۱۱۱۲۰۳۲
۳ نظر
۵۰۱۷
۳ نظر
۵۰۱۷
پ

نمکی درباره واکسن ایران و کوبا: بهترین است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز کشورمان به یکی از بهترین، موثرترین و پویاترین واکسن های کرونای جهانی در انستیتو پاستور دست یافته است.

ایرنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز کشورمان به یکی از بهترین، موثرترین و پویاترین واکسن های کرونای جهانی در انستیتو پاستور دست یافته است.

سعید نمکی روز دوشنبه در مراسم بیست و سومین آیین پویش ره سلامت و آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا امروز در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: اگر کشوری واکسن ساز شد بسیاری از فناوری های جدید را در اختیار دارد و ما از سرافرازترین کشورها در این زمینه هستیم.

وی تاکید کرد: امروز ژنرال های عرصه تولید واکسن کار خود را کردند، ترمزی برای آن نیست و ایران، درخشان ترین کشور در عرصه تولید واکسن کووید ۱۹ در منطقه است.

وی با بیان اینکه امروز داوطلبان تزریق واکسن کرونا پاستور به دنیا نشان دادند که به این کار ایمان دارند، اظهار داشت: مرحله یک و ۲ واکسن کرونا پاستور به دقت مطالعه کردم و واکسن بسیار خوبی است و این مراحل به خوبی انجام شده و با اطمینان خاطر اجازه اجرای مرحله سوم را دادم.

وی با بیان اینکه سخت ترین لحظات را در دوران کرونا بدلیل از دست دادن همکارانمان داشتیم، افزود: ما در روزهای ابتدایی شیوع ویروس، کیت تشخیص کرونا نداشتیم و عده ای آن را از سازمان جهانی بهداشت آوردند تا اینکه از انستیتو پاستور خواستم تا کمک کردند و با کار شبانه روزی این کیت ها را ساختند.

نمکی اضافه کرد: ما یکی از ظریف ترین و علمی ترین شیوه های مدیریت کرونا را با دستان بسته و چشمان باز با وجود همه فشارها و تحریم ها داشتیم.

در این مراسم نخستین واکسن مرحله سوم کارآزمایی بالینی کرونا پاستور به محمد مهدی گویا رییس اداره مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت و سپس علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور تزریق شد.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر یکشنبه پنجم اردیبهشت وارد اصفهان شد و پس از عیادت از آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان که در یکی از بیمارستان های کلانشهر اصفهان بستری است، در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شرکت و مشکلات و مسائل بخش های مختلف این دانشگاه شامل آموزش، پژوهش، بهداشت، درمان، غذا و دارو و پشتیبانی را بررسی کرد.

شرکت در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا دیگر برنامه سفر وزیر بهداشت به اصفهان است.

از اسفند سال ۹۸ تا کنون مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار نفر رسید و بیش از ۶۹ هزار نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الناز

      الهی به امید خودت

    • بدون نام

      برترین ها آپدیت جدیدبده وفونتاقابل تغییر وتم هم داشته باشه لطفابه حرفم گوش بده

    • بدون نام

      کی میگه ماست من ترشه؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج