جاباما
۱۱۰۸۷۲۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

در ایام نوروز ۹۹۹ نفر در حوادث رانندگی جان باختند

۹۹۹ نفر در ایام نوروز امسال، جان خود را در سوانح رانندگی از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۴ درصد افزایش داشته است.

خبرگزاری تسنیم: ۹۹۹ نفر در ایام نوروز امسال، جان خود را در سوانح رانندگی از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۴ درصد افزایش داشته است.

در ایام نوروز امسال با وجود شرایط شیوع کرونا در کشور شاهد افزایش چشمگیر حجم سفرها و ترددهای بین‌شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم و همین موضوع آمار تلفات حوادث رانندگی را با رشدی قابل توجه مواجه کرده است.

مطابق آمارهای اولیه جمع‌آوری شده در سازمان پزشکی قانونی کشور، در نوروز امسال (از ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰) ۹۹۹ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۷۷۷ نفر مرد و ۲۲۲ نفر زن بودند درحالیه آمار تلفات تصادفات در نوروز سال گذشته (۱۳۹۹) در همین بازه زمانی، به دلیل محدودیتهای اعمال شده بر سفرها و نیز همراهی هموطنان عزیز، کمترین رقم در سالهای گذشته بوده و ۵۱۷ مورد گزارش شده بود.

همچنین از آنجا که سال گذشته "کبیسه" بود؛ مقایسه آمار اولیه تلفات تصادفات با مدت مشابه سال قبل بر اساس متوسط مرگ و میر روزانه دربازه زمانی مشابه دو سال انجام شده است، بر این اساس متوسط مرگ در حوادث رانندگی نوروز امسال ۴۷.۶ نفر بوده که در مقایسه با متوسط تلفات روزانه تصادفات در نوروز گذشته (۲۵.۹ نفر)، ۸۴ درصد بیشتر شده است.

یادآور می‌شود بر اساس تعاریف و استانداردهای موجود، آمار نهایی حوادث رانندگی نوروز هر سال تا نیمه اردیبهشت ماه پس از مشخص شدن وضعیت مصدومان تصادفات این ایام، جمع‌آوری و پس از تجزیه و تحلیل منتشر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج