۱۱۰۹۵۳۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

سوپر لیگ و جدایی در خاندان سلطنتی فوتبال

پس از انتشار بیانیه باشگاه های موسس و شروع به کار سوپر لیگ اروپا، مشخص شده است که بایرن مونیخ و PSG در این لیگ شرکت نخواهند کرد.

ورزش سه: رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، منچستریونایتد، لیورپول، آرسنال، چلسی، تاتنهام، منچسترسیتی، اینتر، میلان و یوونتوس دوازده عضو موسس سوپر لیگ اروپا هستند که با دور زدن یوفا قصد برگزاری چمپیونزلیگی دیگر با فرمتی متفاوت را دارند.

در بین این نام های بزرگ اما نام دو غول ثروتمند اروپایی به چشم نمی خورد؛ PSG و بایرن مونیخ.

سوپر لیگ و جدایی در خاندان سلطنتی فوتبال

دلیل مخالف PSG

در کمال تعجب نامی از پاری سن ژرمن، یکی از ثروتمندترین باشگاه های اروپایی، در بین موسسان سوپرلیگ به چشم نمی خورد. گفته می شود که در سطوح بالای این باشگاه این باور وجود دارد که پیوستن به سوپرلیگ، بی احترامی به ارکان فوتبال خواهد بود.

پاریسی ها می خواهند منتظر تصمیم یوفا بمانند و پس از اعلام نتیجه جلسه کمیته اجرایی یوفا که امروز در سوییس برگزار خواهد شد، در این مورد به بحث و بررسی بپردازند.

پاری سن ژرمن همچنین معتقد است که رقابت های اروپایی نباید محدود به ثروتمندترین باشگاه های این قاره باشد و باشگاه های کوچکتری مثل آتالانتا، آژاکس و یا لستر هم باید بتوانند شانس خود را امتحان کنند.

یکی از منابع نزدیک به باشگاه پاری سن ژرمن گفته است: "ما به همان سنت های یوفا ادامه خواهیم داد."

بایرن مونیخ نیز ترجیح داده است در این مجادله بین تیم های بزرگ و ثروتمند اروپایی و یوفا، طرف یوفا را بگیرد و به سوپرلیگ جواب منفی داده است. با این وجود گفته می شود که لایپزیش قرار است به عنوان یکی از سه تیمی که هنوز ناشناس هستند، به سوپرلیگ اروپا بپیوندد.

آلمانی ها که به شدت با ایده سوپرلیگ مخالفند و آن را مرگ قطعی سه شنبه ها و چهارشنبه های چمپیونزلیگی می دانند، لایپزیش را تیم پلاستیکی بوندسلیگا نامیده اند که تنها از او بر می آید دست به چنین اشتباهی بزند!

اتحادیه فوتبال آلمان (DFB) نیز در بیانیه ای اعلام کرد:"اتحادیه فوتبال آلمان موضع روشنی در برابر موضوع سوپر لیگ اروپا دارد. در فوتبال همواره باید موضوع اصلی عملکرد ورزشی باشد. این عملکرد است که تعیین کننده صعود و سقوط و همچنین صلاحیت برای حضور در رقابت های مختلف است. منافع اقتصادی چند باشگاه نباید به همبستگی عملی در فوتبال پایان دهد."

کریستین سیفرت، رییس بوندسلیگا (DFL) گفت:"بوندسلیگا مخالف هر گونه مفهوم سوپرلیگ اروپا است. منافع اقتصادی چند باشگاه برتر در انگلیس، ایتالیا و اسپانیا نباید منجر به لغو ساختارهای مستقر در فوتبال اروپا شود."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شاید برای یکی دو سال خوب و جذاب باشه بعدش دیگه هیچ هیجانی نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج