۱۱۱۳۹۸۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

راه قهرمانی آسیا بالاخره باز می‌شود؟

برنامه کامل مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد.

خبرآنلاین: ۱۵ روز پر از هیجان و اضطراب و دلشوره برای فوتبال دوستان ایرانی، درنهایت با لذت و رضایت به پایان رسید و سه نماینده فوتبال ایران یعنی استقلال، پرسپولیس و تراکتور توانستند از هزارتویی که AFC برای صعود به دور بعدی بازی ها طراحی کرده بود عبور کنند و بتوانند جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. در این میان، تنها فولاد خوزستان بود که نتوانست نتایج خوب خود در دور رفت را در دور برگشت تکرار کند و مجبور به وداع زودهنگام با مسابقات شد تا در نهایت در کنار ۳ تیم ایرانی، ۲ تیم عربستانی، ۲ تیم اماراتی و یک تیم از تاجیکستان به مرحله بعدی صعود کنند.

مرحله ای که در آن قطر هیچ نماینده ای نخواهد داشت و به لطف سه نماینده ایران و تک نماینده تاجیکی ها، ۴ تیم یک هشتم نهایی را تیم های فارسی زبان تشکیل خواهند داد.

به بهانه مشخص شدن برنامه کامل مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، مروری خواهیم داشت بر این بازی ها. بازی هایی که قرار است در روزهای ۲۲ و ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۰ و احتمالا به صورت تک بازی و متمرکز در یک کشور برگزار بشود.

*استقلال ایران-الهلال عربستان

دو غول فوتبال آسیا حالا یک بار دیگر به هم رسیده اند. جدالی که از دیشب، بسیاری نام الکلاسیکوی آسیا را برای آن انتخاب کرده اند. الهلال با ۳ قهرمانی در کارنامه خود و استقلال با ۲ قهرمانی، پر افتخار ترین تیم های قاره کهن محسوب می گردند و تقابل آن ها در مرحله یک هشتم نهایی می تواند به نوعی فینال زودرس در منطقه غرب آسیا تلقی گردد.

استقلال کار خود در این دوره از رقابت ها را در گروه مرگ بسیار پرقدرت آغاز کرد و از آن مهم تر، توانست در بازی های پایانی هم نتایج خوبی بگیرد و درنهایت بتواند بالاتر از الدحیل، الاهلی و الشرطه به عنوان تیم نخست به مرحله بعدی رقابت ها راه یابد. شاگردان فرهاد مجیدی در ۶ بازی دور گروهی خود صاحب ۳ برد، ۲ مساوی و یک باخت شدند و درنهایت با ۱۱ امتیاز و خط حمله ای مهارنشدنی با ۱۴ گل زده، به دور بعدی راه یابند. در نقطه مقابل اما الهلال که آخرین تیم غرب آسیاست که طعم فتح لیگ قهرمانان را چشیده، چندان مقتدر در این مسابقات حاضر نشد و درنهایت هم توانست با ۱۰ امتیاز و به عنوان یکی از تیم های برتر دوم راهی مرحله بعد بشود. الهلال در این دوره از مسابقات میزبان بود و با تیم های استقلال تاجیکستان، شباب الاهلی امارات و آلمالیق ازبکستان همگروه بود و در نهایت با ۳ برد، یک تساوی و ۲ باخت پا به یک هشتم گذاشت. باخت ۴-۱ الهلال مقابل استقلال تاجیکستان یکی از عجیب ترین نتایج دور گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بود.

*استقلال تاجیکستان-پرسپولیس ایران

شگفتی ساز این دوره از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بدون هیچ تردیدی، استقلال تاجیکستان بوده است. تیم تازه تاسیس که فصل گذشته هم در آستانه صعود به مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا قرار داشت اما با شکست مقابل الاهلی عربستان نتوانست به این مهم دست یابد. در این دوره از رقابت ها اما استقلال تاجیکستان توانست دست به کار بزرگی بزند و بالاتر از الهلال عربستان که یکی از قدرت های قاره آسیاست، به عنوان تیم نخست گروه A به دور یک هشتم برسد. تاجیکی ها در ۶ بازی دور گروهی خود صاحب ۳ برد، یک تساوی و دو باخت شدند و توانستند به دور بعدی بازی ها راه یابند تا به مصاف پرسپولیس ایران بروند.

پرسپولیسی که طی سه سال اخیر، دو فینال آسیایی را تجربه کرده و در دور گروهی، با ثبت بهترین عملکرد در بین تیم های غرب آسیا، با ۵ برد و یک باخت و با ۱۵ امتیاز توانست به عنوان صدرنشین گروه E راهی یک هشتم نهایی بشود. نماینده شایسته فوتبال ایران در دور گروهی که در کشور هند برگزار می شد، توانست بالاتر از تیم های الوحده امارات، گوای هند و الریان قطر قرار بگیرد و به راحتی پا به یک هشتم نهایی بگذارد.

*النصر عربستان-تراکتور ایران

تراکتور شاید یکی از عجیب ترین عملکردهای ممکن را در بین تیم های حاضر در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا از خود به جای گذاشت. شاگردان رسول خطیبی در شرایطی پا به بازی های لیگ قهرمانان گذاشتند که به اتکای نتایج پر فراز و نشیب در رقابت های لیگ برتر، کمتر کسی انتظار داشت که تراکتور بتواند نتایج خوبی در گروهش بگیرد و بتواند درنهایت راهی مرحله بعد بشود. تراکتوری ها اما درنهایت نتیجه ای گرفتند که در بین تمامی تیم ها بی همتا بود. آن ها به تنها تیمی در دور گروهی بدل شدند که هیچ باختی را تجربه نکردند و در پایان با کسب ۲ برد و ۴ تساوی در جدال با تیم های الشارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و نیروی هوایی عراق، توانستند با ۱۰ امتیاز به عنوان یکی از تیم های برتر دوم راهی دور بعدی بشوند تا با یکی از قدرتمندترین تیم های منطقه غرب یعنی النصر عربستان مواجه بشوند.

النصری که فصل قبل تا نیمه نهایی هم رسید و آنجا مغلوب پرسپولیس شد، حالا توانست با پشت سر گذاشتن تیم هایی نظیر السد قطر و فولاد ایران، به یک هشتم نهایی برسد و حالا پرشورهای تبریزی را مقابل خود می بیند. نکته مهم این دیدار، غیبت عبدالرزاق حمدالله ستاره مراکشی تیم النصر به دلیل دوکارته بودن است. اتفاقی که قطعا خبر خوبی برای تراکتوری ها به حساب می آید.

*الشارجه امارات-الوحده امارات

تنها مسابقه ای که در این مرحله ردپایی از تیم های ایرانی را به خود نمی بیند، مسابقه ای بین دو نماینده فوتبال امارات است. الشارجه به عنوان سرگروه گروه B به این مرحله راه یافته و الوحده هم پس از پرسپولیس با ۱۳ امتیاز، بهترین عملکرد را در بین تیم های دوم از خودش به جای گذاشت و به یک هشتم رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج