعصب

      اگرآقای رئیسی کاندیدبشودهمه ما ب ایشان رآی می‌دهیم چون واقعآ دلسوز مردم هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توبروبده ومطمن باش هرکدام هم که انتخاب بشن شاید از۵٪بیشتررای نیاره

    • بدون نام

      اول شرایط اقتصادی مردم و تورم و... درست کنید بعد ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته شدنی نیست
        فقط یک راه داره
        رای بی رای

    • مس

      من که رای نمیدم

      پاسخ ها

      • انتقام گیر

        آن که نمیتونه انتخاب درست داشته باشه همان بهتر که رای نده

    • بدون نام

      رئیسی نمیاد الکی شلوغش نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط احمدی نژاد اقای ریسی فقط قوه قضاییه

      • هوشنگ

        فقط‌سردارسعیدمحمد

    • احمد

      سلام سید،شماراخداخواسته تابه این مقام ودرجه برسی ودست جنایتکاران را کوتاه کنید خدا شمارا برای این کشور داشته باشدتابه این کشورمظلوم وشهیدپرور وکشوراسلامی خدمت کنید،جایگاه خوبی دارید ودراین پست ومقام بهترازریاست جمهوری برای ملت انجام وظیفه میکنید،

    • بدون نام

      دکتر ، مهندس ، پلساز ، خلبان ، شهردار ، دوهتور قالیباف . بابا بسه تو ای خرابشده کاندیداهای دیگه ای نیستن.

    • pars

      کدوم رای؟کدوم انتخاب؟ولمون کنید بابا!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خداوکیلی تو این شرایط سخت معیشتی ،کرونای،وتورم فقط وفقط جناب ریسی میتواندان را سر وسامان دهد ولا غیر

    • بدون نام

      آیت الله رئیسی جاش خوبه .پاش روی گلوی مفسدان است.خداازبلیات زمینی وآسمانی حفظشان کند.

    • بدون نام

      تو این مملکت استعفا یعنی کشک و دروغ

    • بدون نام

      خدای بزرگ باعث وبانی این همه شایعه را بی آبرو و نابود کند که بخاطر طمع خود آرامش جامعه را میگیرند .

    • حسن ملک لو

      خداوند سلامتی بده الهی آ مین یارب به آقا رئیسی و قالیباف خداوند دشمنان را لغنت کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرکی بیاد همینه وضع بدتر میشه بهتر نمیشه

    • بدون نام

      اصلاح طلبا که میگن رئیس جمهور هیچ کارست پس چرا هنوز دو ماه مونده به انتخابات دارن خودشون و به عشق ریاست جمهوری به هلاکت میزسونن

    • مسعود

      من نتايج انتخاب اشتباه و هيجاني رو در سال 96 ديدم
      من راي ميدم و سعي مي كنم شخص مناسب رو انتخاب كنم

    • بدون نام

      هیجان ایجاد میکنند تعداد شرکت کننده بره بالا، فرق زیادی نمیکنه کی انتخاب بشه، حالا حالا ها گرفتاریم. مشکلات عمیق است.

    • شیرمردی

      سلام به کوری چشم دشمنان انقلاب به کوری چشم منافقین داخلی به کوری چشم شایعه سازان تخریبگران به کوری چشم همه ی انهای که ضدولایت ورهبری هستن دکترسعیدمحمدمیدرخشدولرزه به اندام دروغگویان داخلی جوسازان ومنافقین می اندازد دروبرسعیدمحمددولتدجوان انقلابی پیروولایت خدمتگزارمردم به کوری چشم دشمنان ایران مقتدرصلوات

    • محمد اعتصام

      میزان مشارکت سنگ بترکه ۴۰ درصد

    • اخلاقی

      فقط رییسی

    • علی

      با وجود اینکه نمیخام تو انتخابات شرکت کنم اگر قالیباف و رئیسی بیاید .شرکت می کنم و به رقیب این دو رای میدم .

    • بدون نام

      حداقل یک یا دو کاندید غیر شناخته داشته باشیم

    • محسن

      رای بی رای

    • عماد

      بورس روفراموش نکنید

    • نوید

      اکثر مردم هیچ امیدی به این جماعت قدرت طلب ندارن. من که رای نمیدم میخای بخواه نمیخای نخواه

    • بدون نام

      رای بی رای

    • بدون نام

      ای کاش می آمدی جلوی فساد گرفته میشد

    • بدون نام

      در صورتی که کاندیدهای مورد نظر مردم رد صلاحیت بشن زیر ۲۰ درصد رای میدن،انتخابات ازاد و بدون رد صلاحیت میتونه ی امید کوچیک به مردم بده،....

    • قاسم یزدانی

      آقایی که هی تکرار میکنی رای بی رای، فکر میکنی که از رای ندادن شما و امثال شما، کی سود می برد، غیر از آمریکا و اسرائیل و غربیها و ایضا منافقین و سلطنت طلب ها و.....؟!

    • مسلم

      سلام. ببینید دوستان درسته مشکلات اقتصادی خیلی زیاده اما دو نکته رو دقت کنیم یکی اینکه اقتصاد بسیار بسیار مهم هست اما همه مسئله کشور نیست و دوم اینکه رای ندادن چیزی رو حل نمیکنه فقط یه مسکن روانی است . رای بدین اما به دلسوزترین فرد

    • مردم

      خداییش تنها نفر بارزش این دوره اگه بیاد آقای رییسیه... حیف ۴ سال پیش مردم درست اونو نشناختن و با تخریب رقیب حرفها رو باور کردن البته اشتباه مهم بعدی اونموقع کنار رفتن قالیباف بود که طرفداران وی رو پراکنده و به صندوق روحانی هدایت شدند

    • مردم

      این اشخاصی که همش تهدید می کنن رای نمی دیم..اولا نشان از بی اهمییتی سرنوشت کشور و خودت و فرزندان حال و آینده ات اسه... اگر هم به هر دلیلی نمی خواهی رای بدی بسلامت ..چند بار گفتین ..اختیار یک رای که داری با خودته..دیگه چپ و راست نگو من رای نمی
      بزار بقیه که براشون رای مهمه نظر بدن....

    • بدون نام

      پاهایم از گرانی از بی توجهی بعضی از مسئولین رمغ و حال ندارد پای صندوقهای ری بروم آشنایی که نشناختیم اینطوری از کار برآمدند وای که آنهای که نمشناسیم

    • ابراهیم حامدی

      بیخود و بی جهت از سعید محمد حمایت نکنید، احمدی نژاد دومه......
      بذرپاش دومه.....
      التماس تفکر

    • مهدی

      آقای ریسی سن گذشته ریس جمهور به نظربنده جوان باشد بهتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج