۱۱۱۰۶۳۶
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

بحران مالی در اردوی پرسپولیس

پرداخت پاداش‌های ۲۰۰ و ۳۰۰ دلاری به اعضای تیم پیش از بازی با گوا، باعث ناراحتی بازیکنان این تیم شد. بازیکنان پرسپولیس در شرایطی نسبت به این مبالغ معترض شده‌اند که هر برد آسیایی این تیم منجر به پاداش ۵۰ هزار دلاری از جانب‌ AFC‌ می‌شود و پاداش پرداختی از جانب باشگاه به بازیکنان به‌اندازه پولِ توجیبی متعارفی است که در سال‌های گذشته در سفرها به بازیکنان پرداخت می‌شده است.

فرهیختگان: سه پیروزی پیاپی در هند، پرسپولیس را به صدر جدول گروه پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رساند و حال قرمزها در آستانه قطعی‌کردن صعود خود به دور حذفی قرار گرفته‌اند. با این حال وضعیت مالی سرخ‌ها چندان مناسب نیست.

نارضایتی از پاداش‌ها

پرداخت پاداش‌های ۲۰۰ و ۳۰۰ دلاری به اعضای تیم پیش از بازی با گوا، باعث ناراحتی بازیکنان این تیم شد. بازیکنان پرسپولیس در شرایطی نسبت به این مبالغ معترض شده‌اند که هر برد آسیایی این تیم منجر به پاداش ۵۰ هزار دلاری از جانب‌ AFC‌ می‌شود و پاداش پرداختی از جانب باشگاه به بازیکنان به‌اندازه پولِ توجیبی متعارفی است که در سال‌های گذشته در سفرها به بازیکنان پرداخت می‌شده و بازیکنان معتقد هستند پول توجیبی هم درحال‌حاضر از مبلغی که به آنها به‌عنوان پاداش پرداخت شده، بیشتر است.

برخی از بازیکنان اعتراض خود به این پاداش‌ها را به گل‌محمدی، پیروانی و شکوری منتقل کرده‌اند و حتی به‌دنبال باز پس دادن این پاداش‌ها بوده‌اند که این اتفاق درنهایت رخ نداده است. جعفر سمیعی، مدیرعامل باشگاه نیز در این شرایط با مصاحبه‌ای که با سایت رسمی باشگاه داشت در تلاش بوده تا شرایط را آرام نگه‌‌دارد. «از دغدغه بازیکنان و مربیان در اردوی هند باخبر هستم و می‌دانم آنها صبوری به‌خرج می‌دهند، ولی پرسپولیس از گذشته، مشکلاتی داشته که نمی‌توان در یک چشم برهم‌زدن همه این مسائل را حل کرد. ما باید با منطق و کار فراوان برای حل مشکلات قدم برداریم.» این بخشی از صحبت‌های مدیرعامل پرسپولیس با سایت رسمی این باشگاه است. سمیعی که این روزها در تهران حضور دارد به‌دنبال حل مشکلات مالی باشگاه است و باتوجه به بحران‌های مالی، به‌نظر می‌رسد کار سختی پیش‌روی مدیرعامل سر‌خ‌ها باشد.

پرداختی 35 درصدی و مشکلاتی که در راه است

پرسپولیسی‌ها طی ماه‌های آتی دریافتی چندانی از کارگزار نخواهند داشت و این مبالغ در مقابل هزینه‌های این باشگاه عملا ناچیز است. تا به امروز اعضای تیم فوتبال پرسپولیس حدود ۳۵ درصد دریافتی داشته‌اند و این درحالی است که عملا بیش از دوسوم فصل گذشته است. این درحالی است که در صورت کسب مقام در لیگ برتر و جام حذفی و صعود از مرحله گروهی در لیگ قهرمانان آسیا، بندهای مربوط به پاداش در قراردادهای اعضای تیم فعال خواهد شد و عددی نزدیک به ۳۰ درصد به پرداختی‌های باشگاه اضافه خواهد شد و در چنین شرایطی هزینه‌های باشگاه سربه‌فلک خواهد کشید. تامین این مبالغ تا پایان فصل دغدغه اصلی کادر مدیریتی خواهد بود و این درحالی است که با صدور حکم نهایی پرونده شکایت گابریل کالدرون از این باشگاه، باید مبلغی نزدیک به ۶۰۰ هزار دلار نیز به وی پرداخت شود.

اگر پاداش آسیایی وصول نشود...

از زمان حضور سمیعی در باشگاه پرسپولیس، عددی نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان قرض‌شده که بخش عمده آن را صدری، رئیس هیات‌مدیره باشگاه تامین کرده است. درصورتی‌که در پی تحریم‌ها و بلوکه‌شدن پاداش دو میلیون و ۸۴۰ هزار دلاری توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا، این درآمد وصول نشود، شرایط مالی باشگاه پرسپولیس بحرانی‌تر از گذشته خواهد شد و باید دید باشگاه در چنین شرایطی چه راهکاری برای حل مشکلات مالی خواهد داشت.

توقف روند تمدید قراردادها

با پایان فصل‌جاری قرارداد چند بازیکن کلیدی پرسپولیس به پایان خواهد رسید و با وجود اینکه از چندی پیش باشگاه به‌دنبال تمدید قرارداد این بازیکنان بوده، این روند در روزهای اخیر کاملا متوقف شده است. باشگاه پرسپولیس چندی پیش با ارسال نامه به بازیکنان خواهان تمدید قراردادها بوده و این درحالی است که بازیکنان در شرایط فعلی میلی به تمدید قرارداد ندارند. در سال‌های اخیر بازیکنانی که در مرحله اول مذاکرات اقدام به تمدید قرارداد خود با باشگاه کرده‌اند مبلغ کمتری نسبت به سایرین گرفته‌اند و حتی در یکی از موارد مبلغ قرارداد یکی از بازیکنان ذخیره که دیرتر از سایرین قرارداد خود را با این باشگاه تمدید کرد نزدیک به دوبرابر قرارداد یکی از بازیکنان اصلی تیم بوده و همین موضوع عاملی‌شده تا بازیکنان کلیدی تیم درحال‌حاضر تمایلی به تمدید قرارداد خود نداشته باشند. این درحالی است که احمد نوراللهی و محمدحسین کنعانی‌زادگان دو ستاره فعلی پرسپولیس که در پایان فصل بازیکن آزاد هستند با پیشنهاداتی از قطر مواجه شده‌اند و همین موضوع تمدید قرارداد با این بازیکنان را دشوارتر از قبل خواهد کرد. در این میان نوراللهی یک‌بار با مدیران باشگاه جلسه داشته که در آن جلسه توافقی حاصل‌نشده و ادامه مذاکرات به زمان دیگری موکول شده است. همچنین در رابطه با کنعانی‌زادگان عده‌ای از توافق وی با باشگاه قطری الاهلی خبر داده‌اند. به‌جز این دو، جلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، امید عالیشاه، وحید امیری، مهدی شیری، سیامک نعمتی و شهریار مغانلو دیگر نفرات آزاد پرسپولیس در انتهای فصل خواهند بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انتظار منتظر

      ای آقا... بله ما تیمی بودیم که نایب قهرمان آسیا شد،قهرمان مقتدر لیگ ایران،
      اونوقت پول برا حفظ بازیکناش نداره،پرداخت حق بازیکناشو نداره،
      حالا از اون طرف بازیکنای تیم مقابل بازیکناش قهر میکنن باهاش تسویه میکنن که هیچ پیش پرداختم میدن بعد کلی قهر و ناز کردن میاد،
      نمیدونم منبع درآمدش از کجاست...
      یعنی از پاداش آسیایی تیم پرسپولیس...فکر نکنم...

    • بدون نام

      خخخخخخخخ، هوچی گری و مظلوم نمایی برا تیم حکومتی شروع شد دوباره....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج