۱۱۰۸۲۰۰
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

بلینکن: غنی‌سازی ۶۰درصدی، تحریک‌آمیز است

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی فرافکنانه و نادیده گرفتن عامل و مسئول خرابکاری تروریستی در سایت هسته‌ای نطنز، تصمیم مقابله‌ای ایران برای غنی‌سازی ۶۰ درصد را تحریک‌آمیز توصیف کرد.

ایرنا: وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی فرافکنانه و نادیده گرفتن عامل و مسئول خرابکاری تروریستی در سایت هسته‌ای نطنز، تصمیم مقابله‌ای ایران برای غنی‌سازی ۶۰ درصد را تحریک‌آمیز توصیف کرد.

آنتونی بلینکن عصر چهارشنبه در نشست خبری مشترک با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در بروکسل این مطلب را در پاسخ به سوالی مطرح کرد.

بلینکن: غنی‌سازی ۶۰درصدی، تحریک‌آمیز است

وی مدعی شد: ما اقدام تحریک‌آمیز غنی سازی ۶۰ درصد را بسیار جدی می‌گیریم و ۱+۵ باید در رد این اقدام متحد باشد. این گام، جدی بودن ایران در مورد مذاکرات هسته‌ای را زیر سوال می‌برد و این مهم است که بازگشت ایران به اجرای تعهدات برجامی چگونه است.

وزیر خارجه آمریکا که فراموش کرده است این دولت آنها است که از برجام خارج است و متحد اصلی آنها در خاورمیانه، مسئول حمله تروریستی بی‌پروایانه به سایت هسته‌ای نطنز است که می‌توانست آثار انسانی و زیست محیطی خطرناکی داشته باشد، اظهار کرد: ما در یک روند سازنده دیپلماتیک شرکت کردیم، هفته پیش در وین بودیم.

بلینکن افزود: فکر می‌کنم آمریکا به خوبی جدی بودن خود را نشان داده است و اکنون ایران باید آن را نشان دهد. این بهترین راه برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران به شکلی دائمی و تایید پذیر است. ما مصمم هستیم که این روند را ادامه دهیم اما سوال جدی این است که آیا ایران هم آماده است؟

القاعده در افغانستان به شدت تضعیف شده است

وی درباره خروج آمریکا از افغانستان هم گفت: جهان به شدت در ۲۰ سال گذشته تغییر کرده است و باید راهبرد خودمان را برای چالش‌های آتی نه ۲۰۰۱ آماده کنیم.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما به اتفاق وارد شدیم، به اتفاق کار کردیم و به اتفاق خارج خواهیم شد. ما نیروهایمان را مسئولانه و ایمن خارج خواهیم کرد.

بلینکن ادامه داد: ما حمایت از مردم افغانستان را ادامه خواهیم داد و نسبت به ظهور مجدد تروریسم هشیار خواهیم بود. ما طالبان را نسبت به تهدیدهای تروریستی مسئول می‌دانیم.

وی اضافه کرد: این حقیقت که ما نیروهایمان را از افغانستان خارج می‌کنیم اما به معنای عدول از تعهد مداوم ما به توسعه و ارسال کمک بشردوستانه به افغانستان نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد رضا بختیار

      غنی سازی ۶۰درصددی تحریک آمیز هستش ولی تخریب سرمایه ملی و منافع ملی ما و ترور و وحشی بازی های مدعیان دموکراسی امری است عادی و تاکتیکی است در جهت مذاکره

    • بدون نام

      درست مثل پخش داور زن مسابقات فوتبال از صدا و سیما خخخخخخخ

    • بدون نام

      منتظر غنی سازی صدرصدی باشید ..بعداز دولت افساد طلبان .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج